Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm TCT
Tekst: Goran Vrhovec

Na našim ste stranicama već mogli dobro upoznati Alfin kompakt Giuliettu. Vrlo atraktivne QV Line verzije dobro su prihvaćene i na našem tržištu zahvaljujući odličnom odnosu uloženo-dobiveno, sjajnom štedljivom motoru i ovjesu koji pokazuje da Alfa itekako zna napraviti vozački auto.
Iako su sada sve oči uperene u novu Giuliu, koju i sami jedva čekamo da dođe, bestseller milanske marke je svakako kompaktna Giulietta. Stoga je i na ovogodišnjem salonu u Ženevi predstavljen drugi redizajn šest godina starog modela, a sve u svrhu da bi se dizajnerskim detaljima što više približila većoj sestri Giuliji.
Kakva je iznutra?
Vodeći se sintagmom da ako nije pokvareno ne treba popravljati, dizajnerski su se zahvati sveli na promjene boje maske i obrube prednjih svjetala, dok su linija i interijer ostali više manje isti. Na to nema prevelikih zamjerki, jer je s prvim redizajnom kabina osjetno poboljšana, kako kvalitativno tako i izgledom. Jedini detalj koji nije ispravljen je nedostatak pretinaca za sitnice pa ćete vrlo teško pronaći adekvatan smještaj i za jedan smartphone, a kamoli više njih. No, stara je stvar da se Alfe ne kupuju razumom nego srcem pa su kvalitete Giuliette skrivene na drugim mjestima. I dok su sportske izvedbe (barem likom) bile zvane QV Line i defintivno privlačile sportski nastrojenu mlađu publiku, za one zrelije tu je sada varijanta Super koja ne nudi onako agresivan izgled, već više stila i udobniju vožnju.
Kakva je u vožnji?
Svakako najpopularniji motor u ponudi je odlični 1,6-litreni dizelaš od 120 KS koji razvija najvećih 320 Nm okretnog momenta. Ono što do sada nismo imali prilike isprobati je kombinacija s Alfinim mjenjačem s dvije spojke. Automatik i Alfa nisu baš prirodno vezani, no vremena se mijenjaju i ako većinu svog boravka na cesti obavljate u gradu, cijenit ćete ovu opciju. A kada još dodamo da je software mjenjača, ali i DNA sustava osjetno poboljšan, usporedba ručnog i ovog automatika dodatno pomiču jezičac na vagi na stranu automatika. No, ne čine i prevagu, barem u testnom modelu, jer nismo imali na raspolaganju ručice mjenjača iza upravljača, već su se ručne izmjene morale obavljati ručicom mjenjača, ako smo htjeli izvući maksimum iz Giuliette. Tako je nedostajao onaj dojam Formule jedan, ali se zato možete uživjeti u vozača relija, jer su oznake + i – okrenute na prave strane pa se zaista možete uživati u jurnjavi. Ili bolje reći ipak, bržoj vožnji, jer spomenuta Giulietta do stotke stiže za 10.2 sekunde što nije sporo, ali ni ne oduzima dah. Ali zato deklarirana potrošnja od svega 3,9 litara nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Naravno, u praksi se nismo približili tim brojkama, osim na otvorenoj cesti u laganoj vožnji kada je moguće voziti s manje od pet litara.
U gradu ipak treba očekivati skoro dvije litre više. Ipak, ono što je bitno je da mjenjač vrlo dobro radi, ne mijenja stupnjeve prerano, a i N mod DNA sustava je sada i najbolji za normalnu vožnju. Naravno, u D modu sve postaje napetije, reakcija na gas je osjetno brža i jača, mjenjač kasnije mijenja u viši stupanj, a i volan se ukruti pa imate dojam bolje povezanosti s cestom. I tu nam je najviše nedostajao taj završni glanc u smislu polugica iza volana koje bi vas navele na maksimalno napadački stil vožnje. Motor daje najbolje od sebe između 2.000 i 4.000 okretaja, no rijetko ćete zaći u područje iznad 3.000, osim u nekom pretjecanju. Tada i zvuk motora postaje glasan, ali ne i napadan. Tek tada zapravo vidite koliko rezervu Giulietta ima po pitanju ovjesa, jer njenih 120 KS ni blizu ne iskorištava njene prave potencijale. Ali za to Alfa ima puno jače verzije Giuliette, poput Veloce od 240 KS ili barem 175 KS koliko nudi najjači dizel.
Trebam li je kupiti?
Kao kompromis stila, praktičnosti i voznih svojstava, Giulietta 1.6 s TCT mjenjačem predstavlja odabir koji bi zadovoljio veliku većinu vozača, jer nudi dobre performanse, izuzetnu ekonomičnost, bogatu serijsku opremu, mjenjač s dvije spojke i multi-link ovjes, što konkurencija ne nudi, ili ako ima u ponudi to košta osjetno više nego 195.358 kn, koliko Autocommerce traži za ovu verziju Alfe. Napomenimo samo da je najsličniji tome VW Golf 1.6 TDI s DSG mjenjačem za kojeg morate izdvojiti 15.000 kuna više, a na stražnjoj osovini ne nudi multi-link ovjes. Od modela slične cijene tu su Ford Focus i Opel Astra, no dok je Ford adekvatna opcija po pitanju vožnje, nedostaje mu talijanski šarm, dok za Astru u ovoj priči jednostavno nema argumenata.
Za: dizajn, vozna svojstva, snažan i štedljiv motor, odličan mjenjač za gradsku vožnju
Protiv: nedostatak odlagališta u kabini, testni model nije imao ručice za mijenjanje iza upravljača