Peugeot 3008 GT Hybrid4 PHEV AWD 300 Black Pack

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Bez obzira što su ukusi različiti, do sada nismo naišli na kolegu novinara, a ni običnog prolaznika kojem se Peugeot 3008 ne sviđa. Stoga i ne čudi da se kod osvježavanja aktualne linije Peugeot držao one stare „Ako nije pokvareno, ne popravljaj“. Redizajn se izvana uglavnom sveo na dodatak „kljova“ na prednjem dijelu kako bi 3008 već s kilometra bio prepoznatljiv član aktualne Peugeotove obitelji.

Osim kljova, tu je i maska motora koja se sada širi preko branika, a nova su i stražnja 3D LED svjetla, kao i neke nove boje i novi izgled crnih aluminijskih naplataka od 19“ nazvanih Washington. Riječ je o iznimno uspješnom modelu (Auto godine 2017.), kako u Europi tako i kod nas, stoga ne čudi da dizajneri nisu htjeli dirati u dobitnu formulu. Posebno dobro mu stoje dvobojne kombinacije poput ove testne kojom se podiže elegancija i dobija dojam skupoće. Taj dojam i ne vara, jer auto koji vidite na slikama košta 409.555 kn! OK, nije da ne nudi puno, ali ipak… No, krenimo od toga što kupac najskupljeg 3008 zapravo može očekivati.

U interijeru čeka vas posljednja izvedba Peugeotovog poznatog i-Cockpita. Minijaturni multifunkcijski volan podsjeća svojom veličinom i oblikom na one iz kartinga. Neki se još uvijek nisu navikli na to da instrumente moraju gledati preko kola upravljača, no mi od prvog dana nismo imali tih problema.

Zanimljiva kombinacija tamne okoline sa srebrnim detaljima prekidača podsjeća na avionske kokpite i svakako podiže ukupni dojam u kabini. Šteta je jedino da za kontrolu klima uređaja morate i dalje koristiti središnji ekran infotainmenta, iako ne onako komplicirano kao što je to ranije bio slučaj.

S obzirom da se radi o top modelu, ljubitelji glazbe doći će na svoje (uz doplatu), jer tu je i Focal audio sustav prestižnih francuskih audio majstora od 515W! Osim navedenog, tu je i niz novih tehnologija kao što je sustav Night Vision preuzet iz modela 508, prošireno prepoznavanje znakova, aktivni tempomat i niz ostalih sustava. U ponudi su i dalje benzinski i dizel motori, ali zasigurno jedna od atraktivnijih inačica su hibridne izvedbe s 225 KS i top izvedba s 300 KS (kakvu smo i testirali), a ujedno je i jedina inačica koja nudi pogon na sve kotače.

Radi se o samom vrhu ponude, ovaj 3008 pokreće najjači benzinski 1,6-litreni turbo motor od 200 KS kojem u radu pomaže i hibridni sustav (dva elektromotora, jedan sprijeda od 110 KS i jedan straga zadužen za pogon stražnje osovine od 113 KS). Brojke govore za sebe, ukupna snaga je 300 KS (221 kW), a okretni moment koji vam je na raspolaganju dostiže 520 Nm (!). To je ekvivalent jako dobrih V8 benzinskih motora ili pak moćnih šestcilindričnih turbo dizelaša. Sve to je potrebno da bi ovaj 1840 kg teški 3008 do stotke stigao za manje od šest sekundi i pojurio do punih 240 km/h.

Sada stvari polako dolaze na svoje mjesto po pitanju one cijene. Uz to, budući da se radi o Plug-in hibridu, njime se možete voziti i samo na struju otprilike 40-ak kilometara, što pak omogućava da svakodnevnu turu kuća-posao-kuća odradite vrlo vjerojatno isključivo na električni pogon. Ono što se nama sviđa kod te kombinacije motora i elektromotora je da se gubi onaj konstantni stres koji neminovno imaju vlasnici isključivo strujom pokretanih vozila… Pritom mislimo na neizvjesnost da ne znate gdje ćete sljedeći put vozilo moći priključiti na punjač, hoće li on raditi ili se netko „ukrcao“ taman prije vas ili još gore, da se netko bezobzirno parkirao na to mjesto kod punjača i otišao na posao.

Još da ovakvi Plug-in hibridi dobiju i mogućnost punjenja na brzim punjačima – bilo bi super. Ovako ste osuđeni na sate provedene na parkingu, a sve da bi dobili kojih desetak kilometara dosega na struju.

Ono što nam se jako sviđa jest činjenica da Peugeot nije išao smjerom Toyote i japanskih proizvođača i u svoj PHEV stavio CVT mjenjač ili neku sličnu inačicu. 3008 ima odličan osam stupanjski mjenjač koji nudi mogućnost ručnih izmjena polugicama iza upravljača za one trenutke kada tata ostavi obitelj i poželi malo jurcati. Zahvaljujući bateriji težište 3008 je nisko, što svakako doprinosi ponašanju u zavojima, pa čak i udobnosti jer dodatna težina smiruje auto na neravninama. Upravljač je direktan i jednom kad se naviknete na njegove male dimenzije čudit ćete se zapravo kada uđete u neki drugi auto s „normalnim“ upravljačem.

Postoje četiri moda rada – električni, hibridni, sportski i AWD. U principu, 90% vremena ćete provesti u hibridnom modu koji je idealan za normalnu vožnju, osim ako znate gdje vas čeka idući punjač da sigurno stignete do njega. Kao hibrid u gradu troši između 4,5 i 6,5 litara, no ako vam se ne da trošiti vrijeme čekajući satima na punjaču, ni potrošnja od 8,5 litara nije pretjerana, posebno ako se u obzir uzmu performanse i težina vozila.

U Sport modu svi motori rade na maksimumu, ali se i baterija puni istovremeno pa na svaki pritisak gasa u leđima osjetite svih 520 Nm. Vrlo je zarazan taj osjećaj kada osjetite da vas auto lijepi u sjedalo, posebno auto tih gabarita. U principu bio bi idealan kao presretač, jer nikome na prvi pogled ne bi palo na pamet da jedan crossover/SUV nevinog izgleda može tako potegnuti. Posebno su impresivna međuubrzanja, pa tako od 80 do 120 km/h (najčešća pretjecanja) stiže za svega četiri sekunde!

Nakon svega toga nije teško zaključiti da nam se ovaj Peugeot 3008 dopao. Dokaz je to da i hibridi mogu biti itekako zanimljivi za vožnju (sjetite se samo onog Infinitija Q50S od prije nekoliko godina) i da nisu svi namijenjeni geekovima kojima je na pameti samo ušteda svake kapi goriva i spašavanje svijeta usput. Toyota, Subaru i mnogi drugi mogli bi se malo ugledati na ovaj Peugeot i pogledati kako se može ukomponirati pravi mjenjač s hibridnom tehnologijom za puno veći užitak u vožnji. S obzirom na cijenu, jasno je da neće mnoge obitelji, barem ne naše, uživati u blagodatima ovog 3008. No, pogledate li koliko se primjeraka 3008 kreće našim ulicama, jasno je da je recept za uspjeh tu, a ovo je samo jagoda na vrhu cijele torte.

Za: dizajn, vrhunska vozna svojstva, ekonomičnost, pogon na sve kotače
Protiv: sporo punjenje strujom, manji prtljažnik nego kod normalnih verzija (395 umjesto 520 litara)