Subaru Impreza e-Boxer Premium

Tekst: Goran Vrhovec

Krajem prošle i početkom ove godine bili smo dva puta u Italiji, na prezentacijama Subaruovih e-Boxer modela, Forestera i XV-a. A onda je cijeli svijet, na čelu s Italijom doživio Covid-19 pa smo tijekom tamošnjeg lock-downa virtualno prisustvovali prezentaciji trećeg po redu hibridnog modela u Subaruovom portfelju – Impreze.

Iz tog razloga smo na test i dobili upravo nju. Kao i skoro svi proizvođači, tako i Subaru intenzivno radi na hibridizaciji svoje game. Riječ je uvijek o istoj kombinaciji dvolitrenog atmosferskog benzinca od 150 KS kojem pomaže elektromotor snage skoro 17 KS koji se napaja iz 13.5 kW-satne baterije.

Sve to ugrađeno je u već dobro poznati oblik crossovera koji je zaživio diljem Europe zahvaljujući karakterističnim Subarovim posebnostima poput bokser motora, AWD sustava stalnog pogona na sve kotače, EyeSight sustava i sl.

Karoserija nije bitno promijenjena, Impreza je i dalje više ili manje klasični kompakt, sve dok ne sjednete u nju i krenete na vožnju. Pritom ne mislimo još na pogonski sklop već na klasične i dobro poznate Subaru specifičnosti. Iznimno kruta karoserija opet je dodatno učvršćena što pomalo podsjeća na Porscheova stalna poboljšanja njihovog 911.

Uvijek mislite da se taj koncept više ne može doraditi sve dok ne izađe nova generacija. Ista stvar je i s torzijskom otpornošću Subarovih modela. Otkad znamo za njih i vozimo ih, sjećamo se brojnih poligona na kojima smo isprobavali otvaranje vrata kada je auto „u vagi“, bez ikakvog krckanja karoserije i s pogonom kojem je dovoljan i jedan kotač da bude na koliko-toliko čvršćoj podlozi da se cijeli auto izvuče iz blata. Nitko neće pasti u nesvijest kada vidi neki Subaru na cesti, ali znamo koliko je dizajn (ne)bitan ovom japanskom proizvođaču.

U unutrašnjosti našeg top modela ergonomija je tipična Subaruova i ako ste vozili jednoga brzo ćete se snaći. Najskuplju verziju krasi koža na sjedalima, volanu i mjenjaču uz izradu kojoj se stvarno ne može naći nijedna zamjerka. Ono što se ne vidi na prvi pogled su sva zamisliva pomagala dostupna u današnjoj auto industriji te EyeSight sustav koji brine o vama i ostalim sudionicima u prometu.

Jednako tako se ne vidi ni ovjes te stvarno blizu savršenstva dotjerani pogon na sve kotače zahvaljujući kojima smo proteklih godina sigurno prošli cijelu Europu uzduž i poprijeko, ali sa sjajnim dizelskim motorom u nosu. Njega više nema, zato je sada tu e-Boxer. Konfiguracija motora iznimno je kruta i uravnotežena, što podrazumijeva manje vibracija u odnosu na druge vrste motora.

Znamo da postoje različite interpretacije hibrida, ovaj spada u tzv. self-charging, odnosno puni se sam, tijekom vožnje, posebice na nizbrdicama i prilikom usporavanja. Za one kojima se ne da tražiti po gradu dostupne punjače, idealno jer se s njime ponašate kao sa klasičnim benzincem.

Tu i tamo odete do benzinske i to je sve,  uz dodatni benefit da ako ste jako nježni s gasom možete se malo voziti i samo na struju. Inače, u samim performansama razlike između standardnog dvolitrenog benzinca i ovog hibrida su zanemarive. Da, zahvaljujući pomoći elektromotora ukupna izlazna snaga je 166 KS, a ne 150 i okretni moment je još boljih 260 Nm. No nijedno ni drugo neće vas baciti u trans, posebno ako ste ikada vozili WRX STi. Tom dojmu još pomaže i Lineartronic, CVT mjenjač za kojeg već i vrapci na grani znaju da nam nije drag. Slično kao kod nove Honde Jazz, i ovaj Lineartronic „simulira“ izmjene šest stupnjeva u vožnji pa barem malo smanjuje ono iritantno zujanje kada malo jače nagazite papučicu gasa.

Sama vožnja je inače ona prava Subaruovska. Ovjes je izvrstan kompromis između kontrole karoserije i udobnosti i dovoljno je svega par stotina metara da uvidite zašto Subaruovi automobili imaju toliku sljedbu vjernih kupaca. Auto se vozi kao po šinama, već hvaljena krutost karoserije omogućava ovjesu da radi ono što treba i geometrija kotača u svakom trenutku ostaje ista. Stoga je Imprezu moguće voziti izuzetno precizno i prava je šteta što vas slabašan pogonski sklop, a još više CVT mjenjač u tome uspješno sputavaju. Precizan upravljač kao i permanentni pogon na sve kotače ulijevaju vam povjerenje bez obzira u kakvim vremenskim uvjetima ili podlogama se kretali.

U svakodnevnoj vožnji nema velike razlike u odnosu na benzinsku izvedbu, osim pri kretanju kada auto starta u električnom modu dok ne postignete nekih 35 km/h. Ako baš hoćete, distancu od oko jednog kilometra možete prijeći samo na struju. Inače, u gradu nam se potrošnja kretala oko osam litara, što nije loše obzirom na sve čimbenike poput benzinskog atmosferca, stalnog pogona na sve kotače i CVT mjenjača. Ali ako ste mislili kupiti neki e-Boxer da bi obarali rekorde štedljivosti, onda tražite dalje. Njime ćete se sigurno voziti bez obzira na godišnje doba i uvjete koji bi vas mogli zateći na putu.

Vrijedi li to sve 288.544 kuna koliko košta auto koji vidite na slikama, ostaje na vama. Vrlo bogato opremljeni Style Navi 20.000 kn je jeftiniji i već se može mjeriti s nekim Toyotama i sličnim „konkurentima“. Pa ako već birate u tom rangu cijena, onda svakako isprobajte i Subaru da vidite zašto su njihovi kupci toliko vjerni svom brendu.

Za: kvaliteta izrade, bogata oprema, sigurnost, vrhunski pogon na sve kotače, EyeSight sustav, konkurentna cijena
Protiv: neupadljiv dizajn, hibridni pogon ne nudi bitnije uštede, prtljažnik zbog baterije ima svega 340 litara zapremine