Peugeot 5008 BlueHDi 150 GT Line
Tekst: Goran Vrhovec
Nakon prve generacije svojih modela s dvije nule u nazivu, 3008 i 5008 koji su bili monovolumeni, druga generacija 00 modela postali su puno traženiji SUV-ovi. Prošle godine mogli ste čitati naše dojmove o 3008 GT, top modelu iz palete SUV šminkera PSA grupacije. Danas vam donosimo naše dojmove o njegovom većem bratu – sedmerosjedu 5008.
Dizajnerski je 5008 blizanac s manjim bratom. Očito Peugeot nije htio ništa riskirati, već jednostavno ponuditi obiteljima jednako atraktivan auto u broj većoj izvedbi. A i zašto mijenjati nešto što dobro ide? Očito je da je nova generacija SUV-ova iz Peugeota pun pogodak, jer usprkos ne baš niskim cijenama prodaja ide odlično, kako u Europi, tako i kod nas.
Dok su manji modeli poput 208 i 308, koji su zapravo desetljećima bili core-business Peugeota nekako pali u drugi plan, sve su se karte bacile na SUV-ove. Činjenica je da oni donose više novaca, a trendovi pokazuju da će segment i dalje nezadrživo rasti. Toliko da je zapravo nebitno je li uopće riječ o SUV-u ili zapravo nekom crossoveru, jer nijedna verzija 5008 ne nudi pogon na sve kotače…
Samo će odličan poznavatelj na prvi pogled razaznati 5008 od 3008. Novi korporativni identitet definitivno se vidi u svakom detalju auta. Od prednjeg dijela, preko bočne linije s malim prozorima, dvobojne karoserije pa do stražnjih svjetala s LED-icama stiliziranih u liku lavljih kandži. Ako je suditi po izgledu, onda je ono S u nazivu SUV svakako bilo prvo na što se mislilo, jer 5008 djeluje vrlo atraktivno i sportski. Iako će se kao lifestyle vozilo najviše koristiti u urbanim sredinama, neće ga biti čudno vidjeti i na nekom skijanju ili u prirodi gdje vadite bicikl ili šator iz njega.
Interijer i dalje karakterizira minimalistički i-Cockpit sa svježim detaljima koje smo vidjeli i u 3008. Središnja instrumentna ploča podsjeća na avionsku s vrlo privlačnim prekidačima koji osim što djeluju primamljivo i taktilno, ulijevaju i neki specifičan dojam kvalitete. Minijaturni volan također je naslijeđe iz prethodnih modela, sve tamo od pojave 208-ice, no mi smo se brzo navikli na njega, kao i na gledanje instrumenata preko , a ne kroz njega kao što je to slučaj u 99% drugih automobila. Sjedala izgledaju odlično i ulijevaju sigurnost već na prvi pogled, kao i kombinacija kože i tkanine. Njihov profil ne bi izgledao loše ni u nekom GTI-ju.
Testirani primjerak predstavlja drugu varijantu, gledano od vrha. Pravi GT pokreće dvolitraš od 180 KS kakav je pokretao testirani 3008, no mi smo na test dobili slabiju verziju od 150 KS koja se zato i zove GT Line. Veliki kotači vizualno odlično odgovaraju popriličnoj karoseriji i bez metra u ruci ne bi se reklo kolike su prave dimenzije 5008. Čak 16.5 cm je veći međuosovinski razmak od manjeg brata, što će svakako cijeniti putnici u drugom redu, a skoro 20 cm dulja karoserija pojašnjava otkud mjesto za treći red sjedala (koji dolazi uz doplatu). Drugi red sjedala (s tri odvojena sjedala) može se pomicati ovisno trebate li više prostora za koljena ili veći prtljažni prostor.
On je zahvaljujući većoj karoseriji dobio dodatnih 260 litara zapremine, što znači da će tamo pospremiti čak 780 litara prtljage. Ono što nismo nigdje pronašli je podatak o zapremini prtljažnika kada je treći red s dva zasebna sjedala (5.500 kn) u funkciji. Taj red bismo preporučili samo za manju djecu. Vrata prtljažnika mogu se otvoriti bez korištenja ruku, jednostavnim pokretom noge ispod stražnjeg odbojnika (doplata 8.900 kn). Kako je testirani model bio opremljen panoramskim staklenim krovom (10.200 kn), obloga krova je nešto deblja pa bi visoki putnici u drugom redu mogli glavom dodirivati strop.
Obzirom da je riječ o (skoro) top modelu, jasno je da je već i serijska oprema bogata, a zastupnik nije štedio ni na doplatama, tako da bi za listu kompletne opreme mogli potrošiti još toliko teksta. Ono što nas je oduševilo već u 3008 GT bio je Focalov audio sustav koji smo na sreću našli i ovdje, a o sigurnosnim sustavima, 12.3“ displeju s instrumentima koje možete individualizirati, Visiopark 360° kameri za parkiranje (4.500 kn), 3D navigaciji i ostalom da ne govorimo.
150 KS dobra su mjera za pozamašan SUV. U praksi teško ćete znati ima li 150 ili 180 KS. Glavna je razlika što se ovaj motor može dobiti s ručnim mjenjačem. Jedna od doplata bio je ActiveGrip control, sustav kojim možete nadoknaditi neke nedostatke manjka pogona na sve kotače. Kako smo mi na testu imali 5008 u tjednu s najviše snijega ove godine, možemo potvrditi da stvar funkcionira. Okretanjem na kontroleru birate podlogu, odnosno uvjete u kojim vozite i sustav tada korigira prijenos snage na prednje kotače. Uz to, ESP (ovisno o odabranom modu) popušta i dozvoljava proklizavanja, a sve u svrhu lakše vožnje u teškim uvjetima. Kako motor razvija 370 Nm, nisu rijetke situacije kada bi ESP često ograničavao snagu na klizavoj podlozi i postigao upravo suprotan efekt od onoga koji želimo. Zaliha snage više je nego dovoljna, čak i kada ga opteretite. Tvornica deklarira 206 km/h najviše brzine i manje od deset sekundi potrebnih za sprint do stotke. Još je važnije da nam potrošnja u stvarno hladnim zimskim jutrima nije prelazila 8,5 litara u gradu, što znači da bi u toplijim uvjetima vjerojatno bila i ispod osam litara.
Peugeot i ručni mjenjači obično nisu baš na „ti“, no situacija je bolja kada je riječ o šeststupanjskim izvedbama. Ručica dobro sjedi u ruci pa čak ni osjećaj prilikom prebacivanja nije loš, ali hodovi bi morali biti malo kraći. Iako, teško nam je zamisliti da će netko izdvojiti 320.000 kn, koliko je koštao testirani primjerak bez automatika. Njegov je prirodni dom autocesta gdje dobra aerodinamika i snažan motor garantiraju ugodna putovanja. Iako izgleda dosta sportski, nije baš idealan za „ganjanja“ po zavojima, bez obzira što vas snaga motora i ručni mjenjač mogu navesti na grijeh. Visoka karoserija dosta se naginje pa ako niste sami u autu ne bismo baš preporučili takav stil vožnje.
Sve u svemu, jasno je zašto Peugeot forsira SUV modele. S osnovnom cijenom za 5008 GT Line od 257.109 kn te više od 60.000 kn dodatne opreme na ionako bogatu serijsku opremu, jasno je da se lako zaigrati i potrošiti više nego što ste planirali. Ako imate veliku obitelj ili barem velike potrebe za prtljagu, a želite atraktivan, brz i štedljiv auto, onda 5008 nije loš izbor. No, u tom rangu cijene odabir je stvarno bogat pa će puno ovisiti i o vašim sklonostima prema određenom proizvođaču, imidžu, zemlji porijekla i sličnim varijacijama.
Za: atraktivan izgled, prostrana i vrlo moderna kabina, bogata oprema, snažan i štedljiv motor
Protiv: dosta bučan motor, panoramski krov snižava strop pa će viši putnici glavama dodirivati strop, mjenjač bi trebao imati kraće hodove