Hyundai i30 Fastback i i30 N
Foto: Hyundai
Jučer je za Hyundai bio veliki dan. U Düsseldorfu su predstavljena dva nova modela njihovog popularnog kompakta i30.
Riječ je o Fastback izvedbi koja je pravi mamac za oči i nastavlja širenje obitelji s dva postojeća modela – i30 kompakta i karavana na jedan novi segment, do sada nepostojeći kod i30, ali i ostalih pripadnika ove najpopularnije kategorije.
Radi se u principu o coupeovoskoj liniji krova koja daje izrazito sportsku i elegantnu notu peterovratnom kompaktu kojim se ponuda izdiže iz standarda i obraća se kupcima većih prohtjeva. U skladu s time je i opremljenost novog modela koji će na tržišta stići početkom sljedeće godine. Riječima Hyundaievog COO-a Thomasa Schmida i30 obitelj predstavlja core Hundai brenda u Eruopi, a s najnovijim Fastbackom donosimo potpuno novi pristup u ovaj vrlo popularan segment. Sofisticiran dizajn ovog modela sadrži samu srž naše filozofije čineći premium dizajn dostupan svakome. Hyundai i30 Fastback prvi je elegantni peterovratni coupe u kompaktnom segmentu koji naglašava našu posvećenost inovacijama i izboru kupaca.
Hyundai i30 N
Kada smo govorili o novoj eri za Hyundai koja je počela jučer, mislili smo, uz dužno poštovanje Fastbacku, na i30 N.
Iza ove jednostavne oznake skriva se prva prava jurilica s Hyundaievim potpisom. Kako je konkurencija u toj niši vrlo jaka, s igračima koji već desetljećima drmaju ovim nevelikim, ali za prestiž vrlo bitnim dijelom kompaktne kategorije, Hyundai si nije mogao dopustiti opušten pristup ovom modelu. i30 N stvoren je u Namyangu, no ugođen je na Nürburgringu i otuda N u njegovom imenu.
Pokreće ga dvolitreni T-GDI turbo benzinac s dvije varijante snage – 250 i 275 KS. Mjenjač je šest brzinski ručni, a za siguran prijenos poprilične snage od 353 Nm na prednje kotače brine se i diferencijal sa zaustavljačem. Puno je truda uloženo u reakciju na gas, ali i linearno razvijanje snage. Od zanimljivih stvari svakom boy raceru spomenimo još i elektronski kontroliran ovjes, rev-matching ili automatski međugas pri šaltanju naniže, Launch Control itd. Ukupno je dostupno čak pet različitih modova vožnje uključujući i „N“ te „N Custom“ kojim nude mnoštvo varijacija podešenosti, od onog s naglaskom na udobnost za svakodnevno korištenje pa sve do ekstremnih namijenjenih za track day događanja. Za dobru zvučnu kulisu brine se ispuh s ventilom koji varira zvuk od ugodnog tihog za gradske vožnje do sportskog kada si date oduška.
Hyundai i30 N lako je prepoznati u obitelji i30 jer ga krase agresivni prednji i stražnji branik, izraženi usisnici za zrak, stražnji spojler s trokutastim trećim stop svjetlom, dvostruka ispušna cijev, naplatci od 18 ili 19 inča i Performance Blue boja eksterijera.