Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm

Foto: Alfa Romeo

Već dulje vrijeme slušamo nagađanja o mogućoj pojavi još ekstremnijih verzija ionako vrhunske Giulie Quadrifoglio. I to se upravo dogodilo. Na nepostojećem sajmu u Ženevi proizvođači su željeli prikazati te novitete, ali umjesto da vas izvještavamo uživo, moramo se svi zadovoljiti prenošenjem noviteta kojima smo se veselili…

U godini kada Alfa Romeo slavi 110 godina postojanja, stigle su dvije dodatno „nabrijane“ Giulie. Prva je GTA, što je skraćeno od Grand Turismo Alleggrita (olakšana), po dobrom starom običaju koji vuče svoje porijeklo još iz 1965.

Ako ste sramežljivi onda GTA sigurno nije za vas jer se od „normalne“ Giulie Quadrifoglio razlikuje po proširenim blatobranima, a sve da bi se proširio trag kotača za pet centimetara. To proširenje ima itekakvo opravdanje, jer i inače ekstremno brza Giulia s GTA ulazi u novu sferu.

Za to se brine i dorađeni 2.9 V6 bi-turbo motor koji umjesto 510 KS sada ima 540 KS, a ono Alleggrita je opravdano dijelovima od karbona (kardan, krov, poklopac motora, prednji branik, prednji blatobrani, proširenja stražnjih blatobrana), dok su na GTAm verziji tu još i karbonske školjke sjedala sa Sabeltovim pojasevima u šest točaka.

Treba spomenuti da GTAm koristi Lexan umjesto stakla za sve osim vjetrobrana. Zahvaljujući svemu tome ušteđeno je 110 kg pa je sad odnos snage i težine čak 2.8 kg/KS, što garantira ubrzanje do 100 km/h za svega 3.6 sekundi ili 3/10 brže od standardne Giulie Quadrifoglio. Aerodinamici je posvećena posebna pažnja i tu je prste imao Sauber – Alfin partner iz Formule, zahvaljujući kojem je primijenjena aktivna aerodinamika: posebno oblikovani pragovi, specifičan stražnji spojler i aktivni prednji splitter.

GTA i GTAm će odmah biti prepoznatljive i laicima po središnje smještenoj dvostrukoj ispušnoj cijevi slovenskog majstora Akrapoviča. Kotači su 20“ i imaju po prvi put na jednoj limuzini samo jedan, središnji vijak.

Interijer je kompletno u Alcantari koja se prostire dokle vam oko seže. Centralna konzola, obloge vrata, pretinac za rukavice, svi nosači i srednji dio sjedala pokriveni su ovim prepoznatljivo trkaćim materijalom. Kod GTAm stražnja klupa je uklonjena i tamo se nalazi specijalno oblikovan „bazen“ koji služi za spremanje kaciga i protupožarnog aparata.

GTAm ima i ugrađen sigurnosni kavez, vrata nemaju obloge, a otvaraju se remenom koji zamjenjuje standardne unutarnje kvake.

Samo 500 sretnika imat će priliku uživati u ovim zaista posebnim Alfama. Cijena još nije objavljena, ali ako je suditi po konkurenciji moglo bi se očekivati da bude oko 100.000 funti. Knjiga narudžbi je otvorena i zatvara se iste sekunde čim se 500 primjeraka rezervira. Osim izuzetnog auta kupci će uživati i poseban tretman s voditeljem koji će se brinuti da budete upoznati  s napretkom proizvodnje svoje GTA.

Uz to, svaki kupac će dobiti i trkaći komplet, Bell-ovu kacigu, Alpinestars trkaće odijelo i obuću te Goodwoolov prekrivač kako bi vaša GTA bila zaštićena od prašine u klimatiziranoj garaži. Kako i pristoji, Alfa Romeo kupcima je osigurao i tečaj sportske vožnje u Alfa Romeo Racing Academy. Pa ako se smatrate ultimativnim alfistom, nemojte previše čekati…