Ferrari SF90 Stradale
Foto: kojiauto.hr / Ferrari
Predstavljanje svakog novog Ferrari modela poseban je događaj u auto svijetu. A kada se radi o prvom pravom hibridu s propetim konjićem, značaj ove vijesti je još veći.
Novi vjetrovi pušu i Maranellom. Ferrari je predstavio svoj prvi PHEV, odnosno Plug-In Hybrid Electric Vehicle. Na sreću svih fanova marke, ali i za Enzov miran san, riječ je o hibridu koji u prvom planu ipak ima performanse, a tek onda očuvanje ozonskog omotača te flore i faune na Zemlji.
Kako je Commendatore nekad govorio, kada kupujete Ferrari – plaćate motor, a ostatak auta dobivate besplatno. Iako se motor u ovom slučaju sastoji od ICE-a (Internal Combustion Engine, kako to nazivaju u F1) te čak tri elektromotora, karakter, zvuk i uzbuđenje koje očekujete od najjačeg cestovnog Ferrarija su itekako prisutni.
Brojke govore za sebe, 1000 KS je ukupna snaga, od čega 780 KS otpada na V8 bi-turbo motor. Osnova je naravno bio fantastični V8 znan iz 488, Piste i najsvježijeg F8 Tributa, no dorađen je u tolikoj mjeri da s pravom govore o potpuno novom motoru. Zapremina je povećana na 3990 ccm zahvaljujući većem provrtu, turbine su premještene niže, ispuh je od Inconela (F1 tehnologija) i grane su dignute na višu poziciju, a sve zato da bi cijeli motor bio smješten čak pet cm niže za što niže težište.
Zahvaljujući detaljno dorađenoj dinamici fluida poboljšana je izmjena smjese i plinova u komorama za izgaranje i tako se došlo do te snage. Motoru straga pomaže jedan elektromotor, dok dva prednja pokreću prednje kotače, a o njihovom napajanju brine baterija visokih performansi kapaciteta 7.9 kWh. O tome da je ovo Ferrari s kojim ćete biti dobrodošli i u gradovima s najstriktnijim ograničenjima po pitanju ispuha govori i podatak da se na struju možete voziti do 135 km/h, ako želite mjesto u raju za očuvanje prirode.
Na struju u eDrive modu možete prijeći 24 km. Ako baš niste toliki svetac, već više hedonist koristit ćete neki od sljedeća tri moda koja birate na Mannetinu kao i prije. Hybrid je defaultna postavka koja isključuje ICE kada za njim nema potrebe, ali ako pritisnete gas, na raspolaganju vam je puna snaga motora. Performance drži motor stalno uključenim zbog snage, ali i punjenja baterije, dok je zadnja postavka Qualifying.
U tom modu je sve podređeno performansama pa motor i baterija rade na najjače. Elektromotori daju svojih 220 KS maksimalne snage, što u kombinaciji s ICE-om daje punih 1000 KS. Pazilo se na svaki gram, jer elektro-struktura znamo da nije lagana, stoga podatak od 1570 kg suhe težine ima ogromno značenje, posebno kada znamo da baterija i elektromotori teže 270 kg.
Previše mjesta zauzelo bi da idemo u detalje svih tehnoloških poslastica koje je Ferrari ugradio u svoj najnapredniji cestovni model do sada, no recimo da je ubrzanje od 0-100 2.5 sekundi, do 200 km/h stiže za 6.9, a ako budete dosljedni na gasu stići ćete do 340 km/h.
U Ferrari hijerarhij SF90 stoji iznad dosadašnjeg 812 Superfasta pa po nekoj računici očekujemo cijenu od oko 400.000 GBP ili nešto manje od pola milijuna eura.