Renault Captur Intense TCe 100 LPG
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Iako živimo u vremenu hibrida i čistih „strujića“, realni problemi s takvim autima jasni su svakome s imalo mozga. Nedostatak infrastrukture, visoke cijene, stalni stres oko punjenja ako ne živite u vlastitoj kući, po mogućnosti sa solarima na krovu, činjenice su koje se ne mogu pobiti. O odlascima na neki dulji put da ne govorimo. Sve to može se riješiti puno elegantnije i jeftinije…
Iako je rat u Ukrajini doveo do ogromnog povećanja cijena goriva, i pitanje je hoće li se one ikada vratiti u neku normalu (već sad je cijena nafte na nivou one prije početka invazije), cijene na crpkama ne padaju osim za simbolične iznose. Zato je cijena LPG-a oko 7 kuna, što ako vozite dizelaša znači pet kuna manje po litri, ili tri kune manje od benzina.
Ovaj podulji uvod bio je neophodan za test jednog od rijetkih automobila kojeg možete kupiti novog s ugrađenom plinskom instalacijom. Radi se naravno o Renaultovom Capturu s trocilindričnim jednolitrenim turbo benzinskim motorom od 100 KS.
O Capturu se već sve zna, crossover koji u posljednjoj inkarnaciji osvaja i svojim izgledom oduvijek je bio praktičan izbor za obitelji, a zahvaljujući prihvatljivoj cijeni ne čudi što ih možemo sresti na svakom koraku. Testirani model pokreće mali ali dosta jaki motor koji začuđujuće dobro pokreće ne baš mali Captur.
Okretni moment od 170 Nm razvija se već pri 2000 okretaja i ako želite glatku vožnju, nemojte spuštati okretaje ispod te brojke. Pritom će vam pomoći ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji više nego solidno obavlja svoju zadaću i zahvaljujući kojem Captur možete voziti i na gotovo sportski način. Najveću snagu od 100 KS razvija pri vrlo niskih 4600 okretaja, tako da tjeranje u visoke okretaje nema nikakvog smisla, puno više će mu značiti pravovremeno „šaltanje“.
Ipak, ono glavno skriva se od pogleda, a to je pogonsko gorivo. Osim klasičnog benzina, ovaj Captur ide i na LPG. Puni se na istom mjestu kao i benzin, a zahvaljujući većem broju benzinskih crpki koje nude LPG, brige kakve imaju vlasnici strujića nećete nikada imati. Mi smo s Capturom krenuli od Baotića prema Tribunju udaljenom više od 300 km od Zagreba. Napunili smo oba tanka na Heinzelovoj i krenuli autocestom A1 do izlaska za Pirovac. Ukratko, uz nimalo štedljivu vožnju, do odredišta smo stigli samo na plin i još smo imali za dva dana vožnje po Tribunju. Obzirom da tank za plin ima zapreminu od 32 litre, to u prijevodu znači da smo trošili manje od 10 litara na 100 km prilikom brze vožnje autocestom.
Po tadašnjim cijenama od 7,44 kn po litri LPG-a do Tribunja smo stigli za svega 220 kn ne računajući cestarinu. Prijelaz s LPG koji je defaultno gorivo prilikom pokretanja motora (ako ga ima, naravno) na benzin je skoro pa neprimjetan. Na sekundu samo „štucne“ i zatim se nakratko upali lampica za provjeru ubrizgavanja. Razlike u performansama ovisno o gorivu koje se trenutno koristi nismo zamijetili. Temperament Captura s ovim motorom je pristojan ako nije potpuno opterećen.
Do stotke stiže za 13.3 sekunde, a šeststupanjski mjenjač dobro je proračunat i za grad i za autocestu. Na povratku s mora išli smo po D1 gdje se pokazao kao solidan obiteljski auto kojim bez većih poteškoća možete obaviti pretjecanja, ali i lijepo pojuriti zavojima. Tamo je potrošnja pala na nešto iznad šest litara pa ako zaista želite štedjeti, na plin bi mogli stići do Zagreba za svega 140 kn. Mjenjač ima malo dulje hodove, ali daje solidan osjećaj u ruci.
Ono što nas je impresioniralo jest činjenica da je motor toliko elastičan da čak i na sporim, vrlo zavojitim cestama u nijednom zavoju nećete se morati „spustiti“ u drugi stupanj prijenosa. Sve ide s trećom ili četvrtom bez ikakvih problema, što je zasluga dobro proračunatog mjenjača i elastičnog motora.
U principu, jedini pravi konkurent ovako motoriziranom Capturu je njegov vlastiti hibridni brat zvan E-Tech. No, s jednakom opremom Intense, on je 29.000 skuplji od LPG izvedbe, a za tu razliku moći ćete po ovim cijenama kupiti skoro 3.900 litara LPG-a. Uz prosječnu potrošnju u gradu od 9 litara to znači 43.333 gradska kilometra ili 61.000 km na otvorenoj cesti prije nego dođete do cijene hibridne izvedbe. A da ne govorimo o njegovoj većoj težini zbog baterije, kao i njenog vijeka trajanja te troškova zamjene jednoga dana.
Iz svega navedenog jasno je da će još dugo klasično pokretani automobili biti osnova svakog prometa pa i onog obiteljskog. A ako se uz to radi o LPG-u, radi se i dalje o definitivno najjeftinijem načinu transporta za naše prilike. Stoga ako radite dosta kilometara, u ovom slučaju odgovor se nameće sam od sebe.
Za: dizajn, praktičnost, elastičnost motora, niski troškovi, dobro ponašanje u vožnji
Protiv: jači motor ne bi bio naodmet za otvorenu cestu