Honda Civic 1.8 i-VTEC Elegance

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Mic po mic, došli smo do samog kraja proizvodnog vijeka devete generacije Honde Civic. Kao da je jučer bilo predstavljanje iste, bitno ozbiljnije verzije Civica koja je naslijedila dizajnom revolucionarnu osmu generaciju i kod nas dobrano pustila korijenje.

Nikakvo čudo, Honda kod nas ima dugu tradiciju i vjerne kupce, što je najbolji pokazatelj kvalitete i pouzdanosti marke, a i klijentela koja vozi Hondu obično traži i zna nešto više o autu od prosječnog kupca. Tako i ne čudi interes koji je pobudila naša nedavna objava o novoj generaciji Civica predstavljenoj u SAD-u, a koja će do nas stići početkom sljedeće godine. No, svi koji biraju glavom, a ne srcem znaju da su upravo modeli na odlasku najbolja kupnja. Razloga za to je više. Nakon što su godinama na tržištu skupljane povratne informacije od kupaca i servisera, sve su „dječje bolesti“ sigurno izliječene, a dodatni benefit kupnje takvog modela je i bogatstvo opreme. Nerijetko je slučaj da se proizvođač odluči ponuditi bolje opremljene izvedbe po osjetno nižim cijenama da bi održali privlačnost modela kroz cijeli njegov životni vijek.

honda_civic_1.8_elegance_03

I tako je do nas opet došao Civic u svojoj finalnoj verziji, pokretan 1,8-litrenim benzinskim motorom. Za ljubitelje Hondinih atmosferaca, ovo je dodatni argument za kupnju jer je 140 KS snažni agregat zadnji Hondin benzinac koji nema turbo punjač i kojeg u sljedećoj generaciji više neće biti u ponudi. Visokoturažni i sportski orijentirani motori jednostavno više ne mogu parirati malim turbacima koji ih „ubijaju“ nižim CO2 vrijednostima i boljim voznim svojstvima pri niskim okretajima. Jednostavno, vrijeme nosi svoje pa će ubuduće sve Honde imati turbo motore.

Zato još uvijek možete uživati u izuzetno mirnom i uglađenom radu dobrog starog znanca. Sa 142 KS ne spada u snagatore, ali ako ga stisnete pokazat će zube i ubrzati 1300 kg teški Civic do stotke za malo više od devet sekundi. Najveću brzinu od 215 km/h ionako ćete rijetko imati prilike negdje isprobati. Naravno, uz poslovično dobar motor ide i jednako takav fantastičan ručni mjenjač koji jednostavno nema mane. Kratki i precizni hodovi zovu vas na promjene stupnjeva i kada za time nema potrebe, dok debeli i dobro profilirani upravljač perfektno sjedi u rukama. Iako ovaj Civic ni po čemu ne spada u jurilice, sve je u njemu složeno za veselje vozača. Središnje smješten brojač okretaja, odlična pozicija sjedenja, ergonomija za poželjeti… To je Honda Civic.

honda_civic_1.8_elegance_05

Za one praktičnije spomenimo i pregršt mjesta na stražnjoj klupi i spremište ispod nje, kojim dobivate dodatnih 60 litara zapremine za sitnice koje niste uspjeli ili željeli pospremiti u ogroman prtljažnik u repu. Tu su i fenomenalna Hondina čarobna sjedala pomoću kojih ćete izvući maksimum iskoristivosti iz vašeg Civica. Stražnji dio karakteriziraju atraktivna zatamnjena svijetla i naravno spojler koji prolazi preko stražnjeg stakla dijeleći ga na dva dijela. Stara priča koja se ponavlja, nekome to jako smeta, a nekome uopće, no činjenica je da takvo rješenje smanjuje preglednost straga, no mi smo prvi koji bi to zanemarili kada se u obzir uzmu sve prednosti koje Civic nudi. Činjenica je da je s ovom generacijom Civica Honda zaista zakoračila prema samom vrhu klase, što po materijalima u kabini što po uglađenosti vožnje.
Besprijekorno držanje ceste i dobra zvučna izolacija u kombinaciji s dobro pogođenim ovjesom, garancija je mirne i tihe vožnje čak i kada podloga nije savršena, što kod nas nije rijedak slučaj. Istina je da sva sila sigurnosne opreme s kojom Civic dolazi, kao i zvučna izolacija i više nego solidna karoserija, neminovno donose kilograme na vagu, a to znači da ljenčarenje mjenjačem i prevelika očekivanja od ubrzanja u višim stupnjevima prijenosa neće doći sama od sebe. Skroman okretni moment od 174 Nm  smješten je dosta visoko na 4300 okretaja, što znači da ako želite izvući ubrzanje iz njega, morate ga držati iznad te brojke. To naravno nije problem zahvaljujući mjenjaču, ali ako poželite ljenčariti i samo dodati gas i očekivati ubrzanje, ono se neće dogoditi samo tako. Upravo zbog toga su turbo motori u prednosti što se tiče opuštene i ležerne vožnje. To vozačima Honde ne bi trebao biti problem jer su navikli na takav karakter, no ponekad ne želite voziti opušteno i štedljivo. S nešto više od 8,5 litara u gradu to nije nemoguća misija, no ni 145 g/km CO2 nisu više vrijednosti od kojih konkurencija strepi, usprkos Euro 6 normi koju ovaj motor zadovoljava.

honda_civic_1.8_elegance_07

Ukoliko spadate u ljubitelje marke, onda vam ne moramo posebno govoriti o tome što je Civic. Ako ne pripadate tom krugu, a razmišljate o nabavci novog kompakta, bez obzira volite li vožnju, cijenite li vrhunsku tehnologiju, sigurnost, ali i praktičnost, onda Civic morate isprobati, jer malo koji kompakt nudi toliko dobrih stvari u paketu, a da nema kompromisa koji bi vas mogli pokolebati. Jedino je cijena od 177.290 kn još uvijek visoka u odnosu na konkurenciju, posebno francusku, no vi ćete jednog dana prilikom prodaje vi proći puno bolje od onih koji su na taj način uštedjeli nešto kod kupnje.  O mirnom snu za vrijeme posjedovanja da ne govorimo, to kod Civica ide u seriji.

Za: hrabar dizajn, mehanika, prostrana kabina, praktična rješenja u interijeru, bogata oprema, dobra vozna svojstva

Protiv: visoka cijena, pri niskim okretajima slabašan motor, preglednost straga, infotainment bi mogao biti jednostavniji

honda_civic_1.8_elegance_teh