Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance
Tekst: Goran Vrhovec Foto: Zrinka Maček / Saša Heršak
Kada je prošle godine na salonima automobila diljem svijeta prikazan HR-V, bilo je jasno da Honda opet ima aduta u rukavu. Iako je od predstavljanja prvog HR-Va prošlo više od 15 godina, pauza od deset godina u ovom je segmentu sve okrenula naglavačke.
Tamo gdje je Honda hrabro zakoračila prije svih, u segment malih SUV-ova ili bolje reći crossovera, sada su prisutni neki potpuno novi igrači. I ne samo to, već su i zasjeli na sam vrh cijele klase. Stoga Honda nije imala nimalo lak zadatak da stvori novi HR-V koji će je vratiti na mjesto koje kao pionir cijele kategorije i zaslužuje. Da je u svom nastojanju bila uspješna govori i to da gdje god se HR-V prikazao u 2015. interes kupaca nadmašio je sva očekivanja. Uz to, čitatelji britanskog What Car magazina proglasili su upravo HR-V za najiščekivaniji model prošle godine.
Kakav je iznutra?
U malu karoseriju od svega 4.2 metra, Honda je uspjela ugurati sve najmodernije značajke koje se očekuju od ovakvih automobila. Osim iznimno modernog izgleda izvana, i iznutra je HR-V donio nova kretanja u trendovima unutarnjeg uređenja. Jedini Hondin model sličan HR-Vu po interijeru je isto tako još svjež i nedavno predstavljen Jazz s kojim dijeli platformu tzv. Hondinog globalnog auta. Zahvaljujući njoj, HR-V u malom pakiranju nudi puno mjesta, ali i više od toga, nudi praktičnost kakvu nema nijedan konkurent ove veličine.
Prema već prokušanom receptu, sa spremnikom goriva ispod vozača u interijeru i prtljažniku dobilo se više mjesta. Kada na to nadodamo i hondina isto tako poznata, ali uvijek dobrodošla „magična“ sjedala s brojnim mogućnostima spuštanja i dizanja, mogu se dobiti konfiguracije podobne za smještaj i prijevoz svakojakih predmeta i prtljage. Maksimalna zapremina prtljažnika ukoliko vam zatreba može biti 1456 litara, no vjerojatnije je da ćete trebati manje od toga, (min. 453 litre) uz prijevoz pokojeg putnika više. Uređenje kabine uglavnom nam je poznato iz Jazza, no s pokojim dodatkom poput novog rješenja za ventilaciju ispred suvozača.
Kakav je u vožnji?
Ono što je potpuna novost koja je predstavljena upravo u HR-Vu je novi 1,5-litreni benzinski motor od 130 KS. Stari 1,8-litreni znan nam iz Civica i CR-Va ide u zasluženu mirovinu, jer niti je nudio posebne performanse, niti je blistao po niskoj potrošnji. Tristo kubičnih centimetara manje i svega 10 KS manje od njega ima novi i-VTEC agregat. Iako smo u startu bili skeptični prema malom motoru, bez turbo punjača u automobilu koji je ipak SUV, svi naši strahovi raspršili su se poput magle na vjetru. Od zvuka koji je grlen i dosta prisutan (možda i malo previše, posebno na autocesti) do karaktera koji je pravi Hondin, ovaj novi motorčić nas je osvojio na prvu. Kao i svaka Honda, tako i HR-V pali na prvi okret ključa, a motor odmah daje do znanja da jedva čeka da ga potjerate u okretaje. Vrlo dobro reagira na gas, a jednom kad prijeđete 3000 okretaja kada se promijeni zvuk i okretaji krenu prema crvenom području, zapitate se gdje je Honda zapela sa starim 1.8 motorom. Sve što smo voljeli kod starih Hondi Civica i CRX, ovaj novi 1,5-litreni benzinac ponovno donosi. Iako mu je najveći okretni moment svega 155 Nm, jednom kada prijeđete u gornju polovicu okretaja učinit će vam se da je Honda vrlo skromno izmjerila konjicu ispod prednjeg poklopca. 10.2 sekunde za ubrzanje do stotke samo to potvrđuju. Kada uz sve to dodamo i izuzetan ručni mjenjač sa šest stupnjeva i hodovima kao kod Type R-a, jasno je da će ljubitelji Hondi doći na svoje.
Ponašanje u vožnji je predvidivo i dobroćudno. Dosta dugi hodovi ovjesa omogućavaju laganu i bezbrižnu vožnju i po razrovanim prometnicama, ali i sigurnu vožnju bez previše naginjanja karoserije u zavojima. Dobroćudno podešen ovjes jasno naglašava kada počinjete pretjerivati, no tada je lako ispraviti stvar oduzimanjem gasa. Ne treba očekivati čuda, obzirom na oblik HR-Va, jasno je da se ne radi o sportskom autu, ali Hondinim genima teško je odoljeti. Dobro je znati da je straga torzijska osovina koja će dobro odraditi svoju zadaću, no razlog za njenu upotrebu prvenstveno je potreba za manje prostora, čime je ostalo više za prtljažnik i kabinu. Iz toga jasno da je HR-V ipak prvenstveno obiteljsko prijevozno sredstvo, a ne trkaći auto. No, sportski volan svojom direktnošću i dobrim „ležanjem“ u rukama, kao i fantastična ručica mjenjača lako će vas navesti da se zaboravite, posebno kada pod desnom nogom osjetiti želju motora da krene u visoke sfere. Ipak, sve to ne znači da je potrošnja visoka. Iako smo se teško i rijetko suzdržavali dok je bio kod nas, osam litara prosječne potrošnje u gradskoj vožnji zaista je respektabilan rezultat.
Kome je namijenjen HR-V?
Prvenstveno bolje stojećim obiteljima kao drugi auto, ne zato jer ne bi mogao poslužiti kao jedini, već zato jer klijentela koja kupuje crossover za jedini auto teško da će izdvojiti više od 200.000 kuna za neveliki, ali praktičan crossover, s benzinskim motorom i srednju (iako bogatu) opremu Elegance. No, to nije Hondina greška, oni koji su vozili Honde do sada znaju vrlo dobro zašto su čekali HR-V i sigurno neće biti razočarani. Ako vas dosta glasan motor ne smeta, i ne radite previše kilometara, onda će vas ovaj HR-V sigurno oduševiti. A kada na to dodamo i imidž koji krasi Honde, od pouzdanosti do dobrog držanja cijene i neuništivosti njihove mehanike, jasno je da će kupci dobiti puno za svoj novac.
Za Moderan izgled, vrlo prostrana kabina za tako mali auto, sjajan živahan i štedljiv benzinski motor, odličan ručni mjenjač, predvidivo dobro držanje vrijednosti
Protiv Dosta bučan motor, visoka cijena