Hyundai i20 Active 1.0 120 Premium +
Tekst: Zvonimir Kranjčec
Hyundai i20 nije više nikakva novost na našim cestama. Štoviše vrlo je tražen u segmentu gradskih mališana, ali Active verzija ovog modela iskače iz sivila segmenta na više načina. Iako bi se po nazivu moglo pomisliti kako je riječ tek o nekom bogatijem paketu opreme, već prvi pogled otkriva jedan drugačiji svijet zabave i dinamičnosti.
i20 Active je osmišljen kao moderan gradski crossover. Zapravo, teško je definirati smjer u kojem je razvijan ovaj model, ali upravo zbog toga nam se i toliko svidio. Karoserija je povišena za 2 centimetra u odnosu na standardnu verziju, što bi trebalo naglasiti “off-road” mogućnosti, a ističe se i zaštita karoserije od udaraca i ogrebotina.
S druge strane, Active Premium + opremljen je živahnim turbo benzincem od 120 konjskih snaga i 17“ alu naplatcima te nisko profilnim gumama. Tako da nam se čini kako je Active u teoriji svestrani automobil, a u stvarnosti je riječ o vrlo opremljenom šminkeru. U konačnici to na neki način i ima smisla, obzirom da vjerujemo da je makadamski put krajnji domet za 90% crossovera.
Kakav je iznutra?
Kada je riječ o interijeru, Hyundai igra na sigurnu i provjerenu formulu bez mnoštva hi-tech dodataka. Tako su primjerice instrumenti izvedeni u klasičnom analognom stilu, dok je infotainment ekran relativno malih dimenzija i jednostavan u usporedbi s današnjim sustavima u drugim markama. Ipak, i20 Active opremljen je svime što je zaista potrebno, pa čak i više od toga. Bilo da je riječ o nekoj standardnoj opremi poput komanda na upravljaču, Bluetooth povezivanju, parking senzorima ili automatskom klima uređaju pa sve do kamere za vožnju unazad, Smart key sustava i već spomenutim atraktivnim kotačima. Položaj za upravljačem je vrlo dobar i lako je naći idealnu poziciju, a pohvalili bi sportski profilirana sjedala koja vrlo dobro drže tijelo u zavojima.
Kakav je u vožnji?
Kada smo već kod zavoja, moramo priznati da smo uistinu uživali u kratkom putovanju istarskim lokalnim cesticama, koje su kao stvorene za uživanje u ovakvom automobilu. Iako je i20 Active malo povišen od tla, zavojite cestice pružaju pravu zabavu i pokazuju zapravo koliko je dobro podešen ovjes ovog mališana. Naravno, za aktivnu i zabavnu vožnju ipak je najzaslužniji agregat koji pokreće i20 Active. Riječ je o 1.0-litrenom turbo benzinskom agregatu koji razvija odličnih 120 konjskih snaga i još boljih 172 Nm okretnog momenta, koji su dostupni već od niskih 1.500 okretaja u minuti. Dodamo li k tome i vrlo dobar manualni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, zabava je zagarantirana.
Ova kombinacija motora i mjenjača omogućuje dva vrlo različita načina vožnje. Jedan je naravno gradski režim vožnje u kojem će elastičnost i moment omogućiti normalnu vožnju bez pretjeranog mijenjanja brzina i u konačnici prihvatljivu potrošnju za 120 konja snažan turbo motor. S druge strane, po Istri smo guštali u učestalim promjenama brzina kako bi okretaje zadržali u području s maksimalnim okretnim momentom i izvukli puni potencijal ovog mališana. Unatoč tome uspjeli smo prosječnu potrošnju zadržati na 7 litara. Po tvorničkim specifikacijama ista bi se trebala kretati oko 5 litara, što se čini dostižno uz malo (samo)kontrole s papučicom gasa.
Trebam li ga kupiti?
Ako vam se sviđa i20 Active, niste jedini jer smo tijekom testa, što zbog atraktivnog izgleda i vrlo upadljive i lijepe boje, često primjećivali znatiželjne poglede drugih sudionika u prometu. Važno je spomenuti da na našem tržištu dolazi s dva motora i dva paketa opreme. Što se motora tiče, u obje verzije je 1.0-litreni turbo benzinski motor koji razvija 100 ili u snažnijoj izvedbi 120 konjskih snaga. Što se opreme tiče, uz već spomenute motore dolaze Premium (100KS) i Premium + (120KS), što znači da potencijalni kupci neće baš imati puno mogućnosti za biranje.
Sve se to naravno odražava i na cijenu automobila, koja je nešto viša nego smo navikli za ovaj segment automobila. Tako je primjerice za slabiju izvedbu potrebno izdvojiti 115.990 kuna, dok je snažnija izvedba nemalih 136.990 kuna. Naravno, na prvi pogled riječ je o iznosu koji bi bio dovoljan za neki kompakt, ali vjerujemo da će i20 Active zahvaljujući svojoj zaista atraktivnoj vanjštini naći određen broj kupaca koji ispred veličine biraju odmak od ustaljenog, a vole startnost malog turbaka te dobru opremljenost.
Za: vrlo atraktivna karoserija, odlična vozna svojstva, dobra opremljenost
Protiv: skroman izbor motora i paketa opreme