Renault Grand Scenic dCi 150 Initiale Paris

Tekst: Goran Vrhovec

Monovolumeni danas više nisu tako česta pojava na cestama kao što je to bio slučaj prije 15-ak godina. Polako, ali sigurno istisnuli su ih SUV modeli, no pionir ove kategorije, Renault, ipak još ne želi baciti ručnik u ring.

Nakon povlačenja Espacea s našeg tržišta za monovolumenski segment ostao je zadužen Scenic u svoja dva izdanja. Grand Scenic koji vam danas predstavljamo je sam vrh ponude, kako po prostranosti tako i po opremi Initiale Paris. 23 cm dulja karoserija od manjeg brata može nuditi i 7 mjesta ako za time ima potrebe, no glavne kvalitete skrivaju se u njegovoj praktičnosti, udobnosti putovanja te više nego solidnim performansama.

Ova četvrta generacija Scenica na tržištu je od 2016. godine, a zbog svojeg izgleda i prostranosti mnogi su ga od milja nazvali Mini Espace. Činjenica je da je Espace za većinu obitelji ipak prevelik i preskup pa je s dva brata Scenica Renault puno bolje pogodio ukus europskog kupca. Da bi se vizualno smanjila karoserija svi Scenici opremljeni su serijski s 20“ kotačima te posebnim gumama rađenima samo za njega. Vizualno skladan naš Grand Scenic ponosio se i lijepom opcionalnom bojom koja mu stvarno odlično stoji i vjerujemo kako nadoplata za nju nije preveliki izdatak za nekoga tko bira sa samog vrha Renaultove police s Initiale Paris opremom.

Ako koristite svih sedam sjedala onda u prtljažnik možete pospremiti 189 litara svojih potrepština, što sigurno nije dovoljno za sedam putnika, ali ako koristite samo prva dva reda sjedala, onda se ta vrijednost diže na 533 litara. Inače kabina je prepoznatljiva za sve one koji su ikada vozili neki Renault novije generacije. Ergonomija je odlična, prostora u kabini ima više nego dovoljno, kako na prednjim sjedalima tako i u srednjem redu, dok zadnja dva sjedala mogu poslužiti kada se za time ukaže potreba.

Materijali poput višebojne kože jasno daju do znanja da se ovdje radi o prestižnom modelu, a da to ne biste zaboravili podsjetit će vas i natpis na volanu. Valja napomenuti i grijanje sjedala te masažnu funkciju tako da ni na duljim putovanjima vam neće biti dosadno i zamorno. 8.7“ zaslon središte je infotainmenta, ali i još nekih funkcija poput reguliranja smjera ventilacije, što baš ne volimo, ali treba pohvaliti da za promjenu temperature barem ne treba ulaziti u izbornike već se to može odraditi na klasičan način okretanjem dvaju regulatora.

Motor koji je pokretao testirani model također je vrh ponude. Riječ je o 1.7-litrenom dCi agregatu od 150 KS i 340 Nm. Obzirom da se zahvaljujući dimenzijama i bogatoj opremi masa vozila kreće oko 1.7 tona, činilo se da ni ta snaga neće biti dostatna za dovoljno agilno pokretanje Grand Scenica. No, možemo reći da smo se prevarili u toj prosudbi.

Iako brojke na papiru ne djeluju baš uvjerljivo (0-100 km/h 12.9 s) u praksi Grand Scenic uvijek ima dovoljno snage za ubrzanja, pretjecanja i brzu vožnju autocestom. Valja spomenuti da motoru u tim nastojanjima pomaže vrlo dobar EDC automatski mjenjač s dvije spojke koji svoje zadatke obavlja više nego dobro.

U gradu su izmjene neprimjetne i vrlo brzo ćete završiti u šestom stupnju prijenosa kako bi potrošnja bila što niža. Ako pak izađete na otvorenu cestu ili autoput, onda tek uvidite da je Grand Scenic prvenstveno putna krstarica, a ne gradski auto. Vrlo aerodinamična karoserija pomaže motoru da brzinski prosjeci budu vrlo visoki, uz mali šum vjetra i nisku potrošnju goriva. Imali smo prilike uvjeriti se u to na putu prema Zadru u vrijeme kada na autocestama nema gužve i možemo reći da se Grand Scenic na njoj osjeća kao riba u vodi.

Čak ni povremeni udari bure nakon Sv. Roka nisu ga ozbiljnije mogli izbaciti iz zadane putanje, što nas je iskreno malo brinulo obzirom na velike bočne površine. Očito su aerodinamičari u Renaultu odradili svoj posao na vrhunskom nivou. Uglavnom, u Zadar smo stigli u rekordnom vremenu uz utrošak od svega 8,6 litara goriva na 100 km. Možda vam se to čini puno, ali obzirom na žurbu zbog stizanja na trajekt, sigurno smo trošili barem dvije litre više nego što bi to bio slučaj u normalnoj vožnji. Održavanje brzine od 160 km/h koja je još u zoni sigurnosti od presretača ne da nije problem već vam je žao uopće spuštati se ispod te brojke. Grand Scenic jednostavno klizi po cesti bez ikakvih zamjerki na visoki tempo. Do krajnje brzine od 208 km/h još je daleko i motor, ali i ovjes to podnose bez ikakvih prigovora.

Vrlo vjerojatno glava brojne obitelji na putu do mora neće koristiti sve rezerve koje ovaj auto ima, ali treba znati da se njime može voziti zaista brzo, a istovremeno i sigurno. U gradu pozamašna karoserija zahtjeva malo prilagodbe, ali kamere i senzori na sve strane brinu o vama i automobilu pa tako ni parkiranja na našim (pre)malim parkirališnim mjestima neće biti problem.

Testirani model koštao je 275.498 kn, s nadoplatama za boju, rezervni kotač manjih dimenzija te električno pokretana prednja sjedala s grijanjem i masažom. Obzirom da se radi o top modelu u ponudi, ova cijena i nije pretjerana. Naravno, većina obitelji ipak će odabrati neki srednji model iz ponude. Osnovni Grand Scenic 100.000 kn je jeftiniji pa se u tom intervalu sigurno može naći i neki koji će odgovarati većini kupaca.

Za: izuzetna prostranost, praktičnost, ponašanje u vožnji, ekonomičan i snažan motor, EDC mjenjač
Protiv: neki detalji u kabini napravljeni su od tvrde plastike kao i kod najjeftinijih modela u ponudi