FIAT 500 1.2 Riva
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
U svijetu dizajna, postoje neke trajne vrijednosti koje su se tijekom desetljeća uzdigle na status kulta. Jaguar E-Type, Bang&Olufsen audio sustav, Riva Aquarama… Da, ako ste gledali koji od dva Clarksonova specijala „Perfect road trip u Italiji“, onda znate da je i njemu ultimativni dizajnerski doseg upravo Rivina Aquarama.
Aquarama je naravno drveni gliser kojim je svjetski jet set stizao na party-je pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća na francuskoj Rivijeri, ali i kojim su talijanski bogataši krstarili između svojih vila na jezerima Como i Garda. Upravo u suradnji s tom Rivom Fiat je odlučio napraviti još jednu posebnu i limitiranu seriju svoje ultrapopularne 500-tke. I ako izuzmemo Abarthove inačice, ovo nam je uvjerljivo najdraža.
O 500-tki ne treba suviše govoriti. Već je deset godina prošlo kako je Fiat oživio svoju legendu iz prošlosti. Uspjeh na svim tržištima ponovno je izdigao torinskog giganta i na tom valu još uvijek plove i Fiat i Jeep, a odnedavno opet i Alfa Romeo. A tko će drugi nego Talijani uspjeti zapakirati jedan velikoserijski auto u priču kojoj nitko neće moći odoljeti?
Za suradnju s Rivom odabran je 500 pokretan 1,2-litrenim motorom od 69 KS. Možda vam se to čini malo, no pretpostavka je da će se Rive koristiti kao gradski auti, dok ćete za dulje ture vrlo vjerojatno koristiti neki Maserati, a s 500-tkom samo pokazati da znate cijeniti vrhunski brend i uživati u raskoši koju on pruža. A pruža je puno. Od detalja od tikovine i mahagonija, koji je karakterističan upravo za Rive iz spomenutog doba, do bijele kože na sjedalima, baš kako i priliči gliserima, 500 Riva u svojoj karakteristično plavoj boji iz daljine govori o čemu se tu radi. Ipak treba i opravdati cijenu od 122.000 kn ako se radi o „običnoj“ Rivi, dok je cabrio izvedenica naravno skuplja.
Kakav je iznutra?
Ako budete jedan od sretnika koji će ugrabiti neku od nekoliko Riva koje su stigle na hrvatsko tržište, znajte da u seriji dobivate i još 16“ alu-naplatke, automatsku klimu, panoramski krov, kožne presvlake sjedala, multimedijski sustav Uconnect, el. podizače stakala, maglenke, kožni multifunkcijski upravljač podesiv po visini, detalji od mahagonija u unutrašnjosti, kromirane detalje poput ispušne cijevi, unutarnjih ručica, detalja na odbojnicima te krov i stražnji spojler u crnoj boji. Iz navedenog je jasno da iako je 500 Riva mali auto, teško je da će biti i jedini u obitelji. Iako mu se na praktičnosti ne može puno zamjeriti, jer 357 centimetara skriva prostor za četiri osobe i još 185 litara prtljažnika.
Kakav je u vožnji?
U samoj vožnji nema nekih većih novosti. I dalje je 500-tka zabavna za voziti, pa čak i s ovim slabašnim motorom. Zakleli bismo se da su Talijani malo skromno deklarirali snagu, vjerojatno da bi ušli u neki niži prag poreznih opterećenja u Italiji. Deklariranih 12.9 sekundi ne djeluju baš temperamentno, no dojam u vožnji je puno bolji od toga. Precizan ručni mjenjač te dosta precizan volan idealni su za sve koji vole voziti, a po gradu ćete zahvaljujući njegovoj okretnosti biti uvijek u prednosti nad drugima. Najbolji je u zavojima gdje odlučno drži zadanu putanju i ne naginje se previše pa djeluje skoro kao karting. A o zavidnim pogledima da ne govorimo. Čak i starije susjede, koje su pred našom zgradom imale prilike vidjeti skoro sve zamislivo, nikad se do sad nisu oglasile, ali kad je stigla Riva nisu mogle odoljeti da ju ne pogledaju i izraze svoje oduševljenje. Zaista jedinstven auto koji vole i stari i mladi.
Trebam li ga kupiti?
Ako ste u procesu nabavke novog vozila, a ne volite konfekciju i pomisao da imate isti auto kao i vaš susjed, a ekskluzivni brendovi vam nisu strani, onda Riva mora biti na popisu vaših želja. Otiđite je pogledati uživo jer izgleda još bolje nego na slikama, a garantiramo da ćete svaki put kad sjednete u nju na licu imati osmjeh od uha do uha.
Cijena je osjetno više od standardnog 500 s istim motorom, no bogata oprema i ekskluziva garancija su da ćete jednog dana kod prodaje dobiti puno više nego za isti takav serijski 500. U tom smislu ga treba gledati kao investiciju.
Za: mali, praktičan auto vrlo bogate opreme, s daškom ekskluzive kakvu očekujete od puno skupljeg auta
Protiv: samo bazni motor u ponudi