Peugeot 508 SW GT Blue HDi 180 EAT8
Tekst: Goran Vrhovec
Kada smo vas krajem prošlog ljeta pobliže upoznali s limuzinskom verzijom novog Peugeota 508, bilo je lako zaključiti da nam se najprestižniji lav itekako dopao. Smjeli dizajn, snažan motor i vrlo dobar automatski mjenjač s osam stupnjeva učinili su od njega auto u kojem će uživati i oni zahtjevniji vozači. Ali što ako isti imaju i obitelj?
Iako limuzinske izvedbe polako odlaze u povijest pod navalom raznih SUV vozila, što zbog mode, što zbog tzv. praktičnosti, činjenica je da SUV modeli donose i neke nedostatke. Pri tome prvenstveno mislimo na veće troškove zbog lošije aerodinamike, većih kotača, lošijih voznih svojstava zbog više karoserije i sl. Zato oni koji ne „padaju“ na modne trendove i dalje žele klasične izvedbe, a ako trebate više prostora – tu nastupaju karavani.
Naravno, postoje karavani i „karavani“. Ovaj je jedan od tih potonjih. Opet je u prvom planu dizajn i on je fantastično prenesen iz limuzinske izvedbe. Dulji je svega 4, a višlji neprimjetnih 1.3 cm u odnosu na limuzinu, uz isti međuosovinski razmak. LED očnjaci sprijeda, panđe straga i prelijepa plavo-ljubičasta boja čine ga magnetom za poglede.
Kupeovska forma je zadržana, što znači da straga udobno mogu sjediti oni do 1.8 m, a prtljažnik je besprijekorno ukorporiran u cjelokupni izgled. Ako očekujete da će vas tamo dočekati zapremina od 1000 litara, prevarili ste se. S 530 litara sa svim sjedalima u upotrebi ovo je auto koji konkurira lifestyle karavanima Audija, Volva i sličnih koji više igraju na otmjenost.
Ali za prijevoz bicikla, daske za jedrenje, ronilačke opreme i ostalih potrepština dobro je znati da se ta zapremina može povećati na čak 1780 litara.
Sjedala u kombinaciji koža-alcantara te i-Cockpit druge generacije stvarno ga dižu na razinu više od konkurencije. Ne treba zaboraviti ni Peugeotovu ekskluzivnu suradnju s vrhunskim audio znalcima iz Focala čiji je zvučni sustav od 10 zvučnika zadužen za osjećaj koncertne dvorane tijekom vožnje.
Testni model je bio top izvedba GT, najbogatije opreme s najjačim dizelskim motorom. Dvolitreni BlueHDi razvija 177 KS i uparen je s već spomenutim osamstupanjskim automatikom. Dugo su PSA mjenjači, ručni i automatski kaskali za konkurentima, no barem što se automatika tiče, uhvatili su korak s najboljima. Već smo to spomenuli u testu benzinskog 508, no vrijedi ponoviti.
U normalnom modu vožnje kretanje je nježno, kao i izmjene koje su gotovo neprimjetne kada lagano klizite gradskim gužvama. Minijaturni upravljač zahtijeva kratko prilagođavanje, ali nama se 508 „dogodio“ odmah nakon jednako opremljenog 208 pa je taj prijelaz bio neprimjetan. Puno je veći šok nakon dva tjedna malih volana prijeći opet na neki klasičnih dimenzija.
Zaliha snage ima više nego dovoljno za 99% potreba. 400 Nm uvijek je spremno da vas zalijepi u sjedalo, a to posebno dolazi do izražaja kada prebacite u sportski mod vožnje.
Cijeli auto se „napne“, od gasa, preko mjenjača (koji tada preporučamo koristiti u M modu da vozač preuzme kontrolu nad izmjenama) do volana. Tada se zapravo vidi da 508 SW ima potencijala i za puno više snage (i to će doći uskoro, čini se). Ipak, takvu vožnju preporučamo samo kada je vozač sam u vozilu, da vaš zlatni retriver ne uneredi stražnja sjedala. Vrlo direktan volan precizno vodi zadanom putanjom, ali malo više osjećaja za ono što se događa s kotačima ne bi bilo naodmet.
Sva sila sigurnosnih sustava pazi na vas što je svakako pohvalno, ali neka od njih znaju i iritirati, ne samo u Peugeotu već i u sličnim modelima drugih proizvođača pa ako volite voziti slobodnije, svakako isključite LKA (sustav za držanje u prometnom traku) jer svako eventualno gaženje crte na nekoj praznoj lokalnoj cesti osjećate na upravljaču. To može biti dobro na autocesti za slučaj da se uspavate, ali ako ste si dali malo goda na nekoj praznoj lokalnoj cesti, sigurno nećete biti oduševljeni kada auto misli za vas.
Nije ovo zamjerka Peugeotu jer i svi drugi su poklekli pred time što sigurnosni zahtjevi stavljaju pred današnje automobile, ali bilo bi dobro da isto tako svi auti pamte postavke kako si ih vozači urede. U većini modela je slučaj da nakon svakog sjedanja u auto morate ponovno iskopčavati određene funkcije da bi se mogli slobodno voziti po svom nahođenju.
Motor pruža odlične performanse i prava je mjera za 1540 kg teško vozilo. Do stotke stiže za 8.4 sekunde, a ako nađete mjesto i vrijeme za potjerati ga do maksimuma kazaljka će prijeći oznaku od 230 km/h, što će biti dovoljno čak i na restrikcijama slobodnim autobahnovima. Ako baš ne obarate te rekorde bit ćete itekako zadovoljni i potrošnjom. Nama se kretala od 8,7 litara po gradskim gužvama do minimalnih 4,7 kada smo si dali truda na lokalnoj cesti prema Varaždinu i natrag.
Sve u svemu, 508 SW nas se dojmio jednako, ako ne i više od limuzinske izvedbe. Možda se radi o subjektivnom osjećaju, ali SW izvedba nam se učinila još čvršćom i solidnijom. Obzirom na cijenu od 326.821 kn bez dopčata, tako treba i biti. Ako vam se ova cijena čini pretjeranom, pogledajte slično motorizirane SUV modele japanskih i korejskih proizvođača te uzmite u obzir da se ovdje radi o top modelu stvarno atraktivnog karavana. Ako niste potpali pod modni „SUV trenutak“, svakako isprobajte 508, a ako jeste, opet ga probajte – možda nakon vožnje promijenite mišljenje…
Za: atraktivan dizajn izvana i iznutra, snažan i štedljiv motor, automatski mjenjač, vrlo bogata oprema, audio sustav, vozna svojstva
Protiv: i-Cockpit nekima neće odgovarati, ako trebate karavan za stalni prijevoz stvari i robe onda 508 SW nije za vas