Peugeot 208 1.2 PureTech 110 Allure

Nakon globalnog uspjeha 208-ice od lansiranja 2012. godine (prodano je milijun primjeraka diljem svijeta), došlo je vrijeme za redizajn

Stara poslovica kaže „Ako nije pokvareno, ne popravljaj“, i te su se filozofije držali u Peugeotu. Po mnogima najljepši auto cijelog segmenta teško je bilo poboljšati pa su redizajnom zahvaćeni samo detalji koje ćete teško primijetiti i ako parkirate novi i stari jedan pokraj drugoga. Modernizirani su detalji pa je tako malo proširena maska, prednji branik je malo agresivniji, novodizajnirana su prednja svjetla i 3D LED stražnja svjetla karakterističnog izgleda.

Uz vanjske primjetne detalje, nove, bogatije pakete opreme i unaprijeđenu sigurnost, tu su i boje koje do sada nisu bile u ponudi (mat, s granulacijom). Naravno, uz redizajn obično idu i novi motori. Glavninu naslova preuzeli su 1.6 HDi od 75 KS i PureTech trocilindrični „turbak“ od 110 KS. Upravo taj posljednji imali smo prilike probati.

Downsizing je pojam o kojem slušamo već godinama. Sve manji motori zapreminom neminovno za sobom vuku i neke loše karakteristike poput malog okretnog momenta, što se onda ispravlja turbo punjačima. I dok neki to rade na vrhunski način (Ford je recimo već godinama pretplaćen na nagrade za najbolji motor do jedne litre zapremine sa svojim trocilindričnim EcoBoostom od 100 i 125 KS), nekima to baš i ne ide od ruke. Novost u ponudi za 208 je i pravi automatski mjenjač sa 6 brzina (EAT6), koji uz Quickshift tehnologiju omogućuje još brže izmjene brzina. Uz više dinamike, zahvaljujući smanjenju rotirajućih masa, ovaj mjenjač donosi i još više efikasnosti, uz još bolju uštedu goriva i smanjenje emisije CO2. Ipak, mi smo na testu imali klasičnu izvedbu s pet “brzina”.

Na sreću, Peugeot je napravio odličan posao sa svojim 1.2 motorom. Trocilindraš razvija 110 KS, no ono što je puno važnije, nudi i 205 Nm okretnog momenta koji je dostupan već od 1700 okretaja. To je 45 Nm više od sličnog, do sada dostupnog 1.6 atmosferca koji je nudio 120 KS, ali svega 160 Nm i to dostupnih tek iznad 4000 okretaja. Sve ovo u prijevodu znači da je novi 208 sada puno ugodniji za voziti, vuče snažno već iz niskih okretaja pa promjene stupnjeva nisu tako česte i neophodne kao prije ako ste htjeli malo živahnije voziti. Zvuk motora je ugodan, karakterističan za trocilindraše, ali ne tako izražen kao kod atmosferske mu braće, te ugodnog grlenog tona koji nagoviješta malo „papra“ u nosu ove 208-ice. Pritom ne mislimo da je s ovim motorom 208 postao GTI, ali da se njime može lijepo voziti – to nemojte uopće sumnjati.


9.6 sekundi do stotke usprkos dosta dugo proračunatom mjenjaču je najbolje vrijeme od svih sličnih konkurenata. Primjerice, Fiesta od 100 KS treba za isto 11.2 sekunde, a jača Corsa sa 114 KS isto tako ne uspijeva doći ispod 10 sekundi, već joj treba punih devet desetinki više od 208-ice. Zaliha okretnog momenta spašava stvar i u vožnji otvorenom cestom gdje za većinu pretjecanja ne treba spuštati u „nižu“, već samo laganim doziranje gasa i dobrim tempiranjem možete obaviti pretjecanje bez prevelikih stresova. Ako baš želite juriti, onda ćete naravno više koristiti mjenjač, ali i gorivo, jer bez obzira na malu zapreminu i nisku potrošnju u normalnoj vožnji (naš prosjek je bio 7 litara u gradskoj vožnji), turbak ostaje turbak i može sagorjeti puno više benzina nego što bi očekivali. No, tu govorimo o ekstremima u vožnji (najveća brzina je 190 km/h), tako da vas to ne treba brinuti. Odlično je što imate zalihu snage na raspolaganju kada zatreba, a kad ne treba, u principu imate mali motorčić koji ne zahtijeva puno.


Kad smo već kod brže vožnje, recimo i to da je kokpit i dalje prepoznatljiv s minijaturnim upravljačem koji još uvijek dijeli mišljenja, no nama se od prvog dana dopada. Gledanje instrumenata preko njega nije uopće problem, a njegova direktnost također nam se dopada od početka. Ono što nam se ne sviđa je nedostatak bilo kakvog osjećaja za to što se događa s prednjim kotačima. Prejako servo ojačanje preferiraju uglavnom žene zbog lakoće parkiranja, ali uvjereni smo da se obzirom na ljepotu 208-ice ne bi bunile i da je servo 20% slabiji. Slično je i s mjenjačem. Ono što nam se dopalo kod motora – mjenjač je uspješno upropastio. Nije problem ni brzina promjena, već totalni nedostatak bilo kakvog pozitivnog osjećaja kod izmjena, a i hodovi su tradicionalno predugi. Već smo sami sebi dosadni s ponavljanjem istih nedostataka kod PSA modela, ali očito je da njih ne brinu novinarske priče sve dok prodaja ide dobro. Ipak, sigurni smo da kada bi kupili neki ZF ili sličan mjenjač (ako već ne žele razviti svoj), da ne bi izgubili nijednog starog kupca, a sigurno bi osvojili i neke nove. Ima i još jednostavnija varijanta: kupe jednog Jazza, prekopiraju njegov mjenjač i priča je riješena. Jednostavno je šteta da tako lijepi auto ne nudi i malo više gušta u vožnji.

Dosta mekan ovjes vrlo dobro guta neravnine, no zato se karoserija u zavojima prilično naginje, kao i kod ubrzanja i kočenja. Sa 17 colnim kotačima stvar je malo drukčija i rupe se čuju, ali i osjete. Svakako preporučamo 16-ice ako se prvenstveno mislite voziti gradom.

Trebam li ga kupiti?

Ako ste pali na njegov izgled, onda vam više ništa nije potrebno od argumenata. Po nama je 208 i dalje najljepši auto u klasi. S novim motorom postao je još atraktivniji i pretvorio se možda ne baš u jurilicu, ali u svakako dosta brz auto. Mala potrošnja, uz vrlo dobra vozna svojstva i primjernu elastičnost, aduti su ovog trocilindraša i dobar razlog za razmisliti ako se dvoumite između nekog HDi-ja i benzinca. Ako ne radite puno kilometara i volite kultiviranost benzinaca, sada imate dobar razlog za povratak na benzin.

POSEBNA PONUDA u siječnju
Ako vas je zaintrigirao novi 208, recimo i to da je u siječnju Peugeot priredio posebnu akciju za sve kupce koji kupuju auto financiranjem, odnosno kreditom do 60 mjeseci putem Peugeot Financiranja. Pogodnost za kupca je fiksna kamatna stopa od 2,08 % za čitav period financiranja, bez obveznog minimalnog učešća. Ukoliko se kupac odluči za kraći period financiranja uz minimalne dodatne troškove, Peugeot Financiranje nudi financijski leasing na godinu dana. Ovaj tip financiranja pruža kupcu mogućnost plaćanja pola kupoprodajne vrijednosti vozila odmah, a pola nakon godinu dana i to bez kamate, a plaća se samo jednokratna naknada prilikom zaključenja leasing ugovora. Akcijski uvjeti vrijede kod koncesionara koji sudjeluju u akciji do kraja siječnja 2016.

Za I dalje najljepši u klasi, odličan motor, dobre performanse, niska potrošnja, lijepa kabina, udobnost u vožnji

Protiv Mali upravljač i smještaj instrumenata i dalje smetaju nekim vozačima, ručni mjenjač s pet stupnjeva ima preduge hodove i ne ulijeva povjerenje pri bržoj vožnji

Cijena 208 1.2 PT 110 Allure iznosi 116.719 kn bez doplata.
Doplate na testiranom modelu: metalik boja (3000 kn), Paket Vidljivost (2.000 kn), električno preklapanje retrovizora (1.300 kn), vanjski paket Menthol White (1.700 kn) stražnji senzori za pomoć pri parkiranju (2.500 kn), 16“ alu naplatci Tifone crni brilliant (2.600 kn).