Ford na Ženevskom salonu
Tekst/Foto: kojiauto.hr/Ford
Na netom završenom salonu u Ženevi, jedan od najatraktivnijih štandova bio je onaj Fordov. Razloga za to je više, od europske premijere nove Fieste čijih smo četrdeset godina proslavili prošle godine, preko cijele palete Fordovih sportskih i trkaćih modela pa do najnovijeg superauta – modela GT.
Pristupačne performanse oduvijek su bile jedna od glavnih značajki Fordovih modela, kao i ponuda modela visokih performansi, a istovremeno niske potrošnje. Nova Fiesta ST, čiji trocilindrični EcoBoost od 1.5 litara razvija okruglih 200 KS, svakako je najnoviji primjer te filozofije.
Nju slijede i ostali modeli sa ST oznakom, poput Focusa ST dostupnog s benzinskim i dizelskim motorima, zatim nagrađivanog Focusa RS o kojem smo i mi pisali nakon vožnje do Kölna pa sve do Mustanga i na samom vrhu hranidbenog lanca, novog GT-a.
Da ne bi bilo nikakve zabune oko naslijeđa koje ovi modeli nose sa sobom, na Ford Heritage dijelu štanda smo se mogli diviti Fordovom DFV motoru, poznatijim pod imenom Cosworth koji je i dalje najuspješniji motor u povijesti Formule 1, ali se koristio u utrkama prototipova.
Uživo smo mogli vidjeti i Mirage GR8 iz Le Mansa 1975, uživati u replici Escorta Mexico s 1,8-litrenim BDA motorom od 200 KS kojim je 1970. Hannu Mikkola osvojio reli od Londona do Meksika.
Fordov prostor krasili su i replika Forda GT40 MKII sa 7.0 V8 motorom iz Le Mansa 1966. te legendarni Escort Cosworth iz 1992. godine s turbo motorom od 230 KS i pogonom na sve kotače.
Ipak, glavni novitet je bila Fiesta ST. Nova generacija najpopularnijeg modela i najprodavanijeg auta na brojnim tržištima napravljena je u skladu s vremenom u kojem živimo pa se tako nudi u četiri različite izvedbe. Više o tome možete pronaći ovdje, a danas ćemo se koncentrirati na top model, novu Fiestu ST.
Po prvi put jedan performance model ima motor s tri cilindra. Osim toga, Fiesta ST po prvi puta nudi i isključivanje cilindara kada nema potrebe za punom snagom motora te tri moda vožnje: Normal, Sport i Track za optimalni užitak u vožnji, a istovremeno i dokaz svijesti o reduciranju emisije CO2. Tehnologija Electronic Sound Enhancement brine za uvijek sportski doživljaj vožnje i kada za to nema objektivnih uvjeta na cesti, dok aktivni ventil u ispušnoj cijevi brine za pravi sportski zvuk trocilindričnog motora kada za to imate uvjete.
Joe Bakaj, potpredsjednik razvojnog odjela Ford Europe rekao je da je nova Fiesta ST pravi primjer Frod Performance filozofije dostupnosti vrhunske tehnologije ovjesa i pogona. „Sa selekcijom modova vožnje i potpuno novim 1,5-litrenim EcoBoost motorom, Fiesta ST nudi kombinaciju performansi i štedljivosti kakva još nije viđena na sličnim modelima nijednog proizvođača.“
Osim Fieste ST štandom su dominirali i Mustanzi u kabrio i coupe izvedbama, pokretani 5.0 V8 motorom od 421 KS, koji su idealan primjer američkih V8 ikona u modernom i najnovijem izdanju.
Ipak, glavna zvijezda Forda koja je bila i najveći magnet za publiku, svakako je novi GT.
Superauto kojim se Ford uključio u boj s najelitnijim proizvođačima sportskih automobila poput Ferrarija, Lamborghinija i sličnih pokreće 3,5-litreni V6 EcoBoost motor koji razvija 647 KS i 745 Nm u američkoj izvedbi. To bi mu trebalo biti dovoljno za 347 km/h najveće brzine čime je GT i službeno najbrži Fordov model svih vremena. Osim motora i atraktivne karoserije krasi ga i 10 inčni displej koji se koristi kao instrumentna ploča i koji se svojim grafikama prilagođava jednom od pet odabranih modova vožnje: Normal, Wet, Sport, Track i V-Max.