Hyundai i10 1.25 Premium Navi

Tekst: Dubravko Kuleš

Hyundai i10 je trenutno najbolji gradski auto koji se može kupiti na našem tržištu. To je naše mišljenje, ali i mišljenje brojnih kolega iz Europe. Tražite li potvrdu ove tvrdnje izvan okvira našega te(k)sta, onda je to svakako britanski What Car? magazin koji je i10 već drugu godinu za redom proglasio najboljim gradskim autom. Da, boljim i od VW Up-a kojeg je skinuo s trona.

Baš u terminu rezerviranom za test i10 zvala me prijateljica koja bi isluženu Mazdu2 zamijenila novim gradskim autom. Relacije koje prelazi, uglavnom sama u autu, pretežno su gradske uz pokoji izlet u okolicu grada i jedna do dva odlaska na more. Pita me što bih joj preporučio, a ja je iznenadim s Hyundaijem i10 na koji, prema izrazu lica, očito nije računala i nije bio ni u širem izboru. No, kad je čula argumente, vidjela i provozala auto, odluka je brzo pala i kroz koji dan u garaži će srebrnu Mazdu2 zamijeniti crveni i10, identičan ovome koji smo testirali, samo bez navigacije.

hyundai_i10_1.25_03

Mnogo je vremena prošlo od kad je Hyundai za grad nudio Atos i prvu generaciju i10, automobile koje u to vrijeme vjerojatno ne bih preporučio nekom poznatom jer je bilo boljih automobila (Renault Twingo npr.), ali onda se 2014. sve promijenilo i Korejci su ponudili auto vrijedan respekta. Tri godine kasnije odlučili su i10 osvježiti i učiniti još privlačnijim. Prednosti najmanjega Hyundaija su brojne. Dimenzijama je malen, taman koliko treba za gradsko korištenje, praktičan jer ima petora vrata, ali i prostran. Pogledate li konkurenciju, samo i10 na stražnjoj klupi nudi tri naslona za glavu što znači da je peterosjed. S 1,25-litrenim motorom može se uhvatiti u borbu i s autocestom. Vlasnik uživa u izuzetno bogatoj opremi koja izlazi iz okvira klase. I na kraju, sve je to dostupno za jako prihvatljivu cijenu.

hyundai_i10_1.25_06

U ponudi su dva benzinska motora, četiri paketa opreme i pet ponuđenih opcija. Mi smo testirali najskuplji i10, ali uopće nije skup za ono što nudi. Izvana je i10 modernog kroja i gradu prilagođenih dimenzija. U Hyundaiju su bili toliko uvjereni u lakoću gradske vožnje i preglednost tako da u ponudi nema ni stražnjih parkirnih senzora, mada smo preoptimistično očekivali sliku s kamere na 7-inčnom zaslonu.

hyundai_i10_1.25_08

Glavnina opreme je sadržana u prva dva paketa, dok se Premium hvali DAB audio uređajem, sustavom za upozorenje od nenamjernog prelaska vozne trake i FCWS sustavom za upozorenje od frontalnog sudara. Želite li baš sve, onda je odabir i10 poput testnog s ugrađenom navigacijom. U redizajniranom izdanju drukčija je prednja maska, dnevna LED svjetla su sada okrugla, a stražnji branik ima velik plastični umetak. Kompletnu sliku privlačnosti i10 zaokružuju 14-colni aluminijski naplaci dostupni od druge razine opreme.

hyundai_i10_1.25_01

Kakav je iznutra?

Odmah se mora primijetiti dvobojna unutrašnjost. Crvenu boju karoserije prati crvena plastika na ploči s instrumentima, u podnožju mjenjača, na oblogama vrata, a i obloge sjedala su sivo-crvene boje. Plastika je tvrda, ali u dvobojnoj kombinaciji ne ostavlja dojam jeftinoće. Interijer je vrlo dopadljiv i još važnije – prostran. Mjesta na prednjim sjedalima ima kao u nekom većem autu, a ni sama sjedala nisu skromnih dimenzija te su udobna u svim uvjetima vožnje. Otraga također ima mjesta za dvije osobe visine oko 1,80 m, a u nuždi na kraćim vožnjama se može smjestiti i treća. Rekli smo da je i10 jedini peterosjed među izravnom konkurencijom. Uz raskoš prostora u kabini unatoč 3.665 mm duljine, 1.660 mm, širine i 1.500 mm visine, i10 nudi i 252 litre obujma prtljažnog prostora. To je za gradski auto sasvim dosta, osim što će možda moju prijateljicu zasmetati visok utovarni rub pa će trebati malo više podići vrećice ili putnu torbu.

hyundai_i10_1.25_02

Premium dojmu svakako doprinosi 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir s navigacijom. Ukoliko ste se odlučili za Premium opremu vrijedi dodati još 2.000 kuna za izvedbu s navigacijom. S obzirom da već osnovni paket Color Edition uključuje ručni klima uređaj u Premium opremi je bilo za očekivati automatski, ali Hyundai ipak ne želi previše razmaziti. No, zato nudi dobar položaj za upravljačem, odlično smještenu ručicu mjenjača, pregledne mjerače i ugođaj vožnje za klasu viši nego je za očekivati kod gradskog automobila.

hyundai_i10_1.25_07 

Kakav je u vožnji?

U odabiru motorizacije preporučili bismo 1,25-litreni benzinac s četiri cilindra snage 87 KS. Kao prvo, ljepše zvuči od trocilindraša, kao drugo, živahniji je u gradskim uvjetima vožnje i dinamičniji u mijenjanju voznih traka i kao treće, uvijek je spreman izaći na otvorenu cestu na kojoj se snalazi tek malo manje dobro nego u gradskoj gužvi za koju je primarno i namijenjen. U gradu treba računati s malo preko 7 l/100 km, dok na otvorenoj troši osjetno ispod šest litara, a u dobrim uvjetima na cesti potrošnja može pasti i ispod pet litara.

hyundai_i10_1.25_09

Ovjes je kompaktan i čvrst tako da se bez problema nosi s bilo kakvim zahtjevima od strane vozača. Hyundai i10 se može voziti dinamično, ali će, osim stabilnosti u zavojima biti udoban i na gradskim neravninama. Čak i nema nekog osjetnijeg poskakivanja unatoč kraćem međuosovinskom razmaku. Upravljač je dovoljno izravan na zavojitoj cesti pa uz odličan mjenjač, osobine motora i ovjesa nije grijeh ponekad stisnuti gas i malo oštrije voziti nizom zavoja.

U Premium opremi serijski su sustavi za nenamjerno prelaženje trake i upozorenje od sudara što jasno ilustrira koliko je i10 napredan i moderan, a samim time i poželjan auto. Zasmetaju li vam ponekad tehnologije možete ih isključiti tipkama u donjem lijevom kutu ploče s instrumentima uz koje se nalazi i prekidač ESP-a. U vožnji se osjeti kvaliteta izrade i čvrstoća jer čak ni tvrda plastika ne škripi, a dobar je i osjećaj sigurnosti. Spojevi su vrlo precizno sastavljeni i vidi se da je i10 s pažnjom napravljen auto u svakom detalju.

hyundai_i10_1.25_010

Trebam li ga kupiti?

Da, jer smo rekli da je trenutno najbolji gradski auto u ponudi. I uz ovu opremu i najjeftiniji. Pri prodaji rabljenog vjerojatno kupci neće čekati u redu, ali s obzirom da se radi o gradskom autu pretpostavka je da neće nakupiti gomilu kilometara u par godina pa će mudrima biti dobra prilika za kupnju. Osim toga i cijena će biti niža. Vlasnika novoga i10 sigurno će veseliti petogodišnje jamstvo i bezbrižnost korištenja. Hyundai radi jako dobre automobile pa niti nakon tih pet godina ne bi trebalo biti problema.

hyundai_i10_1.25_05

Testirani i10 košta 89.990 kuna i skuplji je 17.000 kuna od ulaznog modela s trocilindričnim motorom i vrlo solidnom opremom Color Edition koja uključuje klima uređaj, bočne zračne zavjese i ESP. Hyundai i10 u Premium Navi paketu je gradski šminker u punom smislu riječi, bilo da je riječ o izgledu, a posebno po opremi. Ovu izvedbu će birati ljubitelji automobila koji se ni u gradskom automobilu ne žele odreći bogate opreme, ali je ne žele ni preplatiti. Prije nego odlučite iskeširati 100.000+ kn za VW Up!, sjednite u i10. Osim zadovoljstva ostat će vam 10-15.000 kuna.

Za: vanjski dizajn, bogata oprema, sigurnost, prostranost za putnike i prtljagu, odličan motor, štedljivost, mjenjač, jamstvo, cijena
Protiv: nema parkirnih senzora i automatske klime u najskupljoj opremi

hyundai_i10_1.25_teh