Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium

Otprilike istih gabarita, ali s višim krovom te osjetno praktičnijom kabinom koja nudi više prostora, C-Max je rješenje za sve kojima klasični kompakt više nije dovoljan, a ne žele preveliki auto za gradsku svakodnevicu.

Ono što je kod Forda uvijek visoko na listi prioriteta je vožnja. C-Max nije ni najveći ni najpraktičniji, a sigurno ne ni najjeftiniji model u ovoj klasi, no sigurno je najbolji za voziti. Pa ako se već otac obitelji morao odreći svog sportskog kompakta, s C-Maxom se barem neće morati pozdraviti i sa stilom vožnje, barem kad ne vozi djecu u vrtić. Posebno to važi za testiranu verziju koju pokreće top motor u ponudi, 2.0 TDCi od 150 KS s kojom zaista nije problem dovesti obitelj sa svom prtljagom na more brzo i uz malu potrošnju. No, C-Max će dobro služiti i ostalih 50 tjedana u godini, u gradskim gužvama i svakodnevnim odlascima na posao. Detalji poput grijanog prednjeg stakla još su uvijek enigma za većinu proizvođača, no Ford već desetljećima nudi ovu izuzetno korisnu stvar na svojim modelima čime odmrzavanje stakala po zimi prestaje biti muka kakvu poznajemo.

Kakav je iznutra?

Dobro je vidjeti da je Ford uvažio neke od kritika vezanih uz raspored središnje konzole i funkcija ručica iza upravljača, koje su sada logičnije raspoređene u skladu s većinom ostalih automobila. Zaista je znalo živcirati da si pošpricate staklo tekućinom za pranje ako ste htjeli pogledati nešto na putnom računalu. Osam inčni ekran dolazi u bogatije opremljenim verzijama, a nudi i 3D navigaciju te glasovno upravljanje. Dobro je da Ford nije pao u zamku pretjeranog minimaliziranja broja gumbića pa je tako kontrola klima uređaja uvijek dostupna, bez da morate ulaziti u bezbroj menija i odvraćati pažnju od vožnje.

Za dnevne komutacije u gradu pomaže vam dobra preglednost i nešto više pozicija sjedenja koja još više dolazi do izražaja zbog velikog broja staklenih površina koje eliminiraju mrtve kuteve. Tako ni manevriranje na najužim prostorima nije problem, posebno ako imate ovako bogatu opremu u kakvoj smo mi uživali. Prednji i stražnji parking senzori idealna su pomoć za naša premala parking mjesta, posebno u garažama.

Kakav je u vožnji?

Okretnost u gradskim ulicama omogućava vam brzo i lagano prebacivanje iz trake u traku, dok dobar i dosta direktan upravljač do izražaja dolazi najviše na otvorenim cestama gdje možete izvući više iz klasično dobrog Fordovog ovjesa. Kompromis između udobnosti i kontrole naginjanja na C-Maxu je idealno pogođen jer dobro guta neravnine, a opet klinci neće dobiti morsku bolest kada se tata zaigra i počne koristiti svih 150 KS ispod prednjeg poklopca. C-Max sigurno prati zadane putanje i iako nam se čini da se s ovom generacijom Ford više okrenuo udobnosti nego sportskom dojmu, u toj kategoriji još uvijek nema premca. Volkswagenov Golf SportVan ili Citroënov Picasso glavni su mu konkurenti, i dok Nijemac nudi vrhunsku izradu i solidne vozne karakteristike, Francuz nudi osebujan izgled izvana i iznutra te ogromni vjetrobran, no mjenjač i vozna svojstva nisu ni blizu C-Maxovih. Možda mislite da to nisu važne stavke pri odabiru obiteljskog prijevoza, no sve ovisi o afinitetima i svatko tko se imalo razumije u automobile svojevoljno će se odreći koje litre prtljažnika ili platiti nešto više za automobil koji će ga veseliti u vožnji.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva dobro je proračunat i lagan za uporabu. Hodovi su precizni, iako nam se čini da je prije imao još bolje definirane izmjene koje ste stvarno lijepo osjetili u zglobu. Kada se naviknete na njegovu brzinu, i pritom ne pretjerujete, C-Max će vam zaista pružiti lijepe trenutke. Svakako, glavni „krivac“ za to je snažan motor, no tu su i vrlo pouzdane kočnice i moramo to ponoviti, ovjes. Malo tko pri odabiru monovolumena gleda na to, ali isplati se, vjerujte. Mnogi će vas konkurenti zavesti lijepim velikim kotačima, no kada se počnete voziti našim prometnicama, brzo ćete požaliti jer udarci koji dolaze odozdo drmaju cijelu karoseriju. Tu se vidi majstorstvo Fordovih inženjera, jer uspijevaju pomiriti dvije krajnosti – udobnu vožnju i dobro ležanje na cesti.

Trebam li ga kupiti?

Ovaj motor može se dobiti samo u najboljoj opremi Titanium, što znači da je riječ o top modelu u ponudi C-Maxa s ručnim mjenjačem. Jedino što još možete poželjeti je automatski mjenjač s dvije spojke koji u Fordu zovu Powershift i koji se nudi s istim motorom, ali i dvije razine snaga, 150 i 170 KS. Testirani model nudi čak 370 Nm okretnog momenta zbog čega do stotke C-Maxu treba manje od 10 sekundi. Sa 114 g/km CO2 i Euro 6 normom ispušnih plinova jasno je da je riječ o supermodernom agregatu koji će C-Max potjerati i preko 200 km/h. To se vidi i po potrošnji koja se uz malo pažnje na otvorenom može kretati oko pet litara, a preko osam teško ćete uspjeti i ako se trudite. Od opreme, paket Titanium nudi sve što će vam ikada zatrebati pa osim ako ne želite stakleni krov, biksenon svjetla s dnevnim LED-icama ili sigurnosni paket s upozorenjem za prelazak iz trake, čitanjem znakova te slične dodatke, ovakav top model koštat će vas manje od 200.000 kn. Točnije 191.900 kn. Obzirom na njemačko porijeklo te solidnost izrade, nije teško zaključiti da će C-Max dobro držati vrijednost i da kao takav predstavlja dobru investiciju, kako trenutnu, tako i dugoročnu.

Za Udobna vožnja s dobrom kontrolom i ležanjem, vrlo snažan i štedljiv motor, siguran i praktičan,  povoljne cijene

Protiv Konkurenti nude više praktičnosti, neki dijelovi interijera djeluju jeftino