Hyundai i20 1.2 Comfort
Tekst: Dubravko Kuleš / Foto: Zrinka Maček
Prije nešto više od godinu dana na hrvatsko tržište je stigao novi Hyundai i20. Znali smo ga kao auto prilagođen gradskoj vožnji, ali nova generacija je iznenadila pružajući dosta više od pukog kruženja gradskim destinacijama poput posla, vrtića ili škole.
Hyundai je i20 namijenio europskim kupcima kreirajući ga prema njihovim zahtjevima i željama. I teško će netko reći da u tome nisu uspjeli, počevši od izgleda, preko prostranosti i opremljenosti do sigurnosti. Tek oko motorizacije nisu previše mudrovali no, o tome nešto kasnije.
Hyundai je i20 dizajnirao u svom europskom centru smještenom u Njemačkoj, vrlo blizu Opela, ali utjecaj se nije prenio i veze ne postoje. i20 je u potpunosti svoj auto, dugačak 404 centimetara što znači da malo izlazi iz gradskih gabarita. To mu ne smeta da bude vižljast i spretan u gradu. Prednjim krajem, u punom smislu riječi, dominira velika maska, a nisko u braniku su smještena dnevna svjetla. Bočna linija je skladna, a posebno se ističe zatamnjen C nosač krova. To je vrlo spretan i efektan dizajnerski detalj, jer se čini da završetak krova lebdi u zraku. Otraga je sve uobičajeno s velikim, vodoravnim i visoko postavljenim svjetlima. Smeđa boja i 16 colni naplatci upotpunjuju jako dobar vanjski dojam.
Kakav je iznutra?
I unutrašnjost je dopadljiva, prije svega zbog lijepe dvobojne kombinacije ploče s instrumentima, obloga vrata i sjedala. Odmah se primjećuje jako precizna izrada i kvalitetni materijali. Ima tvrde plastike, ali ona koja se češće dodiruje i u stalnom je vidokrugu mekana je i ugodnija pod prstima.
Dakle, vizualni dojam je vrlo dobar, ali sjedanje u i20 je nastavak ugodnih iznenađenja. Prostranost koju su postigli Hyundaijevi stručnjaci za svaku je pohvalu. Ovo je jedan od najprostranijih gradskih automobila, sjedite li sprijeda, straga ili stavljate stvari u prtljažnik. Osjećaj u i20 je kao da ste u većem i30, a prtljažnik je tek 55 litara manji nego u Hyundaijevom kompaktu. Obujam mu je 325 litara, dok preklapanjem naslona stražnjih sjedala dobijete ravnu podnicu i obujam od 1040 litara.
Hyundai je i20 dobro opremio pa tako nudi šest zračnih jastuka, elektroničku kontrolu stabilnosti, ali i pomoć pri kretanju na uzbrdici i kontrolu tlaka u gumama. Testni i20 je imao i sustav nadzora za izlazak iz trake, ali to se u Comfort opremi doplaćuje ili je, kao 16-colni kotači, automatska klima i električno rukovanje stražnjim staklima dio skupljeg Premium paketa. Ipak, za 92.990 kuna dobijete ručnu klimatizaciju, kožom obloženo kolo upravljača podesivo prema visini i dubini i to vrlo izdašno tako da je smještaj u ugodnim sjedalima lako pronaći. Vožnja i20 neće zamoriti niti nakon par sati. S obzirom na prostranost i opći dojam u vožnji s i20 nije osuđen na gradske prometnice i može se uputiti na putovanje.
Kakav je u vožnji?
Hyundai je za i20 pripremio tri benzinska motora od kojih je 1,25-litreni u snažnijoj izvedbi s 84 KS pokretao testirani auto. Ne radi se posljednjoj riječi tehnike, jer nema turbo punjač niti izravno ubrizgavanje. Robusnost koja proizlazi iz jednostavnosti je svakako odlika ovog atmosferskog motora, a to bi se kupcima i20 moglo dopasti. Motor je prilagođeniji mirnoj vožnji pa, ako baš i ne povuče iz jako niskih okretaja, malo tko će mu to zamjeriti, pogotovo kad se na drugoj strani oduži skromnom potrošnjom. U gradu je i20 trošio 6,5 litara što je stvarno malo, a svoj doprinos daje ugodan ISG sustav kako u Hyundaiju zovu start&stop. Otvorena cesta traži, također skromnih, oko pet litara. To znači da na put od 900 km možete s jednim punjenjem jer spremnik prima 50 litara.
Motor je povezan s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem koji, poput motora nije vrh tehnologije, ali nema mu se mnogo toga za prigovoriti, tek da bilo zgodno da ima i šesti stupanj prijenosa za tišu vožnju auto cestom. Sve ostalo je u skladu s očekivanjima i potrebama. Motor je tih, ali iznad 3500 okretaja ipak postaje bučan. I ovjes je na neravninama dosta bučan, a sa 16-colnim naplacima i20 postaje dosta tvrd. Stoga je možda bolje odabrati 15-colne jer će auto biti udobniji, a teško da ćete s 84 KS poželjeti toliko juriti da treba tvrđi ovjes. Ipak je i20 prije svega gradski i međugradski auto za manju obitelj i smirenu vožnju.
Hyundai i20 je vrlo ozbiljan gradski automobil sposoban i za neke ozbiljnije vožnje. Izgledom je dopadljiv, dobro opremljen i štedljiv. Ulazna cijena je 79.990 kuna, ali za taj novac nema klima i audio uređaja i dobijete slabiji motor. Stoga je ovako konfiguriran model najrazboritiji odabir. I da, ova smeđa boja se doplaćuje, 2900 kuna + posebni porez.