Glavni noviteti s IAA u Frankfurtu
Tekst: Goran Vrhovec

Prva dva dana su već tradicionalno bila rezervirana za novinare, no kroz vrata salona je u periodu od 12. do 22. rujna prošlo više od 175.000 posjetilaca, bez obzira na činjenicu da su zbog štednje izostali brojni proizvođači i izlagači…
O Hyundai novitetima smo već pisali u prethodnom članku, riječ je premijeri treće generacije modela i10, najsigurnijem autu u svojoj klasi, a uz standardnu izvedbu vidjeli smo i sportskiji nastrojen i10 pod nazivom Hyundai i10 N Line.
Za ljubitelje sporta Hyundai je predstavio i30 N Project C, ekstremnu verziju svog hvaljenog kompakta i30 N, zatim natjecateljski Veloster N ETCR, kao prvi trkaći auto na struju te civilne Hyundai Konu Hybrid i novi Ioniq EV.
Na Fordovom izložbenom prostoru vladali su hibridi. Glavna zvijezda svakako je nova Puma. Simpatični mali crossover nosi poznato ime, no s malim sportašem od prije dvadeset i nešto godina osim imena ne dijeli puno.
Iako ima mačkastih linija u dizajnu koje podsjećaju na nekad omiljeni vozački auto na bazi Fieste, današnja Puma ide u korak s vremenom i nudi povišenu karoseriju, praktičnost, ali i vozački užitak, što većina konkurenata ne nudi. Tu su još i nova Kuga, Explorer te Mondeo u karavanskoj izvedbi.
Jedna od glavnih atrakcija svakako je bio Porsche Taycan. Sportska limuzina prvi je potpuno električni Porsche novog doba i dolazi u dvije izvedbe, kao Taycan Turbo i Turbo S (imena koja vuku svoje porijeklo iz top modela klasično pokretanih Porsche modela).
Turbo ima doseg od 450 km i razvija 260 km/h kao i njegov jači, 761 KS snažni brat Turbo S kojem do stotke treba svega 2.8 sekundi. Možda je došlo vrijeme da se Tesla konačno vrati tamo gdje pripada, jer po pitanju voznih svojstava u usporedbi s Porscheom nema nikakve šanse.
Honda je konačno predstavila svoju atrakciju, mali gradski električni auto koji već dvije godine u Ženevi plijeni pažnju svih koji su ga vidjeli. Retro dizajn prvog Civica fenomenalno je pogođen, a motor snage 136 ili 154 KS bit će dovoljan za više nego agilnu vožnju.
Do stotke bi trebao stići za 8 sekundi uz doseg od 220 km. Valja napomenuti da bi se do 80% baterija trebala napuniti za 30 minuta.
Jedna od najiščekivanijih premijera i zvijezda ovogodišnjeg Frankfurta je svakako novi Land Rover Defender. Legendarni terenac konačno je doživio svoju drugu inkarnaciju.
Obzirom na brdo tehnologije u njemu i raznih sofisticiranih rješenja, ostaje da se vidi hoće li moći naslijediti slavnog prethodnika koji je više od pola stoljeća osvajao bespuća u ime Njezinog Veličanstva. No, svakako se radi o vrlo sposobnom terencu koji će biti jednako kod kuće na putu od kuće do škole kao i u pohodu na Himalaju.
Renault je predstavio novi Captur, najprodavaniji model u svojoj klasi posljednjih sedam godina. Svojim „atletskim“ dizajnom i povišenom karoserijom, novi Captur dobio je izgled SUV-a, a kupci će moći birati između 90 različitih kombinacija eksterijera.
Uz benzinske (TCe 100, 130i 150) i diesel (Blue dCi 95 i 115) motore, od 2020. godine Captur će biti i prvi u svojoj klasi koji će biti dostupan s E-TECH plug-in hibridnim motorom.
Mercedesovim izložbenim prostorom dominira koncept EQS koji predstavlja viziju nove S-klase, kao tradicionalno najboljeg auta na planeti.
Ovaj put u električnoj izvedbi, EQS opet pomiče granice kao što je to uvijek slučaj sa S-klasom, a koliko će toga ostati u serijskoj proizvodnji ostaje da vidimo. Tu su još i GLB 35 4Matic AMG, izvedba malog SUV-a te zanimljiv dizelsko-hibridni GLE350de 4Matic.
Očito su u Mercedesu i dalje svjesni da dizelski motori imaju budućnost pa nakon dugo vremena i Peugeotovih modela imamo opet kombinaciju dizel-struja.
Potpuno novi BMW Serije 4 trebao bi stići krajem iduće godine, a marka je na svojem izložbenom prostoru predstavila koncept „emocionalnijeg i dinamičnijeg dizajna“ od današnjih automobila.
Jesu li u tome uspjeli, pokazat će vrijeme. Kad krene u prodaju, očekuje se da će koristiti motore posuđene iz Serije 3, uključujući 2,0 i 3,0-litarske dizelaše i plug-in hibridnu verziju. U planu je i kabriolet te Gran Coupé s četvero vrata.
Čak je i Lamborghini popustio i svijetu prikazao svoj prvi hibridni model. Radi se o top modelu u ponudi, nazvanom Sian, ali i dodatkom FKP 37 u čast nedavno preminulog Ferdinanda Piëcha koji je zaslužan za to da se Laborghini kao marka našao pod okriljem V.A.G. grupe.
Riječ je o V12 benzinskom motoru od 785 KS i elektromotoru od 34 KS koji je inkorporiran u mjenjač radi bolje rekacije na gas i poboljšanja voznih svojstava. S ukupnih 819 KS i najvećom brzinom od preko 350 km/h Sian ima bolje performanse nego najbrži Aventador SVJ. Do stotke stiže za manje od 2.8 sekundi.
Bit će napravljeno svega 63 primjeraka i svi su već prodani po cijeni od 2 milijuna eura bez poreza.