Ferrari 488 Challenge

Foto: Ferrari

Kao što svi Ferraristi znaju, prošli vikend u američkoj Daytoni održani su Finali Mondiali, odnosno World Finals završni spektakl za sve ljubitelje Ferrarija, kao i one sretnike koji se natječu u nekoj od njihovih Challenge serija diljem svijeta.

Da bi fešta bila što bolja, prisustvovali su Kimi Räikkonën i Sebastian Vettel koji su provozali F1 bolide po slavnom ovalu u Daytoni. Tu priliku iskoristili su Ferrarijevi PR-ovci da prikažu budućim mušterijama (koje će tek početi voziti kao gentlemen drivers, ali i onima koji se već natječu s 458-icama) novi model kojim će se Challenge voziti 2017.

ferrari_488_challenge_1

Naravno, baza je aktualni 488 GTB, koji iz svog 3,9-litrenog turbo motora izvlači 670 KS, čime je to najjači Challenge auto do sada. Kada je serija krenula prije 25 godina, koristio se 348 Challenge kojeg je zamijenio 355, da bi zatim došla 360 Modena CS pa 430 Scuderia, do neki dan penzionirane 458 EVO Challenge bazirane na Speciale izvedbi.

U usporedbi sa serijskim 488 GTB, Challenge izvedba dobila je posebno mapiran motor te skraćene prijenosne odnose, što poboljšava ubrzanje na izlasku iz zavoja od 11.6% u odnosu na „stari“ 458 Evo Challenge. Mjenjač je F1 DCT koji sada ima novu „racing“ strategiju mijenjanja stupnjeva, što omogućava da stigne do maksimalnih okretaja u četvrtom stupnju iz stajanja za svega šest sekundi. Daljnja poboljšanja izvedena su na smanjenju težine pa tako motor ima 19.7 kg manje od serijskog, a ispušni sustav još 8.5 kg manje.

ferrari_488_challenge_interno_1-1

Ferrarijev patentirani Side Slip Control po prvi puta se nalazi na Challenge autu i poboljšava uzdužna ubrzanja iz zavoja za 4.2%. Velika je novost i to što je već poznati manettino sada dobio brata pa tako s prvim manettinom (TC1 s desne strane volana) kontrolirate nivo intervencije traction controla ovisno o količini gripa na stazi, dok onaj s lijeve strane volana (TC2) kontrolira stupanj intenziteta intervencije. Rezultat je bolje skrojena integracija između vozača i vozila koja upravlja okretnim momentom koji se šalje na zadnje kotače poboljšavajući performanse auta, ali i vozačevu konzistentnost.

Naravno, najupadljivija razlika u odnosu na serijski model su aero dodaci. U bliskoj suradnji s Ferrari Styling Centrom napravljene su modifikacije kako bi se dobilo što više downforcea, a u isto vrijeme smanjio otpor zraka, zadržavajući prepoznatljive linije standardnog 488 GTB.