Brojni noviteti FCA grupe u Ženevi

Foto: kojiauto.hr/FCA

Danas je započeo najvažniji europski sajam automobila, onaj u Ženevi. Iako ni on nije ostao neokrznut zbog trenutne politike smanjivanja troškova kojima se proizvođači sve više vode kada su u pitanju izlaganja na velikim salonima, bogato i neutralno švicarsko tržište i dalje je mamac za mnoge mainstream, premium i luksuzne, odnosno egzotične marke koje Ženevu nikada ne zaobilaze.

Tako smo već na putu prema Ženevi prije tunela Mont Blanc vidjeli Pagani Huayru Roadster kako se bori sa snijegom, što svakako nije nešto što se viđa svakodnevno. Ali dobro je vidjeti vlasnika koji uživa u njoj bez obzira na uvjete, a ne samo da ju glanca u nekoj sterilnoj garaži.

No, vratimo se salonu… Inače skoro uvijek jednak raspored izlagača ovaj je put promijenjen kako se ne bi dogodile neugodne „rupe“ na izložbenim prostorima, kao što je to bio slučaj prošle jeseni u Parizu. Ipak, glavne se stvari nisu bitnije promijenile pa je primjerice FCA grupa rasprostrla svoje brendove FIAT, Abarth, Alfa Romeo, Jeep, Ferrari i Maserati na mjestima gdje ih gledamo već godinama.

A kako smo naš posjet Ženevi ove godine ostvarili uz pomoć Autocommercea, red je da našu priču započnemo upravo s markama koje oni zastupaju kod nas.  A skoro je svaka od njih imala i nešto novo za pokazati, ali i obilježiti…

Tvrtka Fiat odabrala je ženevski sajam kao mjesto predstavljanja svoje nove obitelji modela 500, „120th” – najelegantniji i najpovezaniji proizvodni program ikad. Modeli iz novog proizvodnog programa, dostupni u inačicama 500, 500X i 500L, obilježavaju 120. rođendan marke Fiat – prekretnicu do koje je došlo tek nekoliko svjetskih proizvođača automobila, a istodobno ispisuju novo poglavlje u knjizi sa zapanjujućim mogućnostima povezivanja i novim društvenim i tehnološkim dimenzijama koje su već razrađene tijekom 2018. godine kroz obitelj modela 500 Mirror.

Posjetitelji će se u Ženevi moći upoznati s idejom povezivanja koju tvrtka Fiat zastupa, a prema kojoj povezivanje uvijek mora biti jednostavno, demokratsko, sigurno i intuitivno. Koncept Fiat Centoventi savršeno dočarava viziju ovog talijanskog brenda o mobilnosti u bliskoj budućnosti.

Mnogo toga promijenilo se od tog sudbonosnog dana, 11. srpnja 1899., kada je osnovano društvo „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili -Torino”, ali sama percepcija automobila i, prije svega, način kako ga publika doživljava, ostali su nepromijenjeni tijekom godina i postali su karakteristična značajka marke na globalnoj razini.

Abarth slavi svoju 70. godišnjicu. Jubilej je to koji je zaslužio čak dva odvojena izložbena prostora u Ženevi. Prvi u sklopu FCA marki predstavio je posebnu ediciju 124 Spidera posvećenu fenomenalnim uspjesima koje rally verzija 124 ostvaruje diljem svijeta. Drugi je 595 Essesse. Legendarna oznaka vuče korijene iz daleke prošlosti i početaka Karla Abartha kao tunera Fiatovih modela kada je iz malog 500 napravio verziju Essesse i počeo osvajati utrke diljem Europe.

Novi 595 Essesse baziran je na dobro nam znanom 595 Competizione od 180 KS, a posebnost mu je i po prvi puta Akrapovičev ispušni sustav. Kočnice su Brembo, a njegova kompletna oprema potpuno je posvećena visokim performansama i doživljaju vožnje kakav i očekujemo od ovakve male bombe.


Drugi, izdvojeni izložbeni prostor je rezerviran za Expo Speciale Abarth, izložbu najvažnijih i najrjeđih modela iz svoje povijesti.

Alfa Romeo se vratio u Formulu 1 sa svojom ekipom, o čemu smo već pisali, no kako bi se ovaj veliki iskorak dostojno obilježio predstavljena su Racing posebna izdanje već opjevanih Giulie i Stelvia Quadrifoglio. U bojama F1 tima i sa žutim rubom na gumama sličnom onome na F1 bolidima, ove Alfe nisu namijenjene kupcima koji bi željeli ostati neprimijećeni.

Za one s nešto manjim sportskim ambicijama, vraća se još jedan povijesni naziv – Turismo Internationale.  Skraćenica TI krasila je kroz povijest vrhunske modele Alfi, a sada će biti dostupna za sve one kojima je Quadrifoglio ipak preekstreman ili samo nedostižan. „TI“ će se moći dobiti na Veloce izvedbama Giulie i Stelvia kao sportski i estetski dodatak ponudi.

Poneseni uspjehom Stelvia u Alfi su krenuli dalje sa SUV pričom i predstavili koncept manjeg, no još ljepšeg SUV-a od Stelvia. Pod nazivom Tonale (također alpski prijevoj, kao i Stelvio) i s prepoznatljivim dizajnerskim izričajem kakav očekujemo od Alfa Romea, Tonale pokazuje Alfinu viziju bliske budućnosti na hibridni plug-in način.

Ne treba zaboraviti na sada već veteranku Giuliettu koja i u svojoj desetoj godini na tržište za 2019. dolazi s još prilagođenijim pristupom, s pet razina oprema i šest paketa dodatne opreme. Sada svi mogu svoju osobnost izraziti preko svog vozila.

Izložene su elegantna Giulietta Super u karoseriji Visconti zelene boje i sportska Giulietta Veloce.

Marka Jeep na 89. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi izložio je čitav niz novih i važnih proizvoda. Jeep je 2018. godine bila najbrže rastuća marka na regiji s prodajom koja je porasla za gotovo 56 % u odnosu na 2017.! To je peta godina neprekinutog rasta u Europi i treća u kojoj je prodano više od 100.000 primjeraka.

Pored tih izvanrednih rezultata, marka Jeep predstavila je nekoliko novih specijalnih izdanja modela, kao odgovor na sve veću potražnju zaljubljenika marke Jeep koji traže ekskluzivne nove mogućnosti prilagodbe. Novi proizvodni program „S” – specijalna izdanja „S” modela Renegade, Compass, Cherokee i Grand Cherokee premijerno su predstavljena europskoj publici . Novi Cherokee Trailhawk nadopunjuje obitelj Trailhawk, a svi SUV modeli marke Jeep iz tog proizvodnog programa sada nose prestižnu oznaku „Trail Rated”, simbol koji označava njihovu sposobnost da uspješno svladaju i najzahtjevnije „off-road” staze.

Izloženi su posebno prilagođeni modeli s dodatnom opremom Jeep Authentic Accessories by Mopar, markom grupe FCA za postprodajne proizvode i usluge s tradicijom duljom od 80 godina poznatom po performansama, sigurnosti i eleganciji.

Maserati je opet pokazao poznati program i pojedine posebne izvedbe, no glavna zvijezda je svakako Levante Trofeo, prvi SUV u Maseratijevoj dugoj povijesti koji već znamo neko vrijeme, no ovaj put smo ga vidjeli u novoj, do sada najsnažnijoj izvedbi od 590 KS. To je dovoljno za ubrzanje od 0-100 km/h za svega 3.9 sekundi i najveću brzinu od 304 km/h, čime je njemačko trojstvo ostavljeno daleko iza sa svojih 250 km/h. O zvučnoj kulisi bolje da i ne govorimo.

Ferrari i Ženeva vole se dugo i ta veza i dalje traje. Brojni legendarni modeli tvrtke iz Maranella predstavljeni su upravo na ženevskom jezeru. Ta tradicija zadržala se i danas kada je javnosti prikazan spektakularni F8 Tributo. Nasljednik odlične 488-ice i njenog hvaljenog i nagrađivanog motora zadržao je uspješan koncept, no dotjeran je gotovo do savršenstva. Ono čime je taj motor zaslužio sve nagrade i pohvale jest između ostalog i nedostatak turbo rupe, što do sada nije uspjelo nijednom drugom proizvođaču. Druga je priča način razvijanja snage koji varira od stupnja do stupnja prijenosa pa tako snaga raste progresivno, a ne onako kako bi inače očekivali od turbo motora.

40 kg lakši od prethodnika i 50 KS jači, F8 Tributo sa svojih 720 KS garantira ubrzanje do stotke za 2.9 sekundi, a do 200 km/h za svega 7.8 s. U skladu s tradicijom je i poklopac motora od pleksiglasa s rupama koje odvode topli zrak iz prostora za motor, a koje vuku porijeklo iz jednog od najboljih Ferrarija svih vremena, F40.

Ovime smo zpočeli priču o ovogodišnjem salonu u Ženevi. Sutra nas očekuje još jedan uzbudljiv novinarski dan nakon kojeg ćete čitati i o drugim novitetima i zanimljivostima.