Mitsubishi Space Star 1.2 Intense CVT

Tekst: Goran Vrhovec

O Space Staru smo već nekoliko puta pisali. Riječ je o gradskom autu iz Mitsubishijeve game koji se mora boriti s brojnom europskom, ali i dalekoistočnom konkurencijom u vidu Hyundaia i KIA-e.

Za idealan gradski auto zahtjevi su na prvi pogled jednostavni. Male dimenzije (SS ima manje od 3.8 m duljine), što prostranija kabina, mala potrošnja i po mogućnosti automatski mjenjač kako bi u gradskim gužvama što manje opterećivao vozača.

Sklonima japanskim autima pouzdanost je pretpostavljamo na prvom mjestu, a tu Mitsubishi nikad nije razočarao. Pet godina garancija ili 100.000 km uz jamstvo mobilnosti osiguravaju miran san. No, isto tako ljubitelji auto industrije iz Zemlje izlazećeg sunca znaju da dizajnerski ne mogu očekivati dosege kakve su navikli vidjeti kod određenih europskih brendova, ali treba priznati da novi Space Star izgleda stvarno dobro.

Neumornim poboljšavanjem iz godine u godinu Mitsubishi svojim modelima daje nove detalje koji im pomažu u borbi za naklonost kupaca. Tako i novi Space Star djeluje mlađe i poželjnije nego ikada. Uz par dobro odmjerenih detalja i decentnih dodataka, karoserija na našem top modelu u ponudi stvarno djeluje primamljivo, sportsko i atraktivno. Gotovo kao neki mali GTI. Šteta je jedino da takva izvedba ne postoji. U ponudi su samo dva motora, osnovni 1.0 trocilindraš od 71 KS i jači, 1,2-litreni s kojim se može dobiti i automatski mjenjač, a koji razvija 80 KS.

Upravo takav stigao nam je na test. Najbogatija oprema i automatski, ili bolje reći CVT mjenjač bez stupnjeva Mitsubishijev su odgovor za idealan gradski prijevoz. Najskuplji model u ponudi košta 113.900 kuna uz jedinu eventualnu doplatu od 3.500 kn za posebnu boju.

Sve drugo dolazi serijski, automatski klima uređaj, multifunkcijski upravljač, paljenje na gumb, grijana sjedala LED dnevna svjetla i sl. Ukratko, sve što možete poželjeti u modernom autu, posebno u ove zimske dane.

80 KS dovoljno je za sve potrebe koje bi mogli imati sa Space Starom. Osim mjenjača, razlike u odnosu na jednako motorizirani model ne postoje osim minimalnih u performansama. Umjesto maksimalnih 180 km/h, CVT varijanta razvija najviše 173 km/h, a za sprint od 0-100 km/h treba skoro dvije sekunde više, odnosno 13.5 s. Sve to u praksi ne znači puno, jer u normalnoj vožnji naš Space Star nije djelovao podmotorizirano.

Prepoznatljiv zvuk trocilindraša je uvijek prisutan, ali čak ni CVT ga nije previše uspavao. Dovoljno je agilan na semaforu čak i u defaultnom ECO modu u kojem se većinu vremena i vozite. Ako poželite pretjecati, ručicu automatskog mjenjača pomaknut ćete udesno u tzv. Sport mod i onda će mjenjač držati motor u nešto višim okretajima pa će pretjecanja biti osjetno brža.

Sve što se tiče vožnje u ovom Space Staru je solidno. Volan daje dobar feedback o tome što se događa s prednjim kotačima pa je naša jedina zamjerka, bila i ostala, da se usprkos sportskom izgledu Space Star i dalje malo previše naginje za naš ukus. Dobra strana nešto mekšeg ovjesa je to što ga neravnine i neizbježne rupe na našim prometnicama ne smetaju previše. Realno gledano, to je puno važnije od toga koliko će se nagnuti u zavoju pri nešto bržem prolasku. Na kraju, radi se o gradskom autu, a ne nekoj jurilici.

Male dimenzije, mala težina (ispod jedne tone) i živahan motor čine ga idealnim suputnikom u gradskim gužvama. Prestrojavanja i ubacivanja iz trake u traku te uključivanja na brže prometnice nisu problem, a čak ni na autocesti pri brzinama od 120 do 130 km/h vožnja je sigurna i udobna. Ako ga ne stiskate previše, CVT će u tim situacijama držati okretaje ispod 3000, što garantira i malu potrošnju. U gradu se ona kretala oko 7,5 litara, oko pola litre više nego kod njegovog blizanca s ručnim mjenjačem, ali razlika nije tolika da bi nekoga odvratila od automatskog mjenjača ako ga želi.

Malo nas je zasmetala mala zapremina spremnika od svega 35 litara, no uz normalnu vožnju 400 kilometara dosega nije problem za ostvariti. Stani-kreni promet po Savskoj i sličnim žilama kucavicama grada njegovo je idealno stanište. Svatko tko dnevno mora provesti više od pola sata na putu do posla i natrag sigurno bi rado imao nešto ovakvo.

Za: privlačan izgled, kvaliteta, pouzdanost, solidne performanse uz malu potrošnju, bogata oprema
Protiv: nešto veća buka motora zbog CVT-a