Honda HR-V
Nakon dugih najava i cijele godine iščekivanja, na hrvatsko tržište stigao je konačno Hondin HR-V
Mali crossoveri poput Captura i Juke-a trenutno su u žiži interesa pa onda nije čudno da je Honda posegnula za svojim već ranije dokazanim, i vjerojatno nepotrebno umirovljenim HR-V-om da se vrati u ovaj izuzetno profitabilan segment.
Britanski čitatelji What Car? magazina odabrali su na ovogodišnjem izboru WCCOTY upravo HR-V kao auto koji naviše očekuju u 2015. I gužva oko pretpremijerno prikazanog HR-V-a u West Gateu prije malo više od mjesec dana pokazala je da i naši kupci jedva čekaju da se ukaže u salonima. Pa oko čega je cijeli taj šušur?
S duljinom od 4.3 metra HR-V ima otprilike dimenzije obiteljskih kompakata, pa i vlastitog im Civica. Po dimenzijama je sličan Yetiju i sveprisutnom Qashqaiu. S cijenama je u vrhu klase, što obzirom na imidž i kvalitetu Honde ne bi trebalo iznenađivati. I oprema bi trebala biti standardno bogata, od alu kotača u svim verzijama, preko automatske klime, prednjih i stražnjih senzora, DAB radio uređaja, USB ulaza itd.
Kakav je u vožnji?
HR-V se vozi više kao malo viši kompakt nego SUV, i to je i za očekivati, jer se Honda zdušno bacila na stare staze i počela raditi ponovno vozačke aute. U zavojima se karoserija ne naginje više nego što bi trebalo, a upravljač je dovoljno otežan da potiče povjerenje u sve što radite njime, no povratnih informacija baš nema previše. Ukupan dojam je da je HR-V sportskiji od svojih konkurenata. Poznati dizelski motor od 120 KS (104 g/km CO2) ima dovoljno snage i linearno ubrzava, što vam može izmamiti osmjeh na lice bez obzira radi li se o utrci na semaforu ili malo jurcate nekom županijskom cestom. Na samom dnu okretaja nema previše snage pa ćete morati posezati za ručicom mjenjača napravljenoj u najboljoj Hondinoj tradiciji pa vam to sigurno neće biti problem.
VIDEO
Dizelski motor dosta je prisutan u zvukovima koje čujete, no buka s ceste ne smeta, osim ako se ne voziti po zaista groznom asfaltu. Ako ne volite dizele, onda će vam na izbor biti i 1,5-litreni benzinac od 130 KS koji emitira svega 130 g/km CO2. Uz njega će se moći dobiti i CVT mjenjač koji bi potrošnju i CO2 trebao još dodatno smanjiti. Hondine aspiracije prema sportskoj vožnji zamjetne su i po ovjesu koji je tvrđi od rivala. Pritom ne mislimo da je neudoban, samo je osjetno čvršći i činjenica je da bi se mnogi vozači da ih se pita odlučili upravo za ovakvu varijantu, a ne mekši ovjes zbog kojeg se karoserija ljulja na neravninama. Tu i tamo pokoji udarac od udarne rupe protrest će HR-V, ali ne toliko da bi se zbog toga dvoumili o dobrom ponašanju u vožnji.
Kakav je iznutra?
Prvo što primijetite kada sjednete u HR-V je da sjedite niže nego u primjerice Qashqaiu i sličnim konvencionalnim soft off roaderima. Vozačka pozicija je niža nego u pravim 4×4 SUV-ovima, što nikako nije loše jer podsjeća na sjedenje u višem kompaktu, a visoko postavljena ručica mjenjača je zato vrlo ugodna za korištenje. Oni koji očekuju „admiralsku“ poziciju vožnje mogli bi biti razočarani jer nemaju onu daleku preglednost kakvu nude slični modeli. Po svemu ostalom interijer HR-V-a bitno je poboljšanje za Hondu. Mjerači i instrumenti su klasičnog izgleda i pregledni, a sedam inčni ekran osjetljiv na dodir, kao i jednako takve komande klima uređaja, omogućili su minimalistički dizajn središnje konzole. Kombinacije kvalitetnih materijala su pametno složene i odaju solidnost izrade i sastavljanja. Mjesta sprijeda ima više nego dovoljno jer volan i sjedalo podesivo u svim smjerovima omogućavaju svima da nađu idealnu poziciju. I straga mjesta za noge ima više nego dovoljno, no oni višlji mogli bi glavom češati o krov, posebno u verzijama s panoramskim krovom. I ako mislite voziti troje odostraga, mjesta će biti, no sigurno će se dodirivati ramenima.
Kao i Civic, HR-V je dobio Hondina „čarobna“ sjedala straga pa možete i bazu sjedala prebaciti prema naprijed i na taj način dobiti velik i dubok prostor ako poželite staviti bicikl ili neki veći predmet. I sam prtljažnik je s 470 litara velik, čak i veći od onog u Qashqaiu, a ima i niski rub za lagani utovar.
Trebam li ga kupiti?
Svakako ga morate probati. Po izgledu je vrlo moderan, po praktičnosti postavlja nove standarde i jednom kad se naviknete bit će izuzetno lagan za vožnju i uporabu. Sve ljubitelje sportske vožnje oduševit će način na koji se vozi, kao što će biti sretni i zbog snažnog motora. Ako imate djecu, a ne košarkaše za voziti odostraga, onda vas neće smetati i nešto niži krov, a pretpostavljena nešto viša cijena sigurno će biti opravdana Hondinim kvalitetama i dobrim držanjem vrijednosti. O izgledu i bogatoj opremi da ne govorimo…
Kao i uvijek, kod Honde ne treba trošiti previše riječi o mehaničkim svojstvima. Puno je tinte već potrošeno na pohvale Hondinih ručnih mjenjača, no za ljubitelje ljenčarenja za volanom (ili bolje reći američko tržište), Honda je pripremila i novi CVT mjenjač koji se nudi s benzinskim motorom. Pogon je uvijek prednji, a kupac može birati između tri paketa opreme: Comfort, Elegance i Executive. Cijene kreću od 187.990 kn
Za Sjajan izgled, vrhunski materijali i izrada, vožnja kao kod dobrog kompakta, snažan motor
Protiv Visoka cijena, dosta bučan motor, viši putnici straga mogli bi glavom dodirivati krov
Mišljenje Novost koja će u ovoj vrlo živoj klasi unijeti nemir. Ako volite dobru vožnju, kvaliteta vam je važnija od niske cijene i želite ultra moderan auto, onda HR-V mora biti na vašoj listi.