BMW 318d

Tekst: Petar Kögl

Nije lako načiniti bolju BMW-ovu Tricu od stare koja se najbolje prodavala krajem svoje karijere. Bila je bez ozbiljnog konkurenta na tržištu, u smislu kako prirasta srcima svojih vlasnika ili slučajnih (vozača) prolaznika.
U drugu grupu se i sami možemo svrstati pa smo željeli provjeriti koliko je, te je li uopće, novi F30 uznapredovao u odnosu na E90. Danas morate biti skeptični prema tehnološkom i dizajnerskom napretku jer kad dostignete vrhunac, pitate se kojim smjerom krenuti dalje. Ovisno o osobnim naklonostima, jedni u budućem automobilu traže učinkovito sredstvo za udobno prevaljivanje desetaka tisuća kilometara godišnje, a drugima u obavezan ranojutarnji program spada upućivanje pogleda kroz prozor prema svome automobilu, odmah nakon što protrljaju krmeljave oči. Šarm BMW-ove Trice je što ona već niz desetljeća uspješno pomiruje potrebe oba ova svijeta, premda se čini kako su neki modeli bliži jednom od spomenutih pravaca.

Kakav je iznutra?
Ono što BMW-u nikad nismo mogli zamjeriti je da i nakon što ste, još uvijek uspavani, sjeli na svoje radno mjesto, nikako ne biste pogriješili s bilo kojom komandom koju ste namjerili koristiti. Kad inženjeri provedu tjedne sjedeći u kokpitu auta kojeg dizajniraju, ergonomija vozačkog okruženja može ispasti samo naklonjena čovjekovoj prirodi. Sjedalo u samo nekoliko poteza možete prilagoditi u izdašnom broju smjerova, dok desna ruka već nesvjesno leži na mjenjaču jer vam se čini da je sve spremno za pokret.

Pa ipak, nije sve idealno. Nova Trica udomila je više interesantnih instrumenata pa sada svaki model ima središnji zaslon koji osigurava pregršt informacija o vožnji, uz uobičajen infotainment sustav. S iDrive kontrolerom birate između ekonomičnih i sportskih načina vožnje, pri čemu je svaki setup moguće prilagoditi u detalje. Kada nakon nekoliko dana uspijete pronaći ekološki ili dinamički izričaj po vlastitom ukusu, poželjet ćete pratiti rezultate na malenom displeju putnog kompjutera smještenog na dnu između brzinomjera i okretomjera, ali bi vam pogled mogao omesti gornji brid upravljača.

Kakav je u vožnji?
Ne previše bitno, rekli bismo, jer kako god se vozili, troši izuzetno malo, točnije manje od prethodnika –otvorenu cestu savladava s manje od 5, a grad s manje od 7 litara. 318d je zadržao 143 KS, pa iako u ovoj klasi danas ta brojka više ne izaziva strahopoštovanje, Tricu čini iznenađujuće pouzdanom i brzom u vožnji. S obzirom da nije osjetno skuplji od 316d, a s njime se nalazi u istoj kategoriji osiguranja, nedvosmislena je preporuka.

Nova Trica je krasno uravnotežena, upravljač pruža veći otpor nego gotovo bilo koji suparnik pa je samim tim veoma dobar. Staloženost na autocesti nije poljuljana niti na lošim prometnicama na kojima je F30 tiši i udobniji nego prije. Usputno bismo primijetili da osim što joj neodoljivo liči straga, Trica je od Petice uistinu preuzela neke fine manire. U temperamentnoj vožnji pomislite da iznos doplate za sportska sjedala s izraženijim osloncem nije bezobrazan, iako to vrijedi za mnoge od opcija.
Ipak, uživate u pogledu kroz vjetrobransko staklo koje nije predimenzionirano, posljedica čega bi bilo previše sunca u kabini i prezaposlena klima. Uživate i jer su neke stvari na ovom autu riješene drukčije i bolje nego bilo gdje drugdje, a spoznajete ih tek nakon što ih dulje vrijeme koristite. U tu kategoriju spadaju i gume koje zbog svoje popularne dimenzije neće biti skupe za izmjenu, a uz dugačak servisni interval, automobil bi u početnom razdoblju trebao biti vrlo ekonomičan i za održavanje.

Druge stvari možete spoznati odmah. Dotjerani dizajnerski elementi izvana i iznutra, uz izuzetnu brigu za detalje, čine kabinu BMW-a posebnim mjestom za boravak. Premda se, u cijelosti, zaista ne čini toliko komunikativnim kao prethodne generacije, čak kao da je i izgubio prstohvat sebi svojstvene čarolije, ovaja Bavarac je dosadno izvrstan i zapravo ništa ne čini pogrešno. Cijena je takva kakva je. To ionako nikad nije bilo sporno pitanje, jer tko uz BMW razmišlja o alternativnom odabiru, ionako nije istinski kupac marke.

Za Snažan motor, niska potrošnja, kvaliteta izrade, kvaliteta vožnje
Protiv Nešto grublji rad u leru, skupa dodatna oprema