Fordove zvijezde Ženeve

Tekst: Goran Vrhovec

Prošlo je nekoliko dana od otvorenja najznačajnijeg europskog salona automobila u Ženevi. Kao što smo već pisali, Ford je ovogodišnju Ženevu iskoristio i za predstavljanje posebne zvijezde, Mustanga Bullita, na čijoj smo pretpremijeri bili dan prije otvaranja salona.

Osim neupitno najatraktivnijeg Forda kojeg su predstavili potomci Stevea McQueena, a o kojem ćemo više reći malo kasnije, za početak ćemo se koncentrirati na sve ostale novitete Forda koje smo tamo vidjeli.

Steven Armstrong, predsjednik Ford Motor Company za Europu, Bliski istok i Afriku u pozdravnom je govoru naglasio: U Fordu vjerujemo da sloboda kretanja pokreće ljudski napredak. To uvjerenje naglašava naše nastojanje da postanemo brend koji je vodeći u svijetu kada je mobilnost u pitanju. To se želi postići proizvodnjom sjajnih vozila koje vam ovdje predstavljamo. Radi se o globalnoj viziji koja, da bi bila ostvarena, traži velika ulaganja pa će tako Ford do 2022. godine uložiti 11 milijardi dolara u razvoj kako bi stvorili čak 40 elektrificiranih vozila, od kojih će 16 isključivo pokretati baterije.

No, ono po čemu je Ford poznat su automobili koji odlično izgledaju i jednako se tako dobro voze pa se njihovi vlasnici povezuju s njima na svim razinama. Postoje novi Active modeli koji će im pružiti još veći izbor za to, kao što su Fiesta Active i novi Ka+ Active. Novi Ka+ predvodi tu novu grupu, a karakterizira ga izgled, ali i prostrana, dobro opremljena kabina što ga čini malim autom izuzetne vrijednosti za uložen novac. Napravljen je tako da slijedi Fordovu filozofiju Fun-to-drive, a nudi nove benzinske i dizel motore za što bolju ekonomičnost. Tu su još i novi infotainment sustav i kompletan set asistencija vozaču za što veću sigurnost u prometu.

Vrlo uspješna serija ST-Line dodatno je pojačana. Za sve one koji imaju ambicije za sportsku vožnju, ali ne mogu ili ne žele punokrvne sportaše na svom parkiralištu, tu je ST-Line linija proizvoda sa svojim sportskim izgledom i opremom po vrlo prihvatljivim cijenama. Obzirom da 10% novih modela koje prodaju nosi ST-Line značku, smatrali su da je ovo idealna prilika da predstave najnovijeg člana te obitelji – Ford Edge ST-line.

Ford Edge ST-line predvodi SUV obitelj Forda u Europi. Odvažan izgled izvana i iznutra čine ga uočljivim bez obzira gdje se nalazio. To je najnapredniji Fordov SUV koji nudi kompletnu paletu asistencija vozaču. Tehnologije koje su ugrađene u njega približavaju ga Levelu 2 autonomne vožnje u pristupačnom i dinamičnom pakiranju. No, u srcu svakog ST-Line modela je vozački doživljaj,  a za to su zaduženi sportski ovjes i bi-turbo Eco Blue motor koji spaja Fordovu tradicionalnu zabavu u vožnji sa sportskim stilom, sjajnim performansama i istinskim SUV sposobnostima.

Ipak, nijedan model na Fordovom štandu nema veći dramski učinak od Mustanga Bullitta. Istinske sportske performanse po pristupačnoj cijeni i cool faktor kakvog može ponuditi vrlo malo vozila, prošle je godine nadmašio po prodaji Porschea 911 u 12 europskih zemalja. Ovo što je danas predstavljeno je treća generacija Mustanga Bullitt i prva koja će se nuditi u Europi. Već sama najava uzrok je prave strku među europskim obožavateljima Mustanga, ali naravno i legendarnog filma Bullitt iz 1968. s vječnim kraljem cool-a, Steveom McQueenom.

Ovo je bila idealna prilika da popričamo s Carlom Widmannom, glavnim i odgovornim inženjerom za razvoj Mustanga, koji nam je pobliže predstavio Mustang Bullitt i zašto je on takva ikona: Ove godine obilježava se 50. godina od dolaska filma Bullitt u kina diljem svijeta. Utjecaj koji je taj film imao na Ford, ali i publiku diljem svijeta ne jenjava ni nakon pola stoljeća. Najpoznatija filmska potjera snimana je cijela tri tjedna na ulicama San Francisca, a glavnu ulogu u njoj imali su osim Stevea McQueena i Ford Mustang GT390 Fastback u Dark Highland zelenoj boji i Dodge Charger R/T, kojeg voze negativci. 

Za film u kojem McQueen glumi detektiva moralo se naći vozilo visokih performansi, a opet prihvatljive cijene kako bi sve izgledalo realno. Upravo zbog toga i danas s Bullittom  želimo prikazati  upravo to – auto vrhunskih performansi, ali koji nije nedostižan. Dolazi u dvije boje: Dark Highland zelenoj i Shadow crnoj. U Bullittu kuca V8 srce zapremine pet litara koje razvija 464 KS. Riječ je o najjačoj atmosferskoj izvedenici tog motora koja svoju pozamašnu snagu i moment od 526 Nm isporučuje isključivo putem ručnog mjenjača.

Zanimalo nas je kako će američko tržište naviklo na automatike gledati na to, no g. Widmann je rekao: Riječ je o vozilu visokih performansi koje je namijenjeno entuzijastima, koji sigurno znaju voziti i s manualnim mjenjačem i neizostavnom bijelom kuglom na vrhu. Za one koji nisu vični radu s tri pedale imamo i rev-matching tehnologiju koja automatski dodaje međugas prilikom promjena brzina naniže, što doprinosi sportskom doživljaju zvukom, ali i omogućava brže izmjene stupnjeva.

Na upit kako je bilo raditi na Bullittu odgovor je bio očekivan: Ovakve posebne edicije san su svakog inženjera. Ne morate brinuti o svakom segmentu da se uštedi koji dolar, već se može pustiti mašti na volju, staviti najbolje moguće Brembo kočnice, najbolji mogući ovjes (MagneRide poluaktivni), najbolja sjedala (Recaro), ispušni sustav od titana, 19 colne naplatke, Bang&Olufsen audio sustav i slične stvari.  Uz to, svaki će Bullitt imati posebne individualne pločice ispred suvozača umjesto standardnog Mustang znaka. Sve što čini vožnju uzbudljivom nalazi se u Mustangu Bullitt. A o cool faktoru da i ne govorimo…

Za sve ljubitelje pravih muscle cars valja reći da proizvodnja Mustanga Bullitt za europsko tržište kreće u lipnju ove godine. Pa ako ste jednom davno zaželjeli nekome se lagano prišuljati u retrovizoru s opakim zelenim Mustangom, sada ćete imati priliku za to.