FIAT Tipo HB i SW
Foto: FIAT
Nakon što je prošle godine novi Tipo u limuzinskoj izvedbi svojim neospornim kvalitetama i povoljnom cijenom zaslužio sve preporuke, konačno smo dočekali i preostale dvije izvedbe – kompaktnu i karavansku.
I dok je limuzinska izvedba pomalo neočekivano zabilježila sjajne rezultate kod nas, ali i na domaćem talijanskom tržištu, s nove dvije izvedbe Fiat je ponudio nešto malo drukčije. Osim razlike u karoseriji, nove verzije su nešto bogatije opremljene, ali i materijali interijera su poboljšani.
Glavne osobine nisu promijenjene, i dalje je riječ o prostranom vozilu. U petvratnoj izvedbi kraći je 16 cm od limuzine, no prtljažnik nudi više nego raskošnih 440 litara, čime se malo koji kompakt može pohvaliti. Uz sve to, dizajnerski je petvratna izvedba logično sportskija od limuzine pa time i okretnija, posebno u gradu. Svakako valja spomenuti pregršt pretinaca i odlagališta koja će vam pomoći u svakodnevnoj borbi s pametnim telefonima, napitcima i sl. Svi modeli iz nove obitelji vozila Tipo imaju inovativne infotainment opcije, uključujući sustav Uconnect 7” HD live veličine tableta s dodirnim zaslonom visoke razlučivosti i upravljanjem pokretima, funkcijom Bluetooth®, audio streamingom, glasovnim prepoznavanjem, SMS čitačem, USB i AUX ulazima. Isti sustav dostupan je i s ugrađenim navigacijskim sustavom3D Tom Tom live.
Možda čak i najatraktivnija izvedba je karavan. Prepun stila, nudi 550 litara prtljažnika bez obaranja sjedala i trebao bi stići za mjesec dana na naše tržište. Tu je i varijabilna podnica te maksimalni utovarni prostor duljine 1.80 m ako zatreba prevesti dasku za jedrenje. Sva ta fleksibilnost u prtljažniku može se postići uporabom samo jedne ruke. Očekuje se da će karavan biti skuplji otprilike 7.500 kn u odnosu na jednako motoriziranu i opremljenu kompaktnu izvedbu.
Motori su jednaki kao i kod limuzine, dok su opreme Pop star, Easy i kao vrh ponude Lounge. Valja svakako spomenuti i to da je od sada u ponudi i 1.4 turbo benzinac od 120 KS. Mjenjač je standardni ručni ali uz 1,6-litreni Multijet od 120 KS nudi se i automatski mjenjač s dvije spojke nazvan DDTC koji znamo iz Alfinih modela pod imenom TCT.
Recimo i to da se cijene kreću od 120.515 kn, koliko košta 1,3-litreni MultiJet od 95 KS u opremi Pop star pa sve do 165.097 kn koliko morate izdvojiti za 1,6-litreni MultiJet Lounge sa spomenutim automatskim mjenjačem.
Kako bi novi Tipo bio što pristupačniji širokom krugu kupaca, Autocommerce je stvorio i posebnu izvedbu nazvanu Amore. S 1,4-litrenim benzinskim motorom od 95 KS i svime što se danas očekuje kod novog auta (komplet zračnih jastuka, klima uređaj, ABS, ESP, radio s USB-om, daljinsko centralno zaključavanje, električno pokretani grijani retrovizori, parking senzori …), Amore košta okruglih 100.000 kn. Ono što svakako valja još napomenuti je i da se u toj kombinaciji nudi i povoljna ugradnja plina Lovato u ovlaštenom servisu koja ne utječe na garanciju koja je pet godina ili 120.000 km.
Kako bi se što više približili kupcima u osiromašenoj državi, novi Tipo možete odvesti već sutra ako svoj stari auto vrijednosti 30-ak ili nešto više tisuća kuna date kao jamčevinu, a zatim dvije godine otplaćujete ratu u iznosu oko 1000 kn. Nakon isteka te dvije godine ostaje vam još 33.000 kn koje ćete uštedjeti na servisima i troškovima s novim autom. Ta varijanta nudi se za sve modele iz portfelja Autocommercea, no svakako je najzanimljivija svima koji misle da nikako ne mogu doći do novog auta i to najnovijeg modela.