Citroën C4 Picasso Intensive BlueHDi 120
Tekst: Dubravko Kuleš / Foto: Zrinka Maček
Pomalo u sjeni nove, treće generacije C3, Citroën je pri samom kraju 2016. na hrvatskom tržištu počeo s prodajom redizajniranih jednovolumena C4 Picasso i C4 Grand Picasso. Tražite li prostran, udoban, štedljiv i prije svega vizualno drukčiji jednovolumen, ovo je auto o kojem trebate razmisliti.
Priča o jednovolumenima je krenula s Chrysler Voyagerom, prihvatio ju je Renault s Espaceom i Twingom, a u njoj se odlično snašao i Citroën. Proba, i to vrlo uspješna je bila Xsara Picasso, prije skoro 20 godina, a koja se još i danas često susreće na našim cestama. Porastom popularnosti SUV vozila, što je donekle smanjilo zanimanje za jednovolumene, PSA grupacija je napravila strogu podjelu pa Citroën nastavlja s jednovolumenima, a Peugeot se prebacio na SUV-ove pa je i novi 5008 transformiran u SUV.
Tema našega testa je osvježeni C4 Picasso, pravi obiteljski auto s mnogo prostora, zanimljive i citroënovski drukčije estetike, dopunjen novim tehnologijama koje vožnju čine sigurnijom i bezbrižnijom. Lazuli plava boja testnog automobila jedna je od tri nove „zamiješane“ za osvježeni C4 Picasso. Budući se radi o blagom redizajnu, drastičnih promjena na vanjštini nema. Uz sitne korekcije, srednje velik Picasso je ostao vjeran blago futurističkim detaljima s prepoznatljivim prednjim krajem, u skladu s ostalim modelima koje krasi razvučeni double chevron. Otraga su nova svjetla, a profil krase novodizajnirani 17-colni naplatci Zebra za koje se doplaćuje 3.800 kuna.
Kakav je iznutra?
U interijeru ima više promjena. Dostupan je u četiri moguća uređenja, a za testni auto su odabrani plavi tonovi i masažna prednja sjedala. Sviđa li vam takav interijer, onda ćete odabrati „wild blue“ opciju namijenjenu mlađim kupcima. Sjedala obložena plavom tkaninom su, prema očekivanju, udobna i na najduljim putovanjima. Na prostranost se ne može požaliti, bez obzira gdje sjedili, čak i ako se smjestite na sredini u stražnjem redu jer je podnica ravna, a sva su sjedala jednake širine. Stražnji red s tri zasebna sjedala nudi mogućnost uzdužnog pomicanja, zasebnog preklapanja i podešavanja nagiba naslona.
Novi C4 Picasso je opremljen mnogim modernim tehnologijama, što bi „na prvu“ moglo zabrinuti korisnika koji nije tehno freak. Istina, potrebno je početno upoznavanje s menijima na oba zaslona i tipkama na upravljaču, ali brzo se sve „polovi“ jer su funkcije intuitivne i jednostavne za korištenje. Kad se željeni parametri podese i upoznaju sve funkcije, korištenje postaje zabavno i slijedi personaliziranje dostupnih grafika. Posebno nam se dopao grafički prikaz brzinomjera koji vraća u neka stara Citroënova vremena i modele poput GS-a ili XM-a.
Klasične ručne kočnice nema, a malena, nježna ručica automatskog mjenjača je postavljena iza upravljača pa je prostor između prednjih sjedala iskorišten za velik i dubok pretinac u koji stane baš sve što bi svakodnevno moglo zatrebati tijekom vožnje. Prema potrebi može se izvaditi.
Prtljažniku obujma od 537 do 630 litara lako je pristupiti zbog niskog utovarnog ruba. Vrata se podižu i spuštaju električnim putem uz dostupnost sustava kojim se jednostavno otvaraju i kad su ruke zauzete. „Podmetanjem“ noge ispod stražnjeg odbojnika aktivirat ćete senzor koji vrata automatski otvara ili zatvara.
Najveća novost u interijeru su dva velika zaslona osjetljiva na dodir koja rade poput tableta. Preko manjeg, 7-inčnog se rukuje audio i klima uređajem, navigacijom, telefonom, odabirom glazbe i nekim postavkama vozila, dok se na većem mogu očitati podaci s putnog računala, upravljati nekim sustavima za pomoć u vožnji, a radi bolje vidljivosti dostupne su i neke informacije sa 7-inčnog zaslona i prikaz navigacije.
Isprobali smo i sustav Paket Park Assist koji za 6.150 kuna nudi kameru za vožnju unatrag, sustav za pomoć pri parkiranju, mjerenje raspoloživog mjesta za parkiranje, nadzor mrtvog kuta i pomoć pri parkiranju sprijeda. Tipkom ispod donjeg zaslona odabere se pomoć pri parkiranju i način na koji se želi parkirati – bočno ili okomito. Žmigavcem se bira strana na kojoj se traži slobodno parkirno mjesto. Brzina mora biti do 20 km/h kako bi se pronašlo dovoljno prostora za parkiranje. Čim sustav „izmjeri“ dovoljno prostora, prikazuje informaciju i uputu na velikom 12-inčnom zaslonu. Vozač kontrolira kretanje vozila, a upravljač se sam okreće i efikasno, čak i dovoljno brzo parkira vozilo.
Kakav je u vožnji?
C4 Picasso je obiteljski auto bez imalo sportskih i dinamičnih pretenzija. Napravljen je da bude vrlo ugodan u vožnji i prije svega – udoban. Uz mekano podešen ovjes prava mjera za to je 1,6-litreni BlueHDi motor sa 120 KS koji se ističe štedljivošću i ekološki je prihvatljiv. Dovoljno je snažan i elastičan kako bi ponudio opuštenu vožnju i solidne putne brzine na auto cesti. Tijekom testa smo na otvorenoj cesti trošili između 5,8 i 6,4 l/100 km, u gradu oko devet litara, dok smo test završili s prosječnih 7,3 l/100 km.
Automatika je mudar odabir za vožnju kroz gradske gužve, ali na otvorenoj cesti ima svojih „mušica“ i ponekad reagira presporo, ali obiteljski orijentiranom vozaču to neće smetati, možda neće ni primijetiti. Poželi li se stupnjeve mijenjati ručno, tu su polugice iza upravljača, možda u ovom automobilu i nepotrebne, jer automatika ipak dovoljno dobro prati način vožnje.
Trebam li ga kupiti?
Citroën C4 Picasso se nudi s tri BlueHDI motora snage 100, 120 i 150 KS, ručnim ili automatskim mjenjačem te četiri razine opreme. C4 Picasso 1.6 BlueHDI Intensive EAT6 je cijenom u sredini ponude i za ovu izvedbu treba platiti 193.615 kuna. Testni auto je bio skuplji za 26.950 kuna zbog dodatne opreme poput 17-colnih naplataka, pomoći pri parkiranju, zakretnih ksenon svjetala, poklopca prtljažnika s funkcijom zauzetih ruku, metalik boje…
Sve ovo osjetno podiže cijenu i veselje korištenja, ali realno, može se bez toga. C4 Picasso s ulaznim motorom snage 100 KS košta 151.000 kuna. Računate li na benzinac, ništa od toga, jer ga uopće nema u ponudi. Razmišljate li kao Citroën, ovaj će vas auto oduševiti i spremno ćete oprostiti poneku mušicu koju zna iskazati. Tražite li dinamičnu vožnju, ovo nije preporuka jer C4 Picasso je pravi obiteljski auto orijentiran na udobnost i miran prijevoz.
Za: udobnost, bogata oprema, ponuda prostora, štedljiv motor, poseban dizajn
Protiv: ponekad spora automatika, naginjanje u zavojima, povratne informacije upravljača