Ford Focus ST Line 2.0 TDCi 150

Tekst: Goran Vrhovec

Iako na samom zalasku svoje karijere, Ford Focus itekako ima još aduta u svom rukavu.

Danas iz tjedna u tjedan svjedočimo drastičnom napretku (pritom prvenstveno mislimo na unaprjeđenja po pitanju infotainmenta i konekcija), tako da već prošlogodišnji modeli izgledaju zastarjelo, no nekima od nas prilikom odabira auta na pameti su drugi prioriteti. Gotovo na svakoj današnjoj pressici prilikom  predstavljanja novog modela dobar dio vremena odvaja se upravo na infotainment i beskrajne mogućnosti zabave u autu, kako za putnike sprijeda tako i na one straga. No, što ako spadate u onu sve rjeđu vrstu kojoj to malo znači, i kojoj je na prvom mjestu kada sjedne u neki auto pitanje kako se on vozi?

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_04

Onda imamo dobre vijesti za vas. Još uvijek se rade i takvi auti. Istinabog, ovaj koji danas predstavljamo više nije u cvijetu mladosti (sedma godina mu teče), ali zato još uvijek po nekim stvarima može držati predavanja svim novim kompaktima u koje se u proteklih šest godina ulagalo brdo novaca kako bi čim zažive na tržištu bili na samom vrhu. Vjerojatno će to biti slučaj i s novim Focusom koji će biti predstavljen pred kraj godine, no vjerujemo da će u Fordu ostati vjerni svojem pristupu pri izradi novog kompakta, a to je da bude dobar i za vožnju, a ne samo za surfanje po internetu ili da vas zabavlja autonomnim parkiranjem.

Kakav je iznutra?

Već dugo ga poznajemo i to se vidi, najviše upravo po uređenju interijera. I prošle godine kad smo vozili najekstremniji RS rekli smo da je godine najteže sakriti upravo u interijeru pa tako ni ovaj, inače vrlo atraktivan ST Line nije izuzetak. Mnoštvo gumbića, mali  ekran, ne baš logično raspoređene komande za upravljanje putnim računalom, ali ni infotainmentom nisu u skladu s novim modelima.

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_01

Interijeru kao takvom ne može se puno predbaciti. Materijali su dobri, iako ne u nivou s recimo Audijem ili VW-om, no dobro profilirani multifunkcijiski volan diže cjelokupan dojam, kao i dobra sjedala. Ni zapremina prtljažnika od svega 365 litara neće nikoga baciti u trans, no bit će više nego dovoljno za svakodnevnu uporabu i odlazak na godišnji odmor. Ali za one kojima će taj put više značiti od samog godišnjeg, imamo dobre vijesti. Po pitanju voznih svojstava već standardno solidan Focus u ST Line izvedbi dodatno je poboljšan pa je ionako dobar ovjes sada ispeglan do savršenstva.

Kakav je u vožnji?

Malo niža karoserija s decentnim dodacima nedvojbeno pokazuje sportske gene punokrvnog ST-a i rijetki će primijetiti da nema centralno smještene dvostruke ispušne cijevi kao kod pravog te da mu nedostaje ST logo na prednjoj masci. Inače će prepoznatljiva plava boja kakva je uvijek krasila najbrže Fordove dodatno začiniti ukupan dojam i zamaskirati činjenicu da se zapravo vozite vrlo ekonomično.

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_02

Razlog za to je provjereni dvolitreni TDCi ispod prednjeg poklopca. Nudi se u dvije verzije, od 150 kao u testnom modelu te 185 KS. Bez obzira za koju se varijantu odlučite proći ćete bitno jeftinije po pitanju cijene, a još ćete dodatno uštedjeti na gorivu, posebno ako radite puno kilometara. Sve to dobit ćete bez imalo ustupaka po pitanju kvalitete vožnje. Odličan mjenjač i stvarno perfektno pogođen ovjes učinit će od vas majstora, jer je Focus ST Line pravi melem za vozačke oči, ruke i noge. Teško se sjetiti kada smo zadnji put vozili tako dobro izbalansiran auto po pitanju snage i iskoristivosti. Da, dodatnih 35 KS sigurno bi još poboljšalo dojam, jer se ovako čini da je auto složen barem za 100 KS veću snagu, no upravo zato ga možete „cijediti“ na svakoj cesti koliko god vam to motor dopušta (i strah od gubitka vozačke dozvole).

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_06

U gradu je okretan i vrlo udoban, guta „ležeće“ bez obzira na profil uz jedva zamjetno bop-bop. Poprečne neravnine uopće ne doživljava i prati zadanu putanju na kružnim tokovima kao zalijepljen. Ulogu u svemu igra i precizan i dobro odmjeren volan koji vaše misli i želje pretvara u zadani cilj koji Focus prati u milimetar. Brz mjenjač ugodan je i pozitivan za uporabu pa se savršeno nadopunjava kako bi cjelokupan dojam bio perfektan. Ako ne patite na stotinke i pobjede na trkama ubrzanja na semaforu, s ovim Focusom će vas na otvorenoj cesti tipa Jozefine ili Luizijane malo tko moći pratiti i s bitno jačim autom. Granice prianjanja su toliko visoke da nema šanse da pretjerate jer ovjes drži sve pod kontrolom, bez obzira što bacate pred njega po pitanju podloge. Stvarno bi savjetovali nekim francuskim proizvođačima da kupe jedan Focus ST i da vide kako se radi auto koji drži fantastično, a da ne razbija bubrege na svakoj neravnini.

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_07

Trebam li ga kupiti?

Iz svega navedenog lako je zaključiti da nam se Focus ST jako svidio. Stoga nam nije ni najmanji problem zaboraviti na skoro 60 gumbića raspoređenih sa svih strana volana te pokoji dizajnerski detalj iz već prošlih vremena. Ovo je vozački auto, i ako vam je važnije kako se osjećate dok vozite umjesto mogućnosti streamanja sadržaj sa svog smartphonea na ekrane u naslonima prednjih sjedala ili bežičnog punjenja na podlozi ispod središnje konzole, onda je Focus ST line za vas. Možda ste mislili da se više ne rade zabavni vozački auti, ali ako probate ovaj Focus shvatit ćete da ih još ima. Pitanje je samo do kada, jer novi Focus samo što nije stigao pa ako volite provjerenu mehaniku i istinski doživljaj vožnje, svakako uzmite u obzir ST Line.

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_03

Oduvijek su najbolje kupnje bile auti na zalasku karijere zbog eliminiranih „dječjih bolesti“ i bogatih paketa opreme koji se nude, ali ovaj Focus nudi i još puno više. Obzirom da je ipak riječ o njemačkom proizvodu s dizelom u nosu, kod nas će još dugi niz godina držati vrijednost, tako da ni s tog aspekta sigurno nećete biti na gubitku.

Za: atraktivan izgled, snažan i štedljiv motor, povoljna cijena, fenomenalno ponašanje u vožnji
Protiv: u detaljima interijera vidi se da više nije u cvijetu mladosti, relativno skroman prtljažnik

Ford Focus_2.0_td_150_ ST Line_teh