Hyundai i20 Active 1.0 100 Premium Plus
Tekst/Foto: Zvonimir Kranjčec
Ako vam se čini kako ste isti test već čitali na našim stranicama, djelomično ste u pravu. Otprilike godinu dana nakon što je u našu redakciju prvi puta stigao Hyundai i20 Active, na test nam stiže još jedan istoimeni model. Iako se na prvi pogled čini kako je riječ o identičnom modelu, razlike ipak postoje.
Za one koji nisu čitali prvi test ovog modela, riječ je o križancu crossovera i gradskog mališana. U odnosu na standardnu verziju i20 modela razlikuje se malo drugačijim dizajnom prednjeg i stražnjeg kraja, kojeg naglašavaju zaštitni dodatci na karoseriji te 20 mm veći odmak od tla. Tako bi barem vizualno i20 Active trebao zakoračiti u svijet većih SUV i crossover modela. I dok smo prošle godine uživali u modelu sa 120 konjskih snaga, ove godine nam je na test došao slabiji model koji iz istog trocilindarskog benzinskog motora, uz pomoć turbo punjača, razvija 100 konjskih snaga.
Kakav je iznutra?
Hyundai je odlučio kako s ovim modelom neće previše komplicirati kombinacijama u kojima dolazi i20 Active. Tako možete birati između 100 i 120 konjskih snaga snažnog benzinca i Premium ili Premium Plus paketa opreme. Kao i u ovom testnom modelu, i u prošlogodišnjem se nalazio Premium Plus paket opreme koji smo kritizirali da nedostaje nekakav veći ekran. To se ove godine promijenilo pa sada ovaj paket opreme nudi 7“ ekran osjetljiv na dodir s instaliranim navigacijskim sustavom. Ženska publika bit će oduševljena time što će ovaj ekran reagirati i na dodir nokta. S druge strane, iz opreme je nestao key-less sustav ulaska u vozilo i pokretanja motora, što smo u prošlom testu pohvalili. Ostatak opreme u ovom mališanu poprilično je dobar i nemamo neke druge zamjerke. Za jedan automobil ove klase prostranost je i više nego solidna, a pritom valja spomenuti prtljažnik obujma 326 litara.
Kakav je u vožnji?
Kao što smo već ranije spomenuli, ovaj model dolazi nam s malo slabijim motorom od prethodnika, ali ono što se nama učinilo bitnijim, i jednom brzinom manje. Naime, ovaj model dolazi s mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, dok snažniji model sa 120 konjskih snaga ima šest brzina. Obzirom da smo se opet uputili na jedan izlet do Istre, moramo priznati kako nam je na autocesti nedostajala šesta brzina. Naša preporuka svakako bi bila snažniji model, koji je s istim paketom opreme skuplji 5.000 kuna. Ovaj Hyundai do stotke potegne za 10.9 sekundi i postigne maksimalnih 176 kilometara na sat. Prema tvorničkim podacima, kombinirana potrošnja trebala bi se kretati oko 4,5 litara na 100 prijeđenih kilometara.
Na testu je ona bila ipak malo viša, što znači da se na putovanju do Istre i nazad kretala oko 5,2 litre, da bi se po povratku u Zagreb popela na oko 6 litara. Naravno, dinamičnija vožnja povisuje potrošnju, ali zato turbak zauzvrat pruža i određenu dozu gušta. Hyundai i20 Active dolazi na 195/55 R 16 gumama i aluminijskim naplatcima te će u kombinaciji s mekano podešenim ovjesom pružiti svojim putnicima ugodnu i opuštajuću vožnju. To ne znači da nije zabavan po zavojitoj cesti, ali prednost svakako daje udobnosti.
Trebam li ga kupiti?
Hyundai i20 Active stvoren je za mlade, urbane i aktivne ljude, kojima prostor nije od presudne važnosti. To je atraktivan mladenački automobil koji će svojim vlasnicima pružiti udobnost i sigurnost, uz pregršt opreme. Sve to naravno ima i svoju cijenu, a koja u ovom slučaju iznosi 127.490 kuna uz doplatu od 1.960 kuna prije davanja, za atraktivnu Passion Red boju. Naravno, za taj iznos se već može dobiti solidno opremljen i broj veći i30, no sigurni smo da će i20 Active naći svoje kupce i na ovom financijski oslabljenom domaćem tržištu. Kao što smo već ranije u tekstu spomenuli, naš odabir svakako bi bio snažniji motor snage 120 konja, koji dolazi sa šest brzinskim mjenjačem.