Ford Kuga 2.0 TDCi 150 4WD Titanium
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Kada je Ford 2008. predstavio prvu Kugu, vidjelo se na prvi pogled da će glavne karakteristike svih Fordova biti zadržane i na novom SUV-u. Dinamičan izgled osvajao je kupce, a slično je bilo i s vožnjom. Jedan od dinamičnih i vozačkih SUV-ova više je bio orijentiran vozaču i njegovom užitku nego nekoj velikoj praktičnosti i tovarnim sposobnostima.
Četiri godine kasnije predstavljena je nova Kuga. Narasla po centimetrima promijenila je i karakter te privukla i neke nove kupce, posebno s američkog i azijskog kontinenta. Iako je i dalje dobra u vožnji, sada je udobnost stavljena ispred agilnosti pa će tako u novoj Kugi, čiju najnoviju inačicu imamo danas na testu putnici biti osjetno bolje smješteni, a stat će i puno više prtljage.
U ponudi motora ima za svakog ponešto, bili ljubitelji benzinaca (cijela gama EcoBoost agregata) ili dizela (s odličnim TDCi motorima). Bez obzira na zastrašivanja koja dolaze iz razvijenijih zemalja o štetnosti dizelskih motora, sigurni smo da ćemo još dugi niz godina moći uživati u blagodatima karaktera na koji smo naviklu u ovoj klasi. Početak ponude odnedavno je 1,5-litreni TDCi od 120 KS koji dolazi isključivo s prednjim pogonom. Zatim je tu testirani 2.0 TDCi od 150 KS koji je zlatna sredina i na kojem se Kuga bazira na većini tržišta. S pogonom na sve kotače predstavlja „pravi“ SUV s kojim ćete se moći zaputiti i izvan asfalta. Vrh ponude je isti motor, ali od 180 KS ako želite ili jednostavno morate imati top model.
Obzirom na poveće gabarite, kao i raskošnu Titanium opremu u kojoj zaista malo toga možete dodati, ni masa nove Kuge nije zanemariva (računajte na više od 1.7 tona). Stoga bi naš izbor bio upravo ovaj srednji motor jer pruža vrlo dobre performanse uz relativno nisku potrošnju. U gradu ona se kretala oko 8,4 litre dizela, što svakako nije puno kada zbrojimo u to već spomenutu masu, pogon na sve kotače i ručni mjenjač za kojim morate često posezati ako želite držati motor u optimalnim okretajima. Relativno kratki stupnjevi prijenosa dobri su za startove pa je tako na semaforu Kuga s ovim motorom vrlo živahna. No, obzirom na ozbiljnost kojom zrači mislimo da bi joj možda bolje odgovarao Powershift automatski mjenjač s dvije spojke kod kojeg stupnjeve možete birati i na upravljaču. Klasično dobar ručni mjenjač nije izgubio ništa od Fordovog šarma i još uvijek može brojnim konkurentima pokazati kako se to radi. Kratki i precizni hodovi i pozitivan dojam „šaltanja“ ima svojih čari i u potpunosti razumijemo one koji odaberu takav prijenos.
4WD sustav je inteligentan pa tako brojni senzori konstantno bdiju nad svim parametrima vožnje i u djeliću sekunde odlučuju o slanju snage na osovinu s boljim prianjanjem, što se u vožnji ni ne primjećuje, ali dobro je znati. Volan je i dalje vrlo precizan i pruža dosta povratnih informacija i jednostavno vam je žao što se Kuga „udebljala“, jer i dalje vas mami na jurcanje bez obzira na to kojoj klasi pripada. To je samo dokaz da je Fordov ovjes i dalje jedan od najboljih koje možete kupiti bez obzira na klasu auta za koju se odlučili. Jednostavno, vožnja i ponašanje auta u vožnje jedan je od glavnih prioriteta kod razvoja svih Fordova i Kuga nije iznimka. Ako ste se za SUV odlučili zbog obitelji i praktičnosti, to ne znači da se morate odreći i vozačkih užitaka kada ste sami. Povišena karoserija naravno nije namijenjena za slalom, ali brzi zavoji nisu nikakav problem. Dobro namještanje vozila prije zavoja omogućit će kontrolirane prolaske bez pretjeranog naginjanja pa tako ne trebate brinuti za dobrobit putnika, jer čak i ako se malo zaigrate neće biti posljedica po njih. A opet, ako se vozite lošijim prometnicama, Kuga će to uspješno izolirati od vaših osjetila, što je kompromis kod ovjesa koji rijetkima uspijeva.
Ako vas više interesiraju gadgeti, ni tu nećete loše proći. Sync3 infotaniment sustav i njegov 7.9 inčni zaslon osjetljiv na dodir nude podršku za skoro sve, kao i standardni tablet pa čak i za pinch&swipe pokrete kojima možete upravljati funkcijama. Dosadašnji operativni sustav Windows zamijenjen je novim QNX-om koji puno brže reagira na komande. Tu su i glasovne komande, a putem pametnih telefona možete biti spojeni i na internet zahvaljujući Apple CarPlay i AndroidAuto aplikacijama. Sve navedeno rezultiralo je puno preglednijom središnjom konzolom koja više ne vrvi gumbićima i prekidačima. Sve u svemu u Kugi ćete se sigurno brzo udomaćiti i nećete imati problema s opsluživanjem svih (brojnih) funkcija koje nudi.
Na kraju još koja i o cijeni. Testirani model sa svim opcijama košta 296.000 kn što nije malo, ali opet kada pogledate stvarno raskošnu opremu, Fordove karakteristike vožnje koje nikada ne treba zanemariti i odličan motor koji nudi solidne performanse uz skromnu potrošnju, cijena se ne čini pretjeranom. Posebno kada vidite koji konkurenti sličnih motora koštaju osjetno više. Ako želite ući u Fordov svijet s Kugom, postoje i jeftinije opcije pa tako ovakav motor u skromnijoj opremi Trend i samo prednjim pogonom može biti vaš već za 202.000 kn. A to je ponuda koju je teško odbiti.
Za: dinamičan i moderan izgled, prostrana kabina, solidna vozna svojstva, ovjes, snažan i štedljiv motor, cijena
Protiv: izgubilo se nešto od agilnosti prve generacije, karakteru Kuge više bi odgovarao Powershift mjenjač