Honda Civic 1.5 VTEC CVT Sport

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Honda se polako, ali sigurno vraća na staze stare slave. Nakon nekoliko godina lutanja s ekološkim filozofiranjem, hibridima poput Insighta, Civica pa čak i CR-Z-a, zaljubljenici u Honde opet dolaze na svoje. Prošli Type R bio je labuđi pjev prethodne generacije Civica, no s dolaskom nove odmah je stigao i novi Type R, bolji, jači i brži na Nordschleiffeu. Ne zaboravimo ni NSX, superauto vrhunske tehnologije kome mnogi tepaju kao „malom Porscheu 918 Spyder“.

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_06

Sve to pokazuje da su sport i utrke opet na tapeti u Hondi i veselimo se zbog toga. Prije par mjeseci objavili smo test baznog novog Civica 10. generacije, kojeg je pokretao sjajan trocilindraš zapremine jedne litre sa 129 KS, što je za 90% vozača i više nego dovoljno.  Uvjerili smo se tijekom testa da se engleski kolege nisu šalili kad su rekli da je to sjajna kombinacija, a kad u to dodate i konačno prihvatljivu cijenu od 144.990 kn za bogato opremljen Comfort, stvarno se čini da Honda ima aduta u rukavu.

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_01

Ipak, kada znate da su u ponudi tek dva motora i to oba benzinska turbaka (dizelaš dolazi uskoro) od kojih jači 1,5-litreni razvija 182 KS, jasno je da ipak želite isprobati tu verziju. S upadljivim dizajnom koji polarizira sve oko sebe (oko 80% ljudi oduševljeno je novim Civicom, 20% misli da je nevjerojatno ružan) novi je Civic opet po ne znamo koji put pokazao da Honda ima hrabrosti za dizajnerski iskorak u takvom core segmentu kojim vladaju mainstream proizvodi. I dok svi ostali samo evoluiraju od generacije do generacije, Honda svaki put okrene sve naglavačke i svaka im čast na tome.

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_05

Najatraktivnija izvedba (ako izuzmemo Type R) sigurno je petvratna izvedba Sport, posebno kada dolazi u japansko crvenoj boji s crnim detaljima. Prepoznatljivo japansko oblikovanje s puno ravnih linija i uglatih oblika možda zaista nije za svakoga, no sigurni smo da će svi Honda fanovi biti oduševljeni. A i ne samo oni, jer smo vidjeli reakcije ostalih sudionika u prometu oko nas pa i nekoliko zaustavljanja s iskrenim pohvalama, oduševljenjem i pitanjima o novom Civicu.

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_07
Glavna razlika između slabije i jače motoriziranog Civica je straga. Slabija ima sakrivenu ispušnu cijev, dok 1.5 ima dvostruku centralno smještenu kakve se ne bi posramio ni Type R (zapravo, i on ima slično, samo s još jednom manjom u sredini). Čak i oni totalno nezainteresirani po tome će odmah primijetiti da se tu kuha nešto opako. 182 KS je 150 manje nego Type R, ali realno, ništa više vam neće trebati. 8.2 sekunde do stotke, savršeno ležanje u zavojima, precizan upravljač, što možete više poželjeti?

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_08

Ručni mjenjač. Da, testni je primjerak imao opcijski automatski mjenjač – CVT (ako ste naš redoviti čitatelj, znate naše mišljenje o njemu i svim inkarnacijama istog). Nitko ne može reći da Honda s novim Civicom nije napravila sjajan posao. Olakšana u odnosu na prethodnika, 52% otpornija na uvijanje, s kotačima daleko u kutevima karoserije stvorena je da bude vozački auto. I konačno, turbo motori, koje ne treba vrtiti u stratosferske okretaje da se iz njih izvuče ono najbolje. Iz tog razloga smo i bili oduševljeni „malim“ Civicom s motorom od jedne litre i zato su nam očekivanja bila izuzetno visoka od ovog jačeg i atraktivnijeg. I nismo pogriješili, motor je sjajan, vožnja je primjer kako se kompakti trebaju raditi, udobni, a opet da sjajno leže i sigurno prate sve vozačeve želje. I upravo tu dolazi onda mjenjač.

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_03

Inače za Hondu uvijek kažemo kako je primjer kako treba raditi ručne mjenjače i stvarno ne znamo tko bi se pri zdravoj pameti, ako imalo voli vožnju stvarno odlučio na automatik u Civicu. Da, ovaj CVT je dodatno modificiran da što bolje prenosi snagu na kotače, uz što manju potrošnju i što manje uzaludnog zavijanja kada dodate gas. I ne samo to, već ima i pretprogramirane stupnjeve pa se možete igrati polugicama iza volana i „šaltati“ u višu i nižu brzinu kada vi to poželite. No, odmah ćete primijetiti da bez obzira na vaše inpute ono što se događa s okretajima, i još više s prijenosom tih okretaja na kotače, nije isto kao kod bilo kojeg pravog automatika, a o onima s dvije spojke da i ne govorimo. Ako vozite po gradu CVT će dobro doći, jer uspješno suzbija svaku volju za malo bržom vožnjom. Što laganiji pritisak na gas i stvari se kreću u dobrom smjeru.

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_04

Vidi se da motor ima momenta, ali ako poželite naglo ubrzanje, bez obzira na sve imate taj osjećaj proklizavanja spojke koji iako puno manje uočljiv nego kod drugih još uvijek iritira svakog sportski nastrojenog vozača. A Hondini vozači to obično jesu i zato je pravi izazov u tako dobro složenom i set-upiranom autu kao što je Civic imati jedan tako anti-vozački mjenjač. Svjesni smo da je za Hondu europsko tržište ne tako bitno (iako se Civic proizvodi još uvijek u EU, u britanskom Swindonu), velik dio proizvodnje ide za Japan i Ameriku. Tamo su automatski mjenjači must have i nitko se ne zamara s jadikovkama par Europljana stare škole koji vole stvari raditi na klasičan način.
I zato, ako hoćete naš savjet, zaboravite CVT, uštedite skoro 15.000 kn i za svega 185.950 kn imat ćete najbolji kompakt koji se trenutno nudi na našem tržištu.

Za: izgled, kvaliteta izrade, sjajan motor, ovjes
Protiv: mjenjač, mjenjač, mjenjač

test_honda_civic_1.5_sport_cvt_teh