Citroën C4 Picasso Intensive BlueHDi 120

Tekst: Dubravko Kuleš / Foto: Zrinka Maček

Pomalo u sjeni nove, treće generacije C3, Citroën je pri samom kraju 2016. na hrvatskom tržištu počeo s prodajom redizajniranih jednovolumena C4 Picasso i C4 Grand Picasso. Tražite li prostran, udoban, štedljiv i prije svega vizualno drukčiji jednovolumen, ovo je auto o kojem trebate razmisliti.

Priča o jednovolumenima je krenula s Chrysler Voyagerom, prihvatio ju je Renault s Espaceom i Twingom, a u njoj se odlično snašao i Citroën. Proba, i to vrlo uspješna je bila Xsara Picasso, prije skoro 20 godina, a koja se još i danas često susreće na našim cestama. Porastom popularnosti SUV vozila, što je donekle smanjilo zanimanje za jednovolumene, PSA grupacija je napravila strogu podjelu pa Citroën nastavlja s jednovolumenima, a Peugeot se prebacio na SUV-ove pa je i novi 5008 transformiran u SUV.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_1

Tema našega testa je osvježeni C4 Picasso, pravi obiteljski auto s mnogo prostora, zanimljive i citroënovski drukčije estetike, dopunjen novim tehnologijama koje vožnju čine sigurnijom i bezbrižnijom. Lazuli plava boja testnog automobila jedna je od tri nove „zamiješane“ za osvježeni C4 Picasso. Budući se radi o blagom redizajnu, drastičnih promjena na vanjštini nema. Uz sitne korekcije, srednje velik Picasso je ostao vjeran blago futurističkim detaljima s prepoznatljivim prednjim krajem, u skladu s ostalim modelima koje krasi razvučeni double chevron.  Otraga su nova svjetla, a profil krase novodizajnirani 17-colni naplatci Zebra za koje se doplaćuje 3.800 kuna.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_8

Kakav je iznutra?

U interijeru ima više promjena. Dostupan je u četiri moguća uređenja, a za testni auto su odabrani plavi tonovi i masažna prednja sjedala. Sviđa li vam takav interijer, onda ćete odabrati „wild blue“ opciju namijenjenu mlađim kupcima. Sjedala obložena plavom tkaninom su, prema očekivanju, udobna i na najduljim putovanjima. Na prostranost se ne može požaliti, bez obzira gdje sjedili, čak i ako se smjestite na sredini u stražnjem redu jer je podnica ravna, a sva su sjedala jednake širine. Stražnji red s tri zasebna sjedala nudi mogućnost uzdužnog pomicanja, zasebnog preklapanja i podešavanja nagiba naslona.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_5

Novi C4 Picasso je opremljen mnogim modernim tehnologijama, što bi „na prvu“ moglo zabrinuti korisnika koji nije tehno freak. Istina, potrebno je početno upoznavanje s menijima na oba zaslona i tipkama na upravljaču, ali brzo se sve „polovi“ jer su funkcije intuitivne i jednostavne za korištenje. Kad se željeni parametri podese i upoznaju sve funkcije, korištenje postaje zabavno i slijedi personaliziranje dostupnih grafika. Posebno nam se dopao grafički prikaz brzinomjera koji vraća u neka stara Citroënova vremena i modele poput GS-a ili XM-a.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_6

Klasične ručne kočnice nema, a malena, nježna ručica automatskog mjenjača je postavljena iza upravljača pa je prostor između prednjih sjedala iskorišten za velik i dubok pretinac u koji stane baš sve što bi svakodnevno moglo zatrebati tijekom vožnje. Prema potrebi može se izvaditi.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_4

Prtljažniku obujma od 537 do 630 litara lako je pristupiti zbog niskog utovarnog ruba. Vrata se podižu i spuštaju električnim putem uz dostupnost sustava kojim se jednostavno otvaraju i kad su ruke zauzete. „Podmetanjem“ noge ispod stražnjeg odbojnika aktivirat ćete senzor koji vrata automatski otvara ili zatvara.
Najveća novost u interijeru su dva velika zaslona osjetljiva na dodir koja rade poput tableta. Preko manjeg, 7-inčnog se rukuje audio i klima uređajem, navigacijom, telefonom, odabirom glazbe i nekim postavkama vozila, dok se na većem mogu očitati podaci s putnog računala, upravljati nekim sustavima za pomoć u vožnji, a radi bolje vidljivosti dostupne su i neke informacije sa 7-inčnog zaslona i prikaz navigacije.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_7

Isprobali smo i sustav Paket Park Assist koji za 6.150 kuna nudi kameru za vožnju unatrag, sustav za pomoć pri parkiranju, mjerenje raspoloživog mjesta za parkiranje, nadzor mrtvog kuta i pomoć pri parkiranju sprijeda. Tipkom ispod donjeg zaslona odabere se pomoć pri parkiranju i način na koji se želi parkirati – bočno ili okomito. Žmigavcem se bira strana na kojoj se traži slobodno parkirno mjesto. Brzina mora biti do 20 km/h kako bi se pronašlo dovoljno prostora za parkiranje. Čim sustav „izmjeri“ dovoljno prostora, prikazuje informaciju i uputu na velikom 12-inčnom zaslonu. Vozač kontrolira kretanje vozila, a upravljač se sam okreće i efikasno, čak i dovoljno brzo parkira vozilo.

Kakav je u vožnji?

C4 Picasso je obiteljski auto bez imalo sportskih i dinamičnih pretenzija. Napravljen je da bude vrlo ugodan u vožnji i prije svega – udoban. Uz mekano podešen ovjes prava mjera za to je 1,6-litreni BlueHDi motor sa 120 KS koji se ističe štedljivošću i ekološki je prihvatljiv. Dovoljno je snažan i elastičan kako bi ponudio opuštenu vožnju i solidne putne brzine na auto cesti. Tijekom testa smo na otvorenoj cesti trošili između 5,8 i 6,4 l/100 km, u gradu oko devet litara, dok smo test završili s prosječnih 7,3 l/100 km.

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_9

Automatika je mudar odabir za vožnju kroz gradske gužve, ali na otvorenoj cesti ima svojih „mušica“ i ponekad reagira presporo, ali obiteljski orijentiranom vozaču to neće smetati, možda neće ni primijetiti. Poželi li se stupnjeve mijenjati ručno, tu su polugice iza upravljača, možda u ovom automobilu i nepotrebne, jer automatika ipak dovoljno dobro prati način vožnje.

 Trebam li ga kupiti?

Citroën C4 Picasso se nudi s tri BlueHDI motora snage 100, 120 i 150 KS, ručnim ili automatskim mjenjačem te četiri razine opreme. C4 Picasso 1.6 BlueHDI Intensive EAT6 je cijenom u sredini ponude i za ovu izvedbu treba platiti 193.615 kuna. Testni auto je bio skuplji za 26.950 kuna zbog dodatne opreme poput 17-colnih naplataka, pomoći pri parkiranju, zakretnih ksenon svjetala, poklopca prtljažnika s funkcijom zauzetih ruku, metalik boje…

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_3

Sve ovo osjetno podiže cijenu i veselje korištenja, ali realno, može se bez toga. C4 Picasso s ulaznim motorom snage 100 KS košta 151.000 kuna. Računate li na benzinac, ništa od toga, jer ga uopće nema u ponudi. Razmišljate li kao Citroën, ovaj će vas auto oduševiti i spremno ćete oprostiti poneku mušicu koju zna iskazati. Tražite li dinamičnu vožnju, ovo nije preporuka jer C4 Picasso je pravi obiteljski auto orijentiran na udobnost i miran prijevoz.

Za: udobnost, bogata oprema, ponuda prostora, štedljiv motor, poseban dizajn
Protiv: ponekad spora automatika, naginjanje u zavojima, povratne informacije upravljača

Citroen_C4_Picasso_Intensive_BlueHDi_120_teh