Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle X
Kada od najprostranijeg kompakta poželite napraviti karavan, zadatak se ne čini teškim. Ali dobro ga oblikovati da slijedi zadane smjernice nije tako jednostavno.
Pod smjernice mislimo na rekordne vrijednosti prtljažnika, iznimno nisku potrošnju uz zadržavanje voznih karakteristika jedne Honde, a u tome su zaista uspjeli. Civic Tourer s razlogom je mokri san mnogih hrvatskih vozača. Japanski brend već desetljećima dobro kotira među našim vozačima, uglavnom onih sa sportski(ji)m ambicijama. No, kako je teško u jednom automobilu pomiriti različite namjene, uglavnom se kupuju kompromisi, a ne ono što srce želi. Pa ako imate obitelj, ne volite SUV-ove, a uživate u vožnji, onda ste na pravoj adresi. Dizajnerski atraktivna posljednja generacija Civica zadržala je u prednjem dijelu sve atribute kompakta, no u stražnjem dijelu je produljena za punih 24 cm. Na sreću, Tourer nije samo dobio „kredenc“ odostraga kako se to nekad radilo, već je dizajnerski odlično promišljen i spada u najljepša vozila iz tog segmenta. Da se nije štedjelo pri dizajniranju govori i to da je za Tourer promijenjen i smještaj rezervoara goriva, koji je sada ispod prednjih sjedala, a sve u svrhu povećanja korisnog prostora prtljažnika. Još jedna dobra strana toga je i da je težište vozila više prema sredini kada je rep prazan, a cijeli je auto bolje izbalansiran kada je natovaren do kraja.
Minus ove priče je jedva primjetno povišeno sjedenje u odnosu na kompaktnu verziju. Sve dobre karakteristike Civica su ostale i u karavanskoj izvedbi, pa tako imamo sjajan 1,6-litreni i-DTEC motor od 120 KS i 300 Nm i odličan ručni mjenjač u najboljoj tradiciji Honde te vozna svojstva u skladu s time. Testnom primjerku pri tome je pomagao Adaptive Damper System, sustav kojim možete birati tvrdoću amortizera, ovisno o tome želite li lagano krstariti ili juriti. Stvar zaista radi bez greške, uz osjetnu razliku u ponašanju Tourera na cesti. Za ambiciozne – must-have. Pri bržoj vožnji zavojima osjetit ćete da je rep puno dulji i teži nego kod kompakta, no nema nikakvog ljuljanja, a ponašanje je dobroćudno i predvidljivo, dok je ručica mjenjača i dalje nedostižan uzor za sve manualce ovoga svijeta.
Kad dođe vrijeme da smjestite obitelj i krenete na more, Civic Tourer doći će na svoje. Osim što će progutati 624 litre prtljage (ako preklopite sjedala dobit ćete i do 1668 litara, ovisno o konfiguraciji koju složite sa sjedalima i naslonima). Treba spomenuti još i koristan prostor ispod stražnjih sjedala (kao u avionu) koji sa 117 litara također nije zanemariv. Ukupnih 480 kg korisnog tereta, uz 1400 kg težine samog vozila nije mala stvar, no izvanredan 1,6-litreni dizel povući će sve to bez problema, i još vam ponuditi i ponešto gušta. Zaliha snage dovoljna je za brzo krstarenje autocestom, a zahvaljujući odličnoj aerodinamici stići ćete i do najveće brzine od 195 km/h. Neopterećen, Civic Tourer do stotke stiže za 10.5 sekundi, no još je važnije da uz sve to teško možete potrošiti više od 6 l/100 km, bez obzira koliko se trudili. 50-litarski tank osigurat će bezbrižan odlazak i na najdulja putovanja i autonomiju na otvorenoj cesti od skoro 1000 km. Motor se vrti do 5000 okretaja, za čime naravno nema nikakve potrebe, jer snagu razvija linearno pa uz pametno rukovanje mjenjačem nećete toliko patiti za brzim kompaktima koje ste morali napustiti zbog objektivnih razloga.
Ipak, nije sve savršeno. Preglednost straga nije najbolja, no to i ne predstavlja neki problem. Ono važnije je da će vas ovakav Civic koštati čak 217.000 kn. Istina, sve što nudi je prava blagodat, od xsenonskih svjetala, do adaptivnog ovjesa i ostalih sitnica koje ne stignemo ni nabrojati. Ako mislite da vam ne treba tako opremljeno vozilo, Civic Tourer s ovim zaista preporučljivim motorom može biti vaš za 189.900 kn. Još uvijek puno, čak i u usporedbi s germanskim konkurentima, no nije teško predvidjeti da ćete jednog dana kod prodaje opet dobro proći i dobiti velik dio uloženog natrag. Ako kupujete auto te klase, svakako ga probajte. Honda je trajna vrijednost, a Civic Tourer to potvrđuje.
Za Odličan dizajn i oprema, motor je snažan i vrlo štedljiv, ogroman prtljažnik, sjajna funkcionalnost
Protiv Pomalo zbunjujuća središnja konzola, preglednost straga, visoka cijena