Alfa Romeo Stelvio

Jučer je u Poreču, u mondenom okruženju jedriličara i regate koja se ovaj vikend tamo održava hrvatskim novinarima, ali i stranim posjetiteljima prikazan prvi SUV talijanske marke.

Na valu renesanse koju Alfa Romeo proživljava diljem svijeta zahvaljujući Giuliji, milanska se marka sada odlučila na iskorak kakav još nije zabilježen u njihovoj prebogatoj 107 godina dugoj povijesti.

vozili_smo_alfa_romeo_stelvio_06

U skladu s vremenom, lifestyle SUV vozila jednostavno su obavezan dio programa za svakog proizvođača koji drži do sebe. A ako želite dio kolača u segmentu koji nezadrživo raste diljem svijeta, onda morate ponuditi nešto zaista ekstra. Kako Giulia neće imati svoju karavansku izvedbu, procjena je da će Stelvio osim novih kupaca koji žele ovakav atraktivan SUV, kupovati i bivši vlasnici 156 SW i 159 SW.

vozili_smo_alfa_romeo_stelvio_01

Obzirom na politiku koju vodi Sergio Marchionne, jasno je da mjesta za isprobavanje nema i da svaki model koji od sada izađe pod poznatom značkom mora biti nešto posebno. Pa tako Stelvio, nazvan po jedinstvenom alpskom prijevoju koji predstavlja mokri san svakog zaljubljenika u auto i moto avanture nudi jedinstven izgled, ali i dinamička svojstva do sada neviđena u ovom segmentu. Kada za konkurente imate BMW X3 i Audi Q5, jasno je da svaki detalj mora biti perfektan i nuditi nešto do sada nedoživljeno. A sa Stelviom Alfa to i nudi. Većina mehanike posuđena je od starije sestre Giulie, što znači da su motori dvolitreni benzinci i 2,2-litreni dizelaši, svaki sa po dvije različite snage. Trenutna ponuda nudi benzinske motore sa snagama od 200 i 280 KS i dizelaše od 180 i 210 KS, s time da će se u budućnosti ta ponuda još proširiti.

vozili_smo_alfa_romeo_stelvio_02

Stelvio se može dobiti s dvije vrste pogona – stražnjim Q2 ili pogonom na sve kotače zvanim Q4. Kako se radi o iznimno vozački orijentiranom vozilu, čak i kod verzija s Q4 pogonom vozilo se ponaša u većini slučajeva kao da je pogon stražnji, dok se na prednje kotače snaga prebacuje samo kada je to neophodno. U svim varijantama mjenjač je osambrzinski ZF automatik s velikim fiksnim polugama iza upravljača za ručno mijenjanje stupnjeva preuzetim iz Quadrifoglio izvedbe. Iz kratke vožnje istarskim cestama spoznali smo da je upravljač jednako direktan kao i kod Giulie, odnosno da se morate brzo naviknuti na direktnost kojom se Stelvio vozi, posebno na kružnim tokovima.

vozili_smo_alfa_romeo_stelvio_03

Stelvio se nudi u tri paketa oprema: Stelvio, Stelvio Super+ i Super+ Q4. Cijene kreću od 334.345 kn za 2.2 dizelaša od 180 KS i stražnjim pogonom pa sve do 210 KS snažnog dizelaša Super+ Q4 koji košta 429.570 kn. A ako ne želite razbijati glavu s bogatom opremom, već želite imati apsolutno sve što se može dobiti onda izaberite posebnu Launch Edition koja se nudi samo uz benzinac od 280 KS. Taj model je trenutno top ponuda i košta 442.570 kn.

Alfa Romeo Stelvio_cijene