Honda Civic 5 vrata
Tekst/Foto: kojiauto.hr
Evolucija ili revolucija? Kada je riječ o dizajnu automobila oboje imaju svoje prednosti, no kada je riječ o Hondi Civic – njihovom najdugovječnijem modelu, teško je osporiti da su posljednja dva modela bila revolucionarna.
Ni nova, deseta generacija popularnog modela ne razočarava po tom pitanju. No, novosti se ne odnose samo na potpuno novi izgled već i kompletno novo osmišljen auto. Novi Civic je lakši, dulji, prostraniji i ima puno napredniji ovjes zbog čega se Honda nada da će po pitanju vožnje i ostaloga nadmašiti etablirane konkurente poput VW Golfa i njemu sličnih.
Cijene kreću od 144.890 kn, a bit će moguće birati između osam nivoa opreme s odličnim sportskim ručnim 6-brzinskim mjenjačem ili CVT-om s predefiniranih 7 stupnjeva i polugicama iza volana. Ručni mjenjač sada nudi još preciznije i nježnije izmjene, a automatski CVT smanjene vibracije i bolji odziv pri ubrzanju.
Tu su i dva nova benzinska motora, 1.0 i-VTEC snage 129 KS s tri cilindra i turbo punjačem (koji mijenja stari atmosferski 1.4) te četverocilindrični 1.5 i-VTEC snage 182 KS, također potpomognut turbom. Oba motora se ističu savršenom ravnotežom između visokih performansi i niske potrošnje goriva, karakterističnom za Hondinu jedinstvenu Earth Dreams tehnologiju. 1,6-litreni dizel će stići nešto kasnije ove godine, kao i Type R o kojem smo nedavno pisali.
Glavne promjene u odnosu na stari Civic su svakako povećanje međuosovinskog razmaka, skidanje težine gdjegod je to bilo moguće (ovjesa 8 kg, karoserije 16 kg) uz dodavanje krutosti karoseriji (52% torziona čvrstoća, čvrstoća prednjeg ovjesa 12% i 32% stražnjeg ) te istovremeno snižavanje težišta vozila. Sve navedenog govori kako bi se novi Civic trebao osjetno bolje voziti te pružati znatno veći užitak. Volan je precizan i Civic s voljom mijenja smjer te prati svaki zadani pomak. Po tome je novi Civic zaista bitno bolji od prethodnika. Ni par rupa na kolniku nije izbacilo Civic iz putanje već je staloženo i mirno prelazio preko neravnina ne gubeći zadani smjer. Čak ni veće neravnine pa ni uspornici nisu ga izbacili iz takta. Tu je evidentan napredak u odnosu na prošli model koji nije briljirao po tom pitanju.
Novi 1.0 motor od 129 KS zaslužuje sve pohvale. Osjetno je jači od sličnih motora kod VW-a i Škode kada ga „gazite“, a ima i više snage od njih pri niskim okretajima. Odlikuju ga superiorna štedljivost i niska emisija CO2 od 110 g/km s ručnim, odnosno 106 g/km s automatskim CVT mjenjačem.
Ponuda prostora za odrasle sprijeda je raskošna, a ni oni straga neće se moći žaliti na prostor za noge. Međutim, snižavajući liniju krova prema stražnjem dijelu, Honda je ponešto smanjila ponudu prostora za glave stražnjih putnika pa tako djeca neće imati nikakve probleme, no ako ste preko 1.85 m mogli biste glavom doticati krov.
S 478 litara, uključujući i dvostruko dno prtljažnik je veći nego kod Golfa i Leona i time novi Civic ima najprostraniji prtljažnik u klasi. Utovar prtljage i ostaloga je lagan zahvaljujući dobrom pristupu, a po potrebi nasloni se mogu spustiti u odnosu 60:40 i tada čine potpuno ravnu utovarnu podnicu.
Vozačka pozicija je osjetno niža u odnosu na stari model zahvaljujući premještanju rezervoara koji više nije ispod prednjih sjedala. Sjedala su dobro profilirana, a upravljač potpuno podesiv u svim smjerovima tako da nije problem pronaći idealnu poziciju. Široki C nosači i malo staklo stražnjih vrata smanjuju preglednost unatrag, ali od Elegance naviše serijski dolazi i kamera za vožnju unazad. Isto se odnosi i na unutarnje uređenje. Civic ima puno gušću i ljepšu plastiku u interijeru i po tome je također primjetan pomak nabolje u odnosu na prethodni model.
Novi Civic već od osnovne Comfort opreme dolazi s čitavim nizom sigurnosnih sustava objedinjenih pod nazivom Honda SENSING koji uključuje sustave poput inteligentnog prilagodljivog tempomata, sustava prepoznavanja prometnih znakova i CMBS sustava prevencije sudara. Uz to, Comfort oprema serijski nudi i sustav aktivnih dugih svjetala uz coming home/leaving home funkciju, električno podesive i grijane vanjske retrovizore te grijana prednja sjedala. Uz Elegance opremu dobit ćete i dvozonski automatski klima uređaj, zatamnjena stražnja stakla, parkirne senzore i kameru za vožnju unatrag.
Sa standardno bogatim paketima opreme kakve smo navikli imati u Hondama, osjetno boljim voznim svojstvima te vrlo živahnim i štedljivim motorima ne treba sumnjati da će Honda s novim Civicom i dalje biti san mnogih hrvatskih vozača. U Europi se već dokazala kao mainstream proizvođač s najvećim rastom prodaje u 2016., a u prosincu je brojka došla do 100.000.000 prodanih Hondinih automobila u povijesti.