Honda Civic Type R (2017)
Foto: Honda
Prije par tjedana upoznali smo vas s novim Civicom koji je stigao u Hrvatsku. Dok čekamo prvi test, naši britanski kolege imali su priliku provozati novi Type R koji stiže do nas krajem godine. Kako vjerujemo da mnoge zanima što sve krasi novog rekordera na Nordschleifeu, prenosimo njihove dojmove u cijelosti.
Od luđačkog izgleda do zastrašujućih performansi, Civic Type R oduvijek je bio Rotweiler svih jurilica, onaj koji laje i dok stoji, jede crveno meso za doručak i od stajanja do DEFCON 1 statusa stiže u jednoj sekundi. I zato za sve one koji već dulje znaju lik i djelo Type R-a neke stvari već su poznate, dok su neke potpuno nove: Ljuto lice? Da. Ogromno krilo na repu? Da. Snažan motor koji voli okretaje? Naravno. Shvatili ste.
Kao što smo rekli, neke stvari su nove, neke ne baš. Kompletna platforma je nova. Dulja, niža i šira karoserija bazirana je na platformi koja je bitno čvršća i kruća, a samim time i pogodnija za tuniranje. Motor i mjenjač su manje više ostali nepromijenjeni u odnosu na stari model, koji je nemojmo zaboraviti „star“ tek dvije godine. Motor je dobio dodatnih 10 KS pa je tako ukupan zbroj sada 320, no to nije hendikep, dapače. Jedna od glavnih zamjerki starom Type R-u bio je vrlo tvrd ovjes koji je na svoje dolazio tek na stazi. Jesu li ti problemi riješeni s novim Type R-om? Jesu.
Ako ste za vožnju prošlog Type R-a morali imati dobro pričvršćene zube, sa zadovoljstvom možemo ustvrditi da kod novog to nije više slučaj. Zahvaljujući dodatnom modu nazvanom Comfort sada je Type R upotrebljiv i po gradu i po autocesti, i to ne samo u usporedbi s prethodnikom, već i s glavnim konkurentima, skakutavim Focusom RS i nijansu udobnijem VW Golfu R. On još uvijek bolje „pegla“ neravnine, no razlike više nisu takve da bi vas to trebalo odgovoriti od Type R-a.
Naravno, ovisno o raspoloženju, možete „navinuti“ modove preko Sporta do najagresivnijeg +R. Sport je tvrd, ali ne i grub, dok +R ipak preporučamo samo za track day izlete. Kad smo već kod udobnosti vožnje, vozili smo ga na cesti i stazi i obje sredine govore nam da je Type R temeljito dorađen auto s manirima. Na kočenju pred zavoj pedala kočnice je tvrda i ulijeva povjerenje, a što je još važnije, efikasno smanjuje brzinu. Čak i u Comfort modu kontrola karoserije je izvanredna pa nema straha od pretjeranog naginjanja, ali ni od iznenadnih neravnina koje vas mogu dočekati u sredini zavoja.
Gripa ima u enormnim količinama pa imate osjećaj da možete u zavoj prenijeti vrlo visoku brzinu, barem jednaku svim gore navedenim konkurentima. I sad dolazimo do razlike između Type R-a i ostalih. Naravno, Type R i dalje je samo prednjepogonaš, i ako vas to brine, nema razloga za to. Naravno, na mokrom će ovi s pogonom na sve kotače brže vas izvući iz zavoja, no na suhom razlike gotovo da i nema. To je zato što Type R ima odličan mehanički diferencijal sa zaustavljačem koji radi sjajno i više je nego sposoban zauzdati hondinu konjicu. Brzi upravljač vrlo je sposoban, a opet bez nervoze u smislu da traži konstantne korekcije i ono još važnije, vrlo dobro prenosi informacije o raspoloživom gripu na cesti kako bi uvijek znali s čime točno možete računati kada stisnete gas.
Ako vas brine manjak konja u usporedbi s recimo Focusom RS, ne trebate brinuti. Snage vam sigurno neće manjkati. Čim prođe minijaturna turbo rupa isporuka snage je takva da se ni konkurenti neće snaći. Osim snage u niskim okretajima, Type R je zadržao komponentu ljubavi prema okretajima pa će tako spremno juriti dalje kada već ostali posustanu i traže viši stupanj prijenosa. Čak je i zvuk dobar, iako bez spektakularnih „pucanja“ iz ispuha kao kod RS-a. A mjenjač, treba li uopće ga komentirati. Vjerojatno najbolji manualac na svijetu pruža vam zadovoljstvo koje treba probati, a ne opisivati riječima. Svaka izmjena vam je doživljaj koji ćete poželjeti pamtiti.
Kao i obično, postoje dvije verzije Type R-a – Type R i GT s bitno bogatijom opremom. Do sada je razlika u cijeni bila 20.000 kuna i vjerujemo da će tako i ostati, s time da je ulaz u Type R svijet za sada 360.000 kn i to bi trebao biti okvir s kojim možete računati i kod novog modela kad stigne krajem godine. Nećemo vas zamarati brojkama poput prtljažnika i sličnih, jer to kupcima ovakvih modela sigurno nije prioritet, no recimo samo da je Type R i po tome sasvim upotrebljiv na svakodnevnoj bazi. No ono bitnije je da je sada s ovim promjenama postao i jedna od najbolje ocijenjenih jurilica uopće. Palac gore za Hondu Civic Type R!