Umro prof. dr. Ferdinand Piëch, otac Porschea 917 i Bugatti Veyrona
Foto: Volkswagen AG
U nedjelju je u 82. godini života umro prof. dr. Ferdinand Piëch, jedna od najpoznatijih osoba auto industrije i dugogodišnji šef V.A.G grupacije te najuspješniji auto menadžer druge polovice 20. stoljeća.
Rođen je 1937. godine u poznatoj auto obitelji, jer mu je djed bio nitko drugi do Ferdinand Porsche, legendarni konstruktor i osnivač najpoznatije njemačke marke sportskih automobila, dok mu je ujak bio Ferry Porsche, Ferdinandov sin i konstruktor legendarne 911-ice.
Uz takvo obiteljsko stablo nije bilo nikakvo čudo da je i Piëch svoje zanimanje našao u auto industriji. Diplomirao je 1962. u Zürichu, a već 1963. počeo je raditi u Porscheu jer su ga jako zanimale utrke.
Iz te faze je i razvoj najpoznatijeg prototipa za utrke izdržljivosti, modela 917 koji je zauvijek prekinuo dominaciju Ferrarija, a kasnije i Forda na najvećoj utrci na svijetu – 24 sata Le Mansa. Upravo je Piëch bio jedan od glavnih pokretača tog projekta koji je zauvijek promijenio povijest Porschea, ali i Le Mansa.
1972. godine zaposlio se u tadašnjem Audiju i od marke koja je bila bez mirisa i okusa polako je pretvorio u premium brend kakav danas znamo. Bio je jedan od glavnih aktera Quattro revolucije u Audiju (jer su opet utrke bile u pitanju, samo ovaj put rally) i upravo je pogon na sve kotače iz Audija postao sinonim i za sve druge proizvođače koji su morali ponuditi barem neku alternativu uspješnom Audijevom pogonu.
1993. postao je čelni čovjek V.A.G. grupacije, u kojoj su bili Seat, Škoda, VW i Audi te je još dodatno proširio uspješnim akvizicijama zvučnih imena poput Lamborghinija, Bentleya i najsjajnijeg brenda, Bugattija. Osim navedenih, u V.A.G. grupaciju ušli su i kamioni M.A.N i Scania te motocikli Ducati.
Njegovo vizionarstvo vidjelo se po nekim modelima za koje nije bilo lako predvidjeti uspjeh na tržištu pa je tako unatoč velikim otporima inzistirao na prvom Porsche Cayenneu, velikom SUV-u koji je kompletno transformirao tržište luksuznih terenaca i pretvorio ga u ovo što imamo danas. Uslijedio je i Touareg na istoj platformi, ali i Phaeton, luksuzna limuzina s VW značkom koji usprkos jedinstvenom pristupu proizvodnji i marketingu nije uspio zaživjeti.
No, ono što je posebno označilo Piëchove zadnje godine na kormilu njemačkog koncerna je svakako projekt Bugatti Veyron. Vizija najboljeg auta na svijetu nije mu dala mira i nakon bezbrojnih neuspjeha prototipova i cifri uloženih u razvoj prvog serijskog automobila koji će ići preko 400 km/h, Veyron je konačno zaživio i postavio letvicu za sve hiperautomobile 21. stoljeća. Bez obzira što je na svakom prodanom modelu s cijenom od oko 1.5 milijuna eura tvrtka zapravo gubila još astronomskih 3.5 milijuna, Bugatti je zasjeo na tron najekskluzivnijih marki na svijetu.
Prvi Veyron je naravno došao kod njega u kuću, vozila ga je njegova supruga Ursula, a sve gubitke pokrivali su milijuni prodanih VW-a, Seata, Audija i Škoda….
Sve u svemu, nakon Sergija Marchionnea prošle godine te Leeja Iacocce ove godine, još jedan velikan auto industrije otišao je sa scene. Iza sebe je ostavio 12-ero djece iz dva braka i nekoliko veza.