Renault Captur TCe 130 EDC Edition One

Tekst: Goran Vrhovec

Crosoveri vladaju svijetom, ali i kod nas. Zapravo, točnije bi bilo reći da SUV-ovi vladaju, ali na siromašnijim tržištima poput našeg, kupci koji nemaju za prave SUV-ove zadovoljavaju se i crossoverima koji na bazi jeftinijih modela iz kuće podizanjem karoserije od tla i dodatnim detaljima postaju predmet želja prosječnog hrvatskog kupca.

Jedan od takvih je i Renault Captur. Već s prvom generacijom dobro se pokazao i zabilježio dobar uspjeh kod nas i na zahtjevnim europskim tržištima, jer je u sedam godina prodano 1.5 milijuna primjeraka. Stoga ne čudi da su u drugu generaciju svog bestselera Renaultovi inženjeri uklopili sve najbolje što imaju u svom portfelju. Od dizajna koji je sada nedvojbeno bitno privlačniji pa sve do modernog (ali dobro nam već znanog) 1,3-litrenog turbo benzinca od 130 KS i mjenjača s dvije spojke zvanog EDC.

Isti, a drugačiji – mogli bismo na prvu reći o dizajnu novog Captura. Linije podsjećaju na uspješnu prvu generaciju, no kod novog Captura su one oštrije i daju mu ozbiljnost. Uz to, Captur je narastao za 10 cm u dužinu i 2 cm u širinu, a narastao je i međuosovinski razmak za 3 cm, što znači više prostora za putnike i prtljagu. Sprijeda su ugrađena nova LED svjetla C oblika kakve možemo vidjeti i na ostatku Renault game automobila, a kombinacija metalik plave Iron boje i kromiranih i srebrnih detalja na maski i braniku se odlično nadopunjuju i stvaraju privlačno lice Captura.

Bočnu liniju naglašavaju srebrni donji okvir stakala koji se iza stražnjih vratiju naglo penje i podebljava i time odvaja liniju krova od ostatka automobila, ali mu pomalo daje i kupeovsku liniju. Kod testnog modela je krov u drugoj boji, a zanimljivo je kako je preko 80% kupaca prve generacije kupilo Captur u dvobojnoj karoseriji. Straga su možda i najveće dizajnerske promjene u odnosu na prvu generaciju, pa stražnjom stranom dominiraju LED svjetla C oblika koja su postavljena tako da daju dojam kako je Captur širi nego što je, a ukupan dojam je kako straga Captur izgleda prilično masivno.

U unutrašnjosti je možda i najlakše vidjeti koliko je Captur odrastao i sazrio u odnosu na prethodnika. Mnogo prostora, moderan dizajn i puno kvalitetniji materijali, to je ono što je vidljivo već pri otvaranju vratiju, a čim se smjestite na udobno sjedalo vozača vidjet ćete i ostale novosti koje vas očekuju u unutrašnjosti.

Kvaliteta izrade i materijala je puno bolja pa već pri prvom pritisku prekidača prozora osjetit ćete otpor, a sam dizajn prekidača je pun detalja. Instrument ploča je digitalna i dolazi u veličini od 10 inča (1.900 kn doplate) i prikazuje sve potrebne informacije. No, začudilo nas je da u ovako bogato opremljenom modelu imate samo jednu zone automatskog klima uređaja. Središnja konzola je poznata i s novog Clija, a na njoj je 9,3-inčni središnji multimedijski zaslon. Svaki put moramo pohvaliti novi softver, jer osim što izgleda lijepo, puno je intuitivniji od prethodnika, a i radi puno bolje i brže. Tu su i dva prava USB ulaza, kao i još dva straga koji služe samo kao punjači.

Zahvaljujući stražnjoj kliznoj klupi koja se može pomicati 16 cm naprijed i natrag, prtljažnik može varirati od minimalne 422 litre pa sve do 536 litara, što je za ovu klasu izvrstan rezultat. Preklapanjem stražnjih sjedala obujam raste na pristojnih 1.275 litara. Iako je utovarna površina ravna, s dodatnim prostorom ispod podnice koja se može maknuti, nekima bi moglo zasmetati nešto viša utovarna visina.

Već spomenuti motor od 130 KS idealan je za Captura i odlično se slaže s automatskim mjenjačem. Valja napomenuti da, za razliku od Clia, ovaj motor se kod Captura može dobiti i s ručnim mjenjačem, no ako su dječje bolesti zaliječene, EDC je svakako ugodniji izbor (a i štedljiviji). Ipak, još malo dorade po pitanju softwarea ne bi bilo naodmet jer u nekim situacijama, poput polaganog parkiranja ili isparkiravanja osjeti se nedorađenost s finim doziranjem gasa koja bi morala biti eliminirana.

Iako povišene karoserije, Captur se lijepo vozi pa čak i kada ga nimalo obiteljski potjerate autocestom ili nekom slabo prometnom državnom cestom poput D1 van sezone. S prosječnom potrošnjom od 7,6 litara stvarno se može biti zadovoljan. Ako malo pripazite, na magistralama se možete približiti i odličnoj vrijednosti od svega pet litara. Iz ovoga je lako zaključiti da je u gradu potrošnja oko osam litara, može malo ispod, ali može i iznad ako imate težu nogu. Do 150 km/h na autocesti vožnja je zaista ugodna i možete uživati u zvuku audio sustava, no preko toga vjetar počinje dominirati. To znači da putna brzina od oko 140 km/h je idealna, kako zbog brzine, tako i potrošnje te udobnosti putovanja. Ako na MultiSense sustavu odaberete sportski mod, Capturom se možete voziti i gotovo sportski. Kotači u samim kutevima karoserije čine ga agilnim, a ručice mjenjača iza volana omogućavaju vam punu kontrolu mijenjanja stupnjeva.

Obzirom da kod nas većina kupaca prilikom odluke o nabavci novog automobila mora pomiriti sve zahtjeve jednim autom, onda ne čudi da je Captur itekako popularan. Nudi primamljiv izgled, prostranu kabinu, velik prtljažnik i solidne performanse uz nisku potrošnju. Cijena sa svim doplatama za testirani model je popriličnih 203.735 kn, no model od 100 KS i klimom može biti vaš već za 119.900 kn pa se u tom intervalu cijena sigurno može naći i model koji vama odgovara.

Za: izgled, prostranost, živahan i štedljiv motor, mjenjač, prtljažnik
Protiv: jednozonska klima, nedorađenost mjenjača u nekim situacijama