5 zvjezdica za novu Optimu i Sportagea

Novi Kia Optima i Sportage osvojili su po 5 zvjezdica u području sigurnosti u simulacijama sudara koje su nedavno provodili u Euro NCAP-u, nezavisnom europskom automobilističkom udruženju.
I Optima i Sportage postigli su odlične rezultate, kako u području zaštite odraslih putnika (89%, odnosno 90% svih mogućih bodova) tako i u području zaštite djece (86% i 83%).

KIA Optima

KIA Optima

KIA Optima crash test 2015

Optima je bila posebno pohvaljena zbog svoje mogućnosti osiguravanja visokog stupnja sigurnosti za sve putnike prilikom frontalnog sudara, kao i kod bočnog udara u prepreku. Sigurnost je bila osigurana bez obzira na veličinu putnika ili mjesto sjedenja.

Sportage, Kijin najprodavaniji europski model, također se iskazao u zaštiti putnika različitih veličina na svim sjedalima, pogotovo kod testiranja bočnog sudara.

KIA Sportage crash test 2015

U svojim nastojanjima da svim putnicima pruži najbolju moguću zaštitu, Kia u svojim novim modelima nudi brojne aktivne sigurnosne tehnologije. Zato nas i ne iznenađuje činjenica da su oba Kijina modela osvojila 71% svih mogućih bodova u kategoriji sustava aktivne asistencije, koji je jedan od najvažnijih dijelova nezavisnih Euro NCAP crash testova.
VIDEO

Visokotehnološka aktivna sigurnosna pomagala
Nova Optima i Sportage jedni su od tehnički najnaprednijih modela koje je Kia ikada napravila i svojim vozačima nude širok izbor aktivnih sigurnosnih tehnologija koje pomažu izbjeći sudar ili ublažiti posljedice istog.
Standardni pomoćni sustav stabilnosti VSM (Vehicle Stability Management) kod oba modela pruža stabilnost u različitim uvjetima vožnje. Posebno je to naglašeno kod kočenja u zavojima, jer sustav djeluje u kombinaciji sa sustavom stabilnosti ESC i električnim servo upravljačem. VSM i ESC aktiviraju se odmah nakon što senzori vozila detektiraju gubitak prianjanja i tako pomažu vozaču pri održavanju stabilnosti vozila.

Oba modela imaju na raspolaganju i brojna opcijska sigurnosna pomagala, koja uključuju:
• AEB – automatsko kočenje u nuždi (Autonomous Emergency Braking) koristi se radarom dugog dometa pomoću kojeg sustav detektira moguće sudare s drugim vozilima ili pješacima te pomaže vozaču na vrijeme zaustaviti vozilo.
• LKAS – sustav upozorenja kod neočekivanog prijelaza vozne trake (Lane Keeping Assist System), koji detektira položaj vozila u odnosu na linije trake i automatski popravlja položaj vozila ako detektira klizanje vozila bez prethodne signalizacije pokazivača smjera.
• HBA – sustav automatskog mijenjanja dugih i kratkih svjetala (High Beam Assist), koji automatski prilagođava svjetlosni intenzitet prednjih svjetala s obzirom na druga vozila u prometu i uvjete na cesti.
• SLIF – sustav upozorenja ograničenja brzine (Speed Limit Information Function), koji svojim kamerama bilježi znakove s ograničenjima brzine uz cestu i prikazuje ih na vozačkom zaslonu
• BSD – sustav detekcije mrtvog kuta (Blind Spot Detection), koji vizualnim upozorenjem u bočnom retrovizoru vozača upozorava na drugo vozilo u vozačevom mrtvom kutu
• RCTA sustav (Rear Cross Traffic Alert)), koji prilikom vožnje unatrag na parkiralištu upozorava vozača na drugo vozilo u pokretu.

Nova Optima može biti opremljena i s naprednim radarskim tempomatom koji automatski prilagođava brzinu vozila i time održava sigurnu udaljenost od vozila ispred.

Čvršća konstrukcija koja omogućuje veću pasivnu sigurnost
Konstrukcija Optime i Sportagea postala je osjetno čvršća u odnosu na njihove prethodnike, prvenstveno zbog raširenije upotrebe čvršćeg naprednog čelika veće čvrstoće (AHSS – Advanced High Strength Steel).
50% karoserije nove Optime napravljeno je od AHSS čelika, što predstavlja 150-postotno povećanje u odnosu na prethodnika (20%) i čak 450-postotno povećanje sume korištenih strukturnih veziva. Rezultat je za čak 50% bolja čvrstoća torza u odnosu na prošli model, dok je sama karoserija lakša za 8,6 kg. Sportage se može pohvaliti i raširenijom upotrebom AHSS čelika, čija upotreba se s 18% karoserije u 3. generaciji modela povećala na 51% u 4. generaciji Sportagea. Drastičnim jačanjem strukture novog Sportagea čvrstoća torza poboljšala se za 39% u odnosu na prethodni model.
Pasivna sigurnost također je osigurana standardnim sigurnosnim zračnim jastucima i serijskim ISOFIX utorima dječjih sjedalica u drugom redu, koji štite mlađe putnike.

Nova Optima koju za europska tržišta proizvode u korejskom Hwasungu, u ožujku dolazi na naše prostore. Novi Sportage, koji se proizvodi u slovačkoj Žilini, u jednoj od najmodernijih tvornica automobila na svijetu, stiže na europske ceste nešto kasnije – krajem ožujka ili početkom travnja. Svi Kijini modeli koji se prodaju u Europi, mogu se pohvaliti revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom na cijelo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).