BMW M2 MotoGP 2016 Safety Car
Tekst: G. V. / Foto: BMW
Duge i uspješne suradnje poput one između BMW-a i organizatora utrka MotoGP nisu česte. Već skoro dva desetljeća BMW-ovi M modeli koriste se kao sigurnosni automobili na svim utrkama svjetskog prvenstva u motociklizmu.
2016. će biti 18. sezona BMW-ovih M modela kao Official Car of MotoGP. Od samog početka te suradnje BMW je predstavljao inovativne ideje u tom poduhvatu i zahvaljujući najnovijoj tehnologiji osiguravao najveću moguću sigurnost na trkaćim stazama.
Najnoviji Safety Car je vrlo vjerojatno i najljepši do sad. Riječ je o tek predstavljenom M2 Coupéu koji je prošao brojne karoserijske i sigurnosne modifikacije kako bi efikasno obavljao zadaće na stazama MotoGP-a diljem svijeta.
Prvo je školjka ogoljena do kraja da bi se mogla dodatno učvrstiti i da bi se mogao ugraditi roll-bar. Zatim su ugrađeni LED svjetlosni elementi, no zbog svjetala na krovu koja su ipak utjecala na aerodinamička svojstva, dodan je stražnji spojler od karbona kako bi se smanjio uzgon na stražnjem dijelu.
Na prednjem dijelu aerodinamika je poboljšana ugradnjom splittera, dok za dodatni potisak na stražnju osovinu brine i impozantan difuzor od karbona. Iako standardni ovjes M2 i Michelinove Cup gume funkcioniraju besprijekorno sa serijskim kočnicama, za M2 Safety Car ipak su odabrane karbon-keramičke kočnice. Osim što su lakše od serijskih, termički su bitno otpornije, izdržljivije i dugotrajnije, što je još jedna prednost jer smanjuje potrebu za održavanjem što je važno zbog zgusnutog rasporeda utrka MotoGP-a.
Zadržan je serijski ispušni sustav, ali su uklonjeni katalizatori i svi prigušivači kako bi se dobio što bolji i glasniji zvuk. Oni koji su ga čuli tvrde da će ovaj M2 biti glasniji od svih motocikala na stazi zajedno.
U kabini se nalaze posebna trkaća Recaro sjedala sa sigurnosnim pojasevima u šest točaka, ali i brojna komunikacijska i sigurnosna oprema.
Da rezimiramo… U M2 MotoGP Safety Car BMW-ov M odjel ugradio je sve najbolje iz svojeg višedesetljetnog iskustva s auto utrka.
Sam motor nije diran jer za to nije bilo potrebe. Serijskih 370 KS izvučeno je iz trolitrenog rednog 6-cilindraša M TwinPower Turbo tehnologijom, najveći okretni moment je 465 Nm, a uz pomoć overboost-a nakratko je dostupno i punih 500 Nm. Sve to dovoljno je za ubrzanje od 0 do 100 za 4,3 sekunde s M DTC mjenjačem.
Na kraju možemo samo reći da bi jako rado imali ovakvo radno mjesto… 😀