Dodge Challenger SRT Demon
Foto: Dodge
Kada smo prije par dana pisali o Jeepu Grand Cherokeeju Trackhawku, rekli smo da ćemo objasniti otkuda taj motor koji je nemali „Grand“ pretvorio u najbrži SUV na svijetu.
Brojka od 707 KS nekima je sigurno zazvonila, jer upravo toliku konjicu broji Dodge Challenger SRT Hellcat, ultimativni muscle car, sve do prije par dana. U New Yorku je Dodge iznenadio sve i predstavio pravu babarogu, ili bolje reći demona – Dodge Challenger SRT Demon.
Iako će za Hellcat malo tko reći da je bio podmotoriziran, s Demonom je Dodge okrenuo potpuno novu stranicu ludosti, ali je usput i srušio neke rekorde. Pa tako, ako vas netko pita koji je najbrži auto 0-100 na svijetu, više ne morate razbijati glavu jer nije Bugatti Chiron, nije ni GT-R, niti 911 Turbo S s launch controlom. Iako svi navedeni imaju pogon na sve kotače, potukao ih je Demon, koji usput ima pogon samo na stražnje kotače. I takvom mu do 96 km/h treba samo 2,3 sekunde, a ¼ milje prelazi za svega 9,65 sekundi i to je certificiralo NHRA, američko Hot-rod udruženje koje vodi sve utrke ubrzanja na ¼ milje u SAD.
Teško je zamisliti takvu akceleraciju, fizičarima će nešto značiti ako kažemo da pri ubrzanju razvija 1.8 G. No, možda će lakše biti predočiti ako kažemo da djelić sekunde Demon ima prednje kotače u zraku prilikom takvog ubrzanja pa skoro metar staze prelazi samo na stražnjim kotačima što je također certificirano, ovaj put od Guinnessa.
Da bi sve to bilo izvedivo, Dodge je 6,2-litreni V8 „nabrijao“ na 840 KS koje su dostupne kada u njega stavite 100-oktanski benzin. Ali ne radi se samo o motoru iz Hellcata koji je dobio veći predtlak iz kompresora. Kapacitet samog kompresora povećan je s 2,4 na 2,7 litara, maksimalni predtlak je povećan s 0.8 bara na 1.0 bara, maksimalni broj okretaja je s 6.200 dignut na 6.500, a za opskrbu gorivom sada brinu dvije dual-stage pumpe, a ne više samo jedna.
No, ima tu još puno stvari koji su omogućile ovakve brojke. Posebno za njega izrađene Nitto gume koje nude 40% bolji grip pri ubrzanju od onih na Hellcatu, kontroler motora koji konstantno mjeri broj oktana u benzinu i na taj način optimizira snagu do maksimalnih 840 KS i okretni moment do 1044 Nm, SRT Power Chiller koji hladan zrak iz klima uređaja preusmjerava na hlađenje stlačenog zraka u usisu, TranBrake kočnica koja omogućava napinjanje kompletnog pogona prije starta kako bi se vrijeme od reakcije do lansiranja svelo na minimum.
Tu je i TorqueReserve koji omogućava povećani dotok zraka, a jači predtlak kompresora, a time i snage prilikom startanja, Drag mode ovjesa koji u takvim slučajevima prebacuje maksimalnu moguću težinu na stražnju osovinu za što bolju trakciju, posebne tanke gume i kotače za prednju osovinu koji se koriste na drag-stripu, a koji smanjuju težinu na prednjoj osovini, proširenja na karoseriji kako bi se smjestile pozamašne 315/40/18 gume straga, uklonjeno suvozačko sjedalo kao i stražnja klupa radi redukcije težine…
Kako je evidentno riječ o ludom, ali potpuno cestovno legalnom vozilu, ako nemate namjeru samo sudjelovati na utrkama ubrzanja, za 1 (slovima: jedan) US$ nadoplate dobit ćete suvozačko sjedalo. Ako imate i djecu, još jedan US$ nadoplate koštat će vas stražnja klupa. Olakšane, ali izuzetno kapacitetne Brembo kočnice brinu se za sigurno zaustavljanje, a vjerovali ili ne, Demon nije namijenjen samo za obaranje rekorda na ravnom.
Pomno složen ovjes i ljepljive gume (kada su naprijed standardni kotači) osiguravaju i vrlo zabavnu vožnju zavojima. I motor može podnijeti benzin od 91 oktana (što je premium u SAD) i s takvim benzinom razvija 808 KS i 958 Nm, što znači da bi kod nas i na najjeftiniju 95-icu imao barem 820 KS za svakodnevno razvažanje djece u vrtić.
U moru dosadnih, električnih i ostalih CO2 osviještenih automobila, pravo je osvježenje čuti da negdje postoji dovoljno ludosti da se i ovakav auto stavi na cestu, i to ne samo za specijalne namjene već i za svakodnevnu vožnju. Proizvodit će se u 14 boja, imat će trogodišnju garanciju na cijelo vozilu i petogodišnju na pogonski sklop. Svaka čast Dodge!