Novi Mitsubishi Outlander PHEV
Foto: kojiauto.hr/Mitsubishi Motors

U petak je u okolici Zagreba održana jedna od zanimljivijih prezentacija u posljednje vrijeme, ona Mitsubishija Outlander PHEV. Od 2012. godine kada se pojavio, PHEV je do temelja uzdrmao dotadašnje lidere na tržištu hibrida jer je ponudio upotrebljivost, praktičnost i niske troškove po kojima se malo tko mogao mjeriti sa njime.
Posebni benefiti koje neke države imaju za automobile s emisijom manjom od 50 g/km učinile su od PHEV-a pravi hit na tim tržištima. No, Mitsubishi se nije zadržao na tome, već je neumorno iz godine u godinu poboljšavao svoj koncept, da bi za ovu godinu ponudio najbolji PHEV do sada. Više o tehnologiji i promjenama te novom 2,4-litrenom benzinskom motoru koji je od sada zadužen za pogon već smo pisali.
Toliko o teoriji, recimo nešto i o praksi. Za ovu prezentaciju zastupnik se stvarno potrudio i odabrao rutu koja je nudila od svega pomalo dajući nam priliku da upoznamo novi PHEV u realnim, a ne samo u laboratorijskim uvjetima. Ruta duljine preko od 80 kilometara vodila je od Jaske preko vinske ceste do Samobora uz nastavak u gradu te stajanjem od 10 minuta za punjenje na Velesajmu i povratak autocestom do Jaske. Isprobali smo sve modove vožnje pa smo krenuli prvo na struju u EV modu, da bismo na vinskoj cesti, inače poznatoj po brzincu na Delta reliju, ubacili u SPORT mod i iskoristili kompletnu snagu koju nude u kombinaciji dva elektro motora i benzinac koji do 60% opterećenja radi u Atkinsonovom ciklusu, a iznad toga se prebacuje u standardni Otto.
U bržoj vožnji na usponu primijetili smo i zavidno dobro ležanje, što nije baš tipično za automobile ove veličine i visine. Baterija svakako doprinosi nižem težištu i dobrom ponašanju u zavojima, ali nismo očekivali gotovo potpuno odsustvo bilo kakvog ljuljanja. Na spuštanju prema Samoboru prebacili smo u normalni mod i iskoristili priliku da malo nadopunimo bateriju. Kratko zaustavljanje na Velesajmu bilo je obavezno da bi se vidjelo koliko 10 minuta punjenja znači za bateriju. Došli smo s 35% kapaciteta, a otišli s 51% i nastavili vožnju u normalnom modu.
Na autocesti se pri 135 km/h brzina vrtnje benzinskog motora i elektromotora izjednačavaju i tada posebno kvačilo (PHEV nema mjenjač jer se prijenos snage motora ne odvija direktno na kotače već preko elektromotora) spaja benzinski motor s prednjim elektromotorom i omogućava mu maksimalno snagu od preko 220 KS za postizanje najveće brzine. U svim ostalim uvjetima maksimalna kombinirana snaga svih motora je 177 KS. Kada smo došli natrag u Jasku izmjerena je točna potrošnja svakog auta na testnoj ruti i moramo se pohvaliti da je naša ekipa bila uvjerljivo najbolja s potrošenih 2,74 litre na 100 km. Koliko god ova brojka nevjerojatno zvučala, postignuta je uz nimalo pažnje i truda i mogla je, da smo malo pazili, sigurno pasti i ispod 2,5 litre.
Sve u svemu novi je PHEV ponovno pomaknuo granicu potrošnje i emisija na 46 g/km po WLTP sustavu mjerenja, što je rezultat koji ni nedavno predstavljeni modeli poput CR-V-a i RAV4 s hibridnim motorima (ali ne i Plug-in) ni blizu ne mogu postići. Razlog je naravno što su to tzv. „laki“ hibridi koji se ne pune strujom osim u vožnji pa im je i kapacitet baterije bitno manji, a time se udio vožnje na struju ni blizu ne može mjeriti s ovakvim plug-in hibridom.
Sve u svemu, PHEV u svojoj najnovijoj inačici nudi ozbiljnu alternativu čak i onima koji možda nikada nisu razmišljali o hibridima. Pa čak i ako ih ne volite, trebali biste cijeniti tehnologiju koja je ugrađena u novi PHEV i koja u praksi dokazano funkcionira. Recimo još i par riječi o cijenama: postoje samo dvije razine opreme, Intense i Premium. Intense može biti vaš za 312.900 kn (govorimo o cijenama bez eventualnih poticaja, a valja spomenuti da zbog iznimno niskog CO2 posebni porez na motorna vozila kod PHEV-a u Intense varijanti iznosi svega 4.709 kn) dok je luksuzno opremljeni Premium 362.900 (PPMV još uvijek vrlo niskih za tu klasu 6.751 kn).
Na kraju još nešto i o garanciji. Petogodišnje jamstvo dolazi u nekoliko nivoa, prve dvije godine nema ograničenja kilometraže, dok petogodišnje vrijedi do 100.000 km. Jamstvo na prohrđavanje je 12 godina, a na bateriju i PHEV sustav 8 godina ili 160.000 km. Bez obzira volite li nove tehnologije ili ste „stara škola“ koja preferira dizelaše u SUV vozilima, PHEV zaslužuje da mu posvetite pažnju i barem isprobate kako sve navedeno funkcionira u praksi.