DS7 Blue HDi 130 A/T Etoile

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Kada se počelo pričati od DS-u, radilo se o Citroënovim modelima koji su dobili luksuzan paket opreme, čime su se distancirali od „običnih“ modela za široke narodne mase. Međutim, nakon nekoliko godina takvog poslovanja i potrebe da se u koncernu napravi i premium brend, DS je zaživio kao zasebna marka – prvo s ušminkanim i „nabrijanim“ postojećim modelima Citroëna, a zatim i sa samostalnim.

Prvi model koji je nosio samo DS-ov znak bio je upravo DS7, nekada poznat i pod imenom Crossback, no u novoj verziji nosi samo brojku 7, čime označava obiteljsku hijerarhiju gdje on drži najvišu poziciju. Postojao je i luksuzni DS9 u kojem se vozio i francuski predsjednik, no on se prošle godine prestao proizvoditi.

DS7 nema lagan zadatak progurati francuski šarm u klasi u kojoj vladaju njemački proizvođači. Upravo ta različitost i posebnost koja je oduvijek krasila francusku auto industriju mogu navesti neke kupce da se umjesto standardnih i dosadnih automobila odluče za DS7. Ono što se nama posebno dopalo i zbog čega skidamo kapu DS-u i Stellantisu jest odluka da se i dalje nudi dizelska izvedba. To je posebno važno sada, jer je u tijeku akcija u kojoj se DS7 s tim motorom, ali drugim paketom opreme može dobiti već za 39.900 €. Ako radite puno kilometara i ne želite razmišljati o baterijama, punjačima, aplikacijama već samo stići brzo na odredište, i to uz udobnosti i komfor, onda je DS 7 svakako model koji morate uzeti u obzir.

Od posebnog dizajna koji sigurno nećete zamijeniti, a koji karakterizira markantni prednji dio s DS Wings maskom, pet DS Light Veil „padajućih“ led traka sa svake strane te DS Pixel LED Vision glavnim svjetlima s Matrix tehnologijom, preko mišićave bočne linije kojom dominiraju opcijski 20“ naplatci pa sve do stražnjeg kraja s karakterističnim svjetlima i diskretnim potpisom na traci, DS7 istaknut će se u svakom društvu na parkingu ili u prometu.

U unutrašnjosti je slična stvar. Iako su neki detalji prepoznatljivi iz drugih modela koncerna, poput karakteristične ručice automatskog mjenjača (koja nam se puno više sviđa i logičnija je od one u aktualnim izvedbama Citroëna, Peugeota, Fiata, Alfe….), preko jedinstvenog rotirajućeg sata na središnjoj konzoli ispod kojeg se nalazi tipka za paljenje motora, do gotovo sportski malog i odlično profiliranog volana koji perfektno sjedi u rukama i sjedala koja su električno podesiva.

Koža dominira oko vas i cijeli dojam luksuza je fino zaokružen, bez da bude nepotrebno kičast. I dok su neke stvari logično raspoređene, na neke će vam trebati vremena da se naviknete, a to su recimo prekidači za otvaranje prozora, tipke za zaključavanje-otključavanje koji se nalaze na središnjoj konzoli kod mjenjača. Zanimljivog su izgleda i svakako podižu ukupan dojam interijera. Putnici sprijeda i straga imat će dovoljno mjesta na putovanjima, a njihova prtljaga smjestit će se bez problema u prtljažnik zapremine 555 litara.

Motor koji pokreće naš DS7 je stari znanac, 1,5-litreni HDi koji razvija 130 KS i 300 Nm okretnog momenta. I dok snaga sama po sebi nije impresivna za ovako velik i masivan auto,  osambrzinski mjenjač odlično se nadopunjava s motorom pa su i peformanse solidne. 10.9 sekundi za klasično ubrzanje do 100 km/h, a ako ustrajete na gasu, na autocesti će potegnuti do 195 km/h. Idealna putna brzina je 130-140 km/h kada možete uživati u zvuku Focalovog audio sustava u zvučno odlično izoliranoj kabini i gutati kilometre bez napora i nepotrebnih „odmora za kavu“ koje toliko vole potencirati vozači električnih automobila.

Na bilo kojoj ruti duljoj od 200 km DS7 s ovim motorom s lakoćom će doći brže od bilo kojeg električnog modela s 500 ili više konjskih snaga. Trebate li obaviti neki sastanak u Osijeku ili Splitu i vratiti se natrag, s DS7 ćete bez problema i suvišnih zaustavljanja to obaviti u jednom danu. Iako je oličenje francuske škole automobila, vožnja njime nije nimalo nalik na ljuljanje prvog Citroëna DS-a poznatijeg pod imenom „žaba“ ili kasnijih modela koji su imali hidraulički ovjes. S DS7 možete se brzo voziti i magistralnim cestama, gdje precizan volan omogućava sigurnu vožnju, a ovjes drži ne baš malu karoseriju pod kontrolom od pretjeranog naginjanja.

U gradu sa skoro 4.6 metara duljine DS7 nije baš idealan suputnik, ali kamere i tehnologija su tu da vam pomognu u svakoj situaciji. Dobra preglednost i povišena pozicija sjedenja svakako će vam olakšati manevriranja u gradskim gužvama. U zagrebačkim gužvama kroz koje prolazimo svaki dan potrošnja od 8,5 litara više je nego prihvatljiva. Naravno, ako se uputite na neki dulji put gdje će osambrzinski mjenjač doći više do izražaja, potrošnja će biti osjetno niža, a 55-litarski spremnik bit će dovoljan i za 800 ili više kilometara.

Kao zaključak možemo reći da je DS7 s dizelskim motorom idealan službeni auto koji će neumorno gutati kilometre uz minimalnu potrošnju i bez nepotrebnih zaustavljanja. Uz akcijsku cijenu od 39.900 € malo je konkurenata na tržištu koji to mogu ponuditi, posebno kada u to uračunamo i sedmogodišnje jamstvo.

Za: izgled, kvaliteta materijala, svjetla, dizelski motor, ponašanje u vožnji
Protiv: smještaj nekih prekidača zahtijeva navikavanje, malo više snage ne bi bilo naodmet