BMW Serija 5
Foto: BMW
U veljači 2017. BMW će službeno predstaviti novu Seriju 5. Bez obzira na široku paletu kakvu sada imaju svi njemački premium proizvođači, neki modeli ostaju „core“ ili temeljni stupovi uspjeha na kojima su se ti brendovi i izdigli do današnjih visina.
Serija 5 je uz Seriju 3 upravo to, model koji je BMW stavio na mjesto koje mu danas pripada. Prototip poslovne limuzine za sve one koji usprkos poslovnim potrebama žele auto u kojem će se lijepo osjećati i voljeti ga voziti – to je Serija 5, i tako je već 40 godina. A o najsportskijoj izvedbi koja je nastala iz Serije 5, legendarnoj M5-ici da i ne govorimo.
U šest dosadašnjih generacija Serije 5 BMW je prodao 7.6 milijuna primjeraka ovog modela. Impresivan rezultat, posebno kada se zna da se ne govori o nekom gradskom autiću ili automobilu namijenjenom širokim narodnim masama. Nova Serija 5 pokazuje put u budućnost koju smo definirali našom NUMBER ONE > NEXT strategijom. Mi vidimo vodeću tehnologiju, emocionalno bogate produkte i digitalizaciju kao osnovne faktore postizanja uspjeha. Povećanjem našeg proizvodnog programa zadovoljavamo želje naših kupaca. Ne sumnjam da će nova Serija 5 postaviti nova mjerila po pitanju tehnologija, ali istovremeno biti i izuzetno privlačna. Ona ostaje pravi primjer poslovne limuzine, riječi su Haralda Krügera, predsjednika Uprave BMW-a.
Glavna značajka nove Serije 5 svakako je izvanredna posvećenost BMW EfficientLightness filozofiji. Povećanom uporabom aluminija i čelika visoke čvrstoće težina Serije 5 smanjit će se i do 100 kg, ovisno o modelu u odnosu na prethodnika. Novo dizajnirana platforma, nisko težište, za BMW karakteristično idealan raspored težine i lagana karoserija nude izvanrednu torzijsku krutost. Samim time nudi i izuzetno dinamična vozna svojstva uz udobnost na duljim putovanjima, što su poznate karakteristike BMW modela.
Različite opcije koje će biti u ponudi, poput Integral Active Steering koji se sada može kombinirati s inteligentnim xDrive pogonom na sve kotače, daju još dodatnih aduta ionako dinamici naklonjenom paketu koji bi morao osigurati da Serija 5 zasjedne na vrh svoje klase po tom pitanju. I koeficijent otpora zraka od 0.22 Cd u najaerodinamičnijoj izvedbi postavlja novi standard za ovu kategoriju vozila.
Kada bi krenuli nabrajati nove tehnologije kojima će nova 5-ica biti krcata, trebalo bi nam otprilike pet puta više prostora pa ćemo samo spomenuti da će, očekivano, nuditi novi korak bliže prema autonomnoj vožnji (koliko je to u skladu s BMW-ovom filozofijom Freude am Fahren uživanja u vožnji, ostaje za neku drugu priču). Više riječi o serijskim i opcijskim mogućnostima koje će „petica“ nuditi po pitanju autonomne vožnje bit će kada za to dođe vrijeme. Mi ipak preferiramo voziti BMW sami, a ako spadate u tu skupinu, onda će vas vrlo vjerojatno zanimati i motori koji će ju pokretati kod predstavljanja.
- 530i/530i xDrive dvolitreni četverocilindraš s turbopunjačem, 252 KS, 350 Nm okretnog momenta u rasponu od 1,450 – 4,800 o/min, osambrzinski Steptronic automatski mjenjač, 0-100 km/h 6.2 s (6.0 s xDrive), Vmax 250 km/h, CO2 126 g/km (133 g/km)
- 540i/540i xDrive trolitreni šestcilindraš s turbopunjačem, 340 KS, 450 Nm 1,380 – 5,200 o/min, osambrzinski Steptronic automatski mjenjač, 0-100 km/h 5.1 s (4.8 s xDrive) CO2 150 g/km (156 g/km)
- 520d četverocilindrični dizel s turbopunjačem, 190 KS, 400 Nm, šest brzinski ručni mjenjač, opcija osambrzinski Steptronic, u xDrive verziji samo osambrzinski Steptronic. 0-100: 7.7 s, (7.6 s Steptronic i xDrive) . CO2 108, 107 (112 g/km).
- 530d/530d xDrive trolitreni šestcilindrični turbo dizel, osambrzinski Steptronic automatski mjenjač. 265 KS, 620 Nm, 0-100 km/h 5.7 (5.4)s, CO2 118 g/km