Bentley Continental GT i GTC (MY 2016)
Obično nas prezentacije blago redizajniranih modela ne uzbuđuju previše, no kada se radi o Bentleyu i njegovom legendarnom modelu Continental, i to u Španjolskoj, prilika je to koja se ne propušta. Iako se radi o minijaturnim kozmetičkim promjenama, poput LED svjetala umjesto ksenonskih te malih dizajnerskih dotjerivanja na karoseriji, činjenica da i najslabiji model u ponudi nudi više od 500 KS svakako vas ne može ostaviti ravnodušnim. Osim kozmetike, s ovim redizajnom dotjerani su i motori pa tako sada i već klasični W12 biturbo osim povećanja snage s 575 na 590 KS i okretnog momenta sa 700 na 720 Nm nudi i mogućnost isključivanja šest cilindara pri malom opterećenju, čime se smanjuje potrošnja i emisija CO2 bez utjecaja na uglađen rad i spremnost da pojuri na svaki zahtjev vozača.
Imali smo prilike provozati i top model Speed sa 635 KS i 820 Nm. Iako smo u dva dana prešli više od 700 kilometara, što je zaista neuobičajeno za prezentacije, jasno je da su nam Bentley boys i girls željeli pokazati zašto Continental nosi oznaku GT. Pravi grand tourer omogućava prelaske velikih daljina bez umaranja, u najvećem luksuzu i po potrebi iznimno visokim brzinama. Iako je u Španjolskoj ograničenje na autocestama 120 km/h, nismo odoljeli tu i tamo isprobati sav potencijal ubrzanja novih „Contija“. Speed do stotke stiže za svega 4.2 sekunde, a razvit će više od 330 km/h, no nama se zapravo najviše svidio manji brat, V8S. Njegov četverolitreni bi-turbo V8 motor razvija 528 KS i zapravo je idealan omjer uloženog-dobivenog. U vožnji je teško primijetiti deficit snage, (0-100 km/h 4.5 s, 309 km/h), a grgljanje V8 motora svakako podiže adrenalin, no na aristokratski umjeren način tako da vas nigdje neće gledati kao prostaka već kao gentlemana koji zna što vozi i zašto. Uz to, potrošnja od 15,5 litara može se smatrati vrlo umjerenom za ovu klasu vozila.
Kako i pristoji plavokrvnim markama, mogućnosti personalizacije kod Bentleya su skoro pa neograničene po pitanju izbora boja, kao i dodataka unutar kabine i izvana. Mulliner opcije (standard na GT Speedu) zaista će pretvoriti vaš Bentley u oazu vašeg mira i gospodskog kluba u najboljoj britanskoj tradiciji. Iako svaki Bentley dolazi itekako bogato opremljen da bi gospoda dubokog džepa posegla još dublje u njega, na listi opcija nalazi sve što si možete zamisliti, pa i nešto više od toga. Poput tapecirunga krova od Alcantare u 17 boja usklađenih s bojom interijera, sportskijeg volana, boljih, odnosno većih ručica za mijenjanje brzina iza upravljača, LED osvjetljenja kabine itd. No, u skladu s vremenom, na stražnjoj „klupi“ ćete sada moći puniti i iPad.
Iako nijedan Continental GT nema manje od 2.3 tone, u vožnji se ta težina nimalo ne osjeti. Aktivni zračni ovjes s 4 postavke omogućava selekciju između udobnosti i sportskosti, s time da se i na najmekanijim postavkama karoserija ne ljulja i djeluje vrlo stabilno. Pogon na sve kotače zadužen je za prijenos silne snage na podlogu bez obzira na uvjete, no najviše impresionira volja za ubrzanjima koja ubrzo izaziva ovisnost i od vas radi supermena na cesti. Svakako stoji ona da se „lako naviknuti na dobro“, ali lakoća kojom možete pretjecati šlepere na lokalnim brdskim cestama zaista je zavodljiva, no treba ostati realan da ne bi isto pokušali i sa svojim autom… Nekoliko tunela kroz koje smo prošli iskoristili smo za puni pjev V8 motora i tek udarci u leđa filtrirani najfinijom kožom na sjedalima ukazuju vam zapravo na to koliku snagu razvijaju Bentleyevi agregati pri maksimalnom ubrzanju i ručnom „šaltanju“ 8-brzinskog automatika.
Da bi se zauzdala silna kinetička energija koju uzrokuje velika masa i još veća brzina, Bentley nudi serijske čelične diskove promjera 405 mm, a uz doplatu od više od 10.000 eura možete dobiti i najveće karbon-keramičke diskove ikada ugrađene u jedan auto. Ploče promjera 420 mm djeluju impresivno, a tako i funkcioniraju jer kada si samo zamislite kolika se toplinska energija razvija kada pri 250 km/h ili više nagazite na kočnicu i krenete usporavati „vlak“ od skoro 2.5 tone, jasno vam je da bi od jednog takvog kočenja mogli zagrijati cijeli stan. Upravo zbog smještanja tako velikih kočnica ne čudi da su serijske dimenzije naplataka 20 inča, a kod Speeda 21“. Uz to, V8S i Speed imaju straga i izraženiji difuzor koji se osim za sportskiji dojam brine i za nešto veći downforce, a kojem pomaže i mali automatski spojler koji se diže iznad 120 km/h.
Ako vas zanima cijena, model koji se nama najviše dopao je bijeli V8S koji s opcijama košta 189.000 eura… Naravno, kod nas bi se to još uvećalo za nepoznat, ali vrlo velik iznos posebnog poreza na motorna vozila pa si ne želimo kvariti dojam računanjem i preračunavanjem tog iznosa u našu valutu.
U skladu s imidžom Bentleya, prezentacija se održala u privatnom dvorcu 300 km sjeverno od Madrida, u pokrajini La Rioja poznatoj po vinogradima, pa tako i dvorac ima svoju boutique vinariju čije smo pogone obišli uz pomoć stručnog vodstva. Prelijepe boje jeseni, uz takav ambijent i jednu od najvećih i najpoznatijih privatnih kolekcija moderne umjetnosti predstavljale su idealan background za prezentaciju novog modela Continental GT i dojmljiv odmak od naše svakodnevice.