Citroën C3 Aircross Shine PureTech 110 S&S

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

O C3 Aircrossu već smo pisali u nekoliko navrata, no nedavno je doživio redizajn pa eto nove prilike da se pozabavimo ovim zanimljivim mališanom.

Kao i većinu Citroëna, i C3 Aircross ne možete zamijeniti s modelom neke druge marke. Otkačeni dizajn oduvijek je krasio ovog francuskog proizvođača i po tom pitanju ništa se nije promijenilo, na olakšanje svih fanova marke.

U novoj izvedbi C3 Aircross dobio je novu prednju rešetku s jedinstvenim uzorkom, nova LED svjetla i zaštitnu oblogu koja naglašava robusnost. Iako dimenzijama spada u male automobile (stare kategorije pokušavamo izbjegavati jer više se nitko ne snalazi u svim tim nazivima), sa svojih 416 cm duljine, u unutrašnjosti nudi prostora kao barem jedan broj veći automobili. To može zahvaliti kutijastom obliku s visokim, a ravnim krovom pa tako čak ni oni koji se voze straga neće glavom udarati u krov.

Personalizacija je oduvijek bila bitna za male Citroëne pa ni ovaj nije iznimka. Nudi se čak 70 mogućih kombinacija i vrlo mala je vjerojatnost da ćete negdje susresti isti kao što je vaš. Velike staklene površine omogućavaju dobru preglednost i tu se najbolje vidi da je C3 Aircross zapravo nasljednik Picassa koji je dugi niz godina bio sinonim za idealan obiteljski prijevoz.

Da to ima podlogu i u ovom slučaju, dokazuje prostran prtljažnik s varijabilnim kapacitetom od 410-520 litara bez da spuštate naslone stražnjih sjedala. Njihovim obaranjem dobiva se slobodna zapremina od čak 1289 litara pa će i perilice ili bicikli stati bez problema.
Kabina se također može personalizirati u četiri različite varijante, a naša je bila jedna od opcijskih Metropolitan Graphite sa sivom tkaninom Brasilia i umjetnom crnom kožom TEP. Kabina s njom izgleda luksuzno i prati modu kombinirajući presvlake boje grafita s efektom kože sa sivim prošaranim presvlakama.

Novi C3 Aircross ima novi veći središnji zaslon od 9’’ koji omogućava bolju ergonomiju. Kvalitetniji zaslon omogućava upotrebu navigacijskog sustava Citroën Connect Nav ili funkcije Mirror Screen koja je kompatibilna s Android Autom i Apple CarPlayem. Dostupno je i bežično punjenje za pametne telefone te usluga Citroën Connect Assist.

Druga tipična karakteristika Citroënovih modela po kojoj su poznati, nakon osebujnog dizajna, je svakako udobnost vožnje. Iako je tu bilo lutanja u nedavnoj prošlosti, čak i s nekim hidropneumatskim ovjesima, čini se da je prava formula opet nađena. C3 Aircross svakako je ugodan suputnik u gradskim gužvama i razrovanim prometnicama.

Ni uspornici, odnosno „ležeći policajci“ neće ga bitnije uznemiriti i pravo je osvježenje nakon sportskih i agilnih konkurenata isprobati nešto drugačije. Da, nuspojava je jače naginjanje karoserije u jurnjavi zavojima, ali realno, malo koji vlasnik C3 Aircrosa ima te afinitete. Za siguran transport djece u vrtiće i škole te penjanje na rubnjake prilikom parkiranja teško će se naći bolji auto.

Provjereni 1,2-litreni PureTech od 110 KS tu i tamo će vas navesti na grijeh, jer osim zavodljivog zvuka mami i načinom razvijanja snage. Kad uz to dodate još i iznenađujuće dobar ručni mjenjač sa šest stupnjeva, lako je na trenutak izgubiti kompas i nagaziti ga malo jače nego što bi to trebalo. Kad smo kod mjenjača, svakako moramo spomenuti preciznost i kratke hodove, što je za pohvalu, posebno kada znamo kakvi su još donedavno bili ručni mjenjači PSA grupacije.

Ipak, da ne bi bilo sve normalno, položaj ručice mjenjača bi vas mogao navesti da stalno provjeravate je li auto u brzini ili ne. Naime, ručica je dosta nagnuta pa i kada je u „leru“ imate osjećaj da je u brzini i neminovno je da se uhvatite prilikom paljenja ili zaustavljanja da provjeravate u kojem je točno položaju. Naravno, to ne čudi ako mijenjate aute na tjednoj osnovi, vjerojatno kada jednom provedete mjesece u njemu to više nećete raditi.

Ukoliko vam je glavnina vožnje grad, onda ćete voljeti preglednost i okretnost, kao i sposobnost savladavanja prepreka prilikom parkiranja te gutanje neravnina. Niska potrošnja još je jedan od aduta koje moramo spomenuti. U gradskoj vožnji nećete moći potrošiti više od 7,5 litara, dok na otvorenoj cesti zahvaljujući mjenjaču sa šest stupnjeva potrošnju možete smanjiti i do pet litara.

Ako podvučemo crtu, kao jedini auto u obitelji koji će 95% vremena provoditi u gradu, C3 Aircross je vrlo solidno rješenje. Brz ako treba zahvaljujući svom raspoloženom motoru koji je istovremeno i štedljiv, s prostranom kabinom i praktičnim rješenjima za svaki dan predstavlja zanimljivu alternativu mainstream proizvođačima. A kada se zaputite na odmor, na autocesti će biti ugodan zahvaljujući mjenjaču sa šest stupnjeva dok ne prijeđete 140 km/h kada vjetar počinje smetati. Ako pak volite sporedne ceste pretjecanja će odraditi sigurno, jedino nemojte pretjerivati u oštrijim zavojima, jer nešto jače naginjanje neće se dopasti suputnicima.

Za: zanimljiv i prepoznatljiv izgled, prostrana i praktična kabina, živahan i štedljiv motor, udobnost u vožnji
Protiv:  nešto jače naginjanje karoserije u zavojima