Audi Q2 Sport+ 1.6 TDI S Line
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Premium proizvođači vrlo dobro „čitaju“ kretanja na tržištu i znaju kako ponuditi proizvod koji će navesti dobrostojeće kupce da otvore svoje novčanike. Audi je to pokazao nekoliko puta u svojoj nedavnoj povijesti i postigao uspjeh. Stoga ne čudi ni novi Q2, pomalo neočekivani model u gami, kakav još nemaju ni BMW ni gospodar SUV-ova Mercedes.
Q2 smo u Hrvatskoj imali priliku vidjeti na Auto Showu u travnju prošle godine, par tjedana nakon premijere u Ženevi. Iako svojim dimenzijama spada u rang crossovera tipa Nissan Juke, Mazda CX3 te Renault Captur, Audi je i u ovom slučaju ponudio ono što radi najbolje. Postigao je to prepoznatljivim, ali ovaj put zanimljivim dizajnom, vrhunskom kvalitetom izrade, interijerom koji treba biti primjer svima drugima kako se to radi, provjerenim motorima i u nekim slučajevima dobro znanim Quattro pogonom.
Već tada se po interesu publike vidjelo da je Q2 pogodak. Iako si ga prosječna hrvatska obitelj sigurno neće priuštiti, Q2 ostvario je sve što se od njega očekivalo, a čak i cjenovno nije tako nedostižan kao što se moglo očekivati. Ipak, zbog svojih dimenzija, odnosno duljine od svega 4.2 metra, teško da će biti jedini automobil u obitelji. No, sretna mama će sigurno biti itekako zadovoljna ako će razvoziti djecu po vrtićima i školama s Q2, a tata će naći razloga za zadovoljstvo kada uskoči na vozačko sjedalo, no o tome malo kasnije.
Već ustaljena gama SUV modela kod Audija, poput Q3, Q5 i Q7 nudi prepoznatljive kvalitete, ali i potpunu predvidivost, a dizajnerski izgleda kao da su njihovi majstori crtaćih studija odradili jedan model i onda prenijeli isto rješenje u tri veličine. Malo karikiramo, ali nije daleko od istine. Na sreću, očito su u Audiju bili svjesni toga pa su s Q2 krenuli potpuno drugačijim putem i ponudili nešto za mlađe, ne toliko konzervativno nastrojene kupce koji žele malo lepršavosti i otkačenosti uz zadržavanje poznatih Audi kvaliteta. I čini se da su ovaj put audijevci odradili majstorski posao.
Q2 izgleda atletski građen, mišićav, a opet elegantan i nenametljiv. Prepoznatljivo lice jasno ga svrstava u obitelj iz Ingolstadta, no bočne linije i posebno C nosač ističu se na najbolji mogući način. Iako je karoserija podignuta kako i priliči crossoverima, jasno je da je Q2 prvenstveno namijenjen za gradsku džunglu, a ne toliko za otkrivanje novih puteva na Velebitu. No, s Quattro pogonom koji nude jače verzije sigurno ne bi imao problema ni izvan asfalta. Ovakav model kakav smo mi imali na testu, s opremom Sport +, 18 colnim kotačima te S line interijerom i eksterijerom, prvenstveno je namijenjen urbanim „ratnicima“ kojima će najveća avantura vjerojatno biti vožnja po kiši, a od savladavanja prepreka tu će biti penjanje na rubnjake ispred omiljenog kafića i vožnja po šodranim parkiralištima.
Kakav je iznutra?
Ako vas vanjština kojim slučajem nije privukla, u što sumnjamo, onda će vas interijer svakako zaokupiti u najboljem smislu te riječi. Unutarnje uređenje oduvijek je bilo Audijev „forte“ pa i Q2 nije iznimka. Iako je osnova preuzeta od A3, vrhunski, ali zaista vrhunski materijali te dosta minimalističko uređenje oduševit će svakoga s imalo smisla za estetiku. Kada tome pridodate sjajno odrađenu rasvjetu, vidi se da je možda Q2 malen dimenzijama, ali da po svemu ostalom ne zaostaje za većom i puno skupljom braćom. Straga će se najbolje osjećati djeca, iako ni dva odrasla neće imati problema na kraćim udaljenostima. Dobar dojam kabine pojačavaju i odlična sportska sjedala u kombinaciji kože i tkanine, kao i dodatno S line uređenje uz paket „+“ koji se sastoji od Bluetooth sučelja, parking senzora straga, automatskog klima uređaja, LED prednjih svjetala, MMI radio plus uređaja, dodatnog vrlo efektnog, a nenametljivog osvjetljenja kabine, putnog računala, senzora za svjetla i kišu, središnjeg naslona i multifunkcijskog upravljača. Jedina zamjerka po pitanju interijera je ručica pokazivača smjera i dugih/kratkih svjetala koja baš ne ulijeva povjerenje svojom čvrstoćom.
Kakav je u vožnji?
Testirani primjerak pokretao je 1,6-litarski dizel koji znamo iz brojnih modela grupacije. Iako njegovih 116 KS ne djeluje kao neka respektabilna snaga, zahvaljujući pametnoj konstrukciji karoserije Q2 nije težak. Stoga je i tih 250 Nm koliko taj motor razvija u rasponu od 1.500-3.000 okretaja vrlo iskoristivo i za brzu vožnju. Crossoveri nisu baš sinonim za visoku kvalitetu vožnje, no čini se da su u Audiju pronašli tajni sastojak kako od gradskog šminkera napraviti stroj za guštanje. Tu treba napomenuti i da je testirani model imao šestbrzinski ručni mjenjač koji je nadmašio većinu manualaca koje smo u zadnje vrijeme vozili, pa čak i iz istog koncerna. Kratki i precizni hodovi dobro su odmjereni, a otpori su taman kakvi trebaju biti, da znate što se događa i kada ste promijenili stupanj prijenosa. I volan je sa svojih dva okretaja od jednog do drugog kraja vrlo direktan i jasno je da će Q2 osim okretnosti u gradu biti dobar i na otvorenim cestama.
I dok ćete u gradu uživati zbog malo povišene pozicije koja pruža bolju preglednost, kao i malih dimenzija te ćete se moći ugurati u svako parkirališno mjesto, čak i u našim uvijek preuskim javnim garažama, pravo zadovoljstvo slijedi tek kad izađete iz grada. Vrlo direktan volan precizno vodi Q2 po zadanim putanjama, no ono najbolje je ovjes. Testirani model imao 18“ kotače, za koje čak i kolege iz britanskih magazina kažu da je bolje izbjeći zbog tvrde vožnje, no ne slažemo se s time. Naravno, 17-ice ili čak 16-ice bit će s „mesnatijim“ gumama pa će i vožnja biti udobnija, posebno po raspucanim cestama, no Audijevci su ovaj put pogodili u sam centar. Na 18-icama Q2 je prilijepljen za cestu poput žvake, a čak i najveće poprečne neravnine poput loše izvedenih spojeva na autocestama s vijaduktima neće ga izbaciti ni milimetra iz zadanog smjera. Ako i pri 160 km/h pogodite koju rupu, Q2 se neće ni pomaknuti, samo ćete u daljini čuti potmulo „bup-bup“ na tom kotaču i nastaviti dalje kao da se ništa nije dogodilo. Valja uzeti u obzir da smo ga testirali u tjednu s niskim temperaturama i dosta vlažnim cestama pa su dobrom dojmu sigurno doprinijele i odlične Continentalke u koje je bio obuven, no to ne umanjuje pohvale inženjerima koji su radili ovjes. Ni uspornici prometa mu nisu problem, sve se odvija negdje daleko od vas, a solidnost i izoliranost od takvih nepogoda najbolje pokazuju što znači premium kategorija i u ovoj klasi.
Obično je udobnost nespojiva s dobrom kontrolom karoserije u zavojima, ali Q2 se zaista vozi kao karting, i koliko god inače proizvođači pretjerivali s tvrdnjama o dojmovima sportske vožnje u modelima koji nemaju veze sa sportom, kod Q2 to zaista postoji. Zato smo na početku spomenuli i sretnog tatu koji će se kada se dočepa volana sigurno izguštati, pod uvjetom da nema djecu na stražnjim sjedalima. Ne bi ga baš usporedili s tipičnim jurilicama koje su ipak ekstremnije po pitanju ovjesa i mogu preživjeti kompromis (pre)tvrde vožnje, no Audi Q2 je idealna mjera između dobrih voznih svojstava i udobnosti. Čak i s tih 116 KS Q2 ima solidan temperament, do stotke mu treba okruglih 10 sekundi, a na autocesti će bez problema i prevelike muke držati putne brzine od 160 do 180 km/h. Zvuči dosta nevjerojatno, ali zaista je tako i pritom će zadržati mirnoću i uglađenost kakvu očekujete od barem broj većih automobila. Kada je hladan kod paljenja motora pokazuje se njegov dizelski karakter, ali ne na način koji bi mogao zasmetati, a ni vibracije na volanu i pedalama se ne osjete.
Još kad uz sve navedemo da smo i u stvarno sportskoj vožnji otvorenom cestom trošili jedva šest litara, slično kao i u gradskim gužvama (6,5 litara) jasno je da sretni vlasnik neće imati prevelike izdatke po pitanju troškova vožnje Q2.
Trebam li ga kupiti?
Naravno, pitanje svih pitanja: Koliko sve što vidite košta? Obično kada čujete Audi pa još TDI pa S line izvana i iznutra, zajedno s još par dodataka, znate da će cijena probiti krov, no slijedi ugodno iznenađenje. Sve što vidite na slikama košta 261.591 kn do registracije. Ako znate da je u tome i 48.000 kn dodatne opreme, jasno je da se Q2 može voziti i ako niste čarobnjak pretvorbe. Pa ako se želite istaknuti, a opet imati sve dobro znane kvalitete koje Audijevi modeli nude i biti maksimalno u trendu, onda je Q2 jedan od rijetkih (a u premium segmentu i jedini) modela koji to nude. Svakako ga isprobajte, vožnja je najbolji dio Q2, što je svakako neočekivana kvaliteta koja nas je osvojila. I naravno, ne morate brinuti za vašu investiciju. Četiri kruga, dizelski motor i vrhunska izrada trajat će dugi niz godina pa će i sljedeći vlasnici uživati, a vi ćete dobiti dobar povrat vaše prvobitne investicije.
Za: interesantan dizajn, kvaliteta izrade izvana i iznutra, bogata oprema, izvanredna vožnja
Protiv: svega 4.2 metra duljine ne mogu garantirati puno mjesta straga, neuvjerljiva ručica pokazivača smjera i dugih/kratkih svjetala
*Cijena testiranog modela