Dacia Logan MCV 1.5 dCi Life Plus

Kriza koja traje od 2009. godine na našem je auto tržištu uzela svoj danak u brojnim pretumbacijama zastupništava, propalim salonima trgovaca, padom prodaje novih vozila na 1/3 nekadašnjih brojki i povećanjem starosti voznog parka s 9 na 13 godina.

Ipak, u takvim uvjetima uvijek se nađu marke koje zahvaljujući prilagođenim modelima odlično gađaju upravo potrebe takvih osiromašenih tržišta i koje su se u ovih osam godina etablirale iz autosajdera u ozbiljne učesnike tržišnog natjecanja kod nas, ali i na puno bogatijim tržištima gdje se auti ne kupuju srcem nego razumom.

Svakako najbolji primjer takve marke je Dacia, koja se od predmeta sprdnje sa Solenzama početkom 2000-ih prometnula u vrlo zanimljivu marku pod Renaultovom kapom koristeći njihovu provjerenu mehaniku. Popriličan broj modela koje sada Dacia nudi svakako je pridonio etabliranju marke na našem, ali i na razvijenim tržištima. Obzirom da se kod nas kupuje uglavnom samo jedan auto za obitelj i sve ostale potrebe, jasno je da taj auto mora nuditi što više mjesta (i po mogućnosti što manje trošiti) te što bolje držati vrijednost prilikom daljnje prodaje. Idealno bi bilo imati neki karavan, po mogućnosti dizelskog motora, što dulje garancije i što bolje opreme. Dacia Logan MCV s 1,5-litrenim dizelskim motorom ispunjava sve ove zahtjeve bez problema.

Kakav je iznutra?

Druga generacija Logana osjetan je napredak po pitanju izgleda u odnosu na prvu pa se sad neće „iz aviona“ vidjeti da ste izabrali jednu od najpovoljnijih kupnji na tržištu. Moderniji izgled sprijeda, prostrana kabina i ogroman prtljažnik od 573 litre svakako će razveseliti odrasle, ali i djecu koja će moći na odmor ponijeti skoro sve što si zamisle.

Za ture gdje nema putnika straga, obaranjem stražnjih naslona prtljažnik se povećava na impresivnih 1.515 litara pa ako trebate opskrbiti vikendicu ili preseliti prijatelja, Logan MCV će i to odraditi bez problema. Nosivost od 500 kg tereta svakako će oduševiti obrtnike ili građevinare kojima će Logan MCV uz obiteljske namjene poslužiti i za posao. Treba spomenuti i da je karoserija od tla izdignuta za 15.5 cm, što već zalazi u zonu SUV-ova ili crossovera, pa tako ni rupe na cesti ili penjanje po rubnjacima neće biti problem.


Što se tiče kabine, tu nema nekih velikih iznenađenja. Siva plastika djeluje solidno, no neće vas baciti u trans svojom otmjenošću, ali to se ni ne očekuje od vozila u ovom cjenovnom rangu. Važno je da auto pruža udoban smještaj za četvero, solidne performanse uz malu potrošnju i da bude pouzdan kroz vijek eksploatacije.

Kakav je u vožnji?

Pokreće ga provjereni 1,5-litreni dCi od 90 KS, što predstavlja vrh ponude u Daciji. Ako sumnjate u kvalitetu istoga, recimo da se u Mercedes A i B klase ugrađuje upravo taj motor, samo u verziji sa 109 KS. Osamventilac s jednom bregastom osovinom primjer je jednostavnosti i pouzdanosti, po čijim su se iskustvima poveli i drugi proizvođači sličnih motora (PSA, Ford). Snaga je dostupna s minimalnom zadrškom, a njegovih 220 Nm pružaju Loganu sasvim solidne performanse, ne toliko na papiru (0-100 za 12.1 sekundu) koliko u praksi. Lagana karoserija ne predstavlja mu opterećenje pa ako ste sami u vozilu možete juriti prilično brzo, a pretjecanja obavljati bez ikakvih problema.
Upravo te srednje brzine mu odlično leže i tu motor daje najbolje od sebe, što se manifestira i u vrlo niskoj potrošnji. U gradu nismo uspjeli potrošiti više od 5,8 litara (dio te vrijednosti ide na dušu start-stop sustava). Drugim riječima, na otvorenoj cesti rezultat od manje od 5 litara nije nikakva utopija, što pak uz spremnik od 50 litara daje doseg od 1000 kilometara. Ovako niskoj potrošnji doprinose i prijenosi u mjenjaču koji su dosta „dugo“ proračunati, posebno peti koji u gradu gotovo da i ne možete koristiti jer dolazi do neugodnih rezonancija, a okretaji padnu na malo iznad 1000. Šeststupanjski mjenjač bi to svakako riješio, no ni Clio u svojoj najnovijoj varijanti ne nudi takav mjenjač pa ga ne možemo očekivati ni u Loganu MCV.
U vožnji je predvidljiv i vrlo siguran, ukoliko ne pretjerujete preko svih granica. Dobroćudno podešen ovjes znači da će Logan poduravljati u zavojima, ali ni blizu koliko je to činio njegov prethodnik. Dovoljno je samo popustiti gas da bi se „nos“ vratio u putanju, dok dugi stražnji dio stabilizira zadnju osovinu, posebno ako nije prazan. Dosta „težak“ volan pravo je otkrivenje nakon brojnih modernih gradskih autića kojima je volan tako lagan da nemate uopće osjećaja što se događa pod prednjim kotačima i u kojem smjeru su okrenuti. I mjenjač pruža solidan otpor, tako da nećete biti u dvojbi jeste li uspjeli promijeniti stupanj ili ne.

Trebam li ga kupiti?

Ako trebate solidan i pouzdan auto s puno mjesta za obitelj i prtljagu, a ne želite potrošiti puno novca za novi auto, onda svakako da. Mnogi će radije kupiti neki rabljeni zvučnije marke, no Dacia Logan MCV je jednostavan, iskren auto koji ne skriva svoje skromnije porijeklo, ali nudi zaista puno za uložen novac. Posebno u najbogatijoj opremi Life Plus u kojoj ima i klima uređaj, alu kotače, komande audio uređaja iza volana, putno računalo itd., a uz doplatu i stražnje parking senzore, tempomat i metalik boju. Trogodišnja garancija (100.000 km) svakako će doprinijeti vašem mirnom snu pa ako i vi mislite da je najbolji auto novi auto, onda znate zašto Dacia bilježi takav rast na svim tržištima gdje je prisutna.

Za Prostrana kabina, veliki prtljažnik, snažan i vrlo štedljiv motor, solidna oprema, odlična protuvrijednost za uložen novac

Protiv Zvučna izolacija nije na nivou Clia, kao ni materijali u kabini, peti stupanj je izuzetno „dug“ pa je gotovo neiskoristiv u gradskoj vožnji