Mitsubishi L200 Double Cab 2,2 DI-D 4WD Instyle
Tekst: Dubravko Kuleš / Foto: Zrinka Maček
Obično se pick-up vozila vežu uz SAD, ali japanski proizvođači – Isuzu, Mitsubishi, Nissan i Toyota imaju već desetljećima izuzetno važnu ulogu u tom segmentu. Često se u polušali kaže kako su izvještaji s ratišta u informativnim TV emisijama najbolja reklama za L200, Hilux ili Navaru.
Osnovna namjena pick-up vozila je obaviti težak posao u još težim uvjetima. S druge strane, pick-up može biti vrlo luksuzno opremljeni statusni simbol i sredstvo zabave. U Hrvatskoj nisu prodajni hit, ali imaju svoje tržište koje nije zanemarivo. U prvih 10 mjeseci prošle godine prodano ih je 378, a godina je završila s preko 400. Najprodavaniji pick-up je Ford Ranger, a za vrat mu puše Mitsubishi L200.
U tih prvih 10 mjeseci prodano je 68% L200 manje nego godinu ranije. Taj rezultat bi sigurno bio bolji da kupci nisu imali određene zamjerke i umjesto Mitsubishija odabrali nekog konkurenta. S novom generacijom su sve te zamjerke i prigovori ispravljeni i L200 ide u novu tržišnu bitku spremniji nego ikad.
Najviše zamjerki je bilo na elemente od strane kupaca željnih moćnijeg izgleda, kvalitetnijih materijala, više razine luksuza, bolje opreme, udobnije vožnje i niže potrošnje goriva. Sve su to u Mitsubishiju primili na znanje, stručnjacima dali zadatke i novi, 6. po redu L200 je u svim tim detaljima bolji. Sve ono što je bilo, ostalo je dobro ili postalo još bolje, od prostranosti preko off-road osobina do nosivosti.
Testirali smo 5.305 mm dugačku Double Cab izvedbu u dijamantnoj bijeloj boji koja je već prvi dobar vizualni adut. Drugi je potpuno nov prednji kraj, vrlo moćan i moderan s tehnološki naprednim svjetlima, elegantnim kromiranim umetcima i robusno off-roadovski oblikovanim donjim dijelom branika pa tu stvarno više nitko ne može ništa prigovoriti. Bočna linija je zadržala prepoznatljiv „J“ oblik završetka putničkog prostora, naplatci su 18-colni, a stepenica je dobrodošla kako bi se lakše ušlo u L200 čija je podnica odmaknuta 205 mm od tla. Od nekoliko opcija zatvaranja tovarnog prostora, testni L200 je imao poput rolete sklopivi poklopac, unutarnju oblogu od tvrde plastike i kuku što sve zajedno košta oko 27.000 kuna.
Kakav je iznutra?
Kako bi uspio privući kupce koji su ga do sada zaobilazili morao je dobiti kvalitetnije materijale, puno površina je sada mekanije i ugodnije na dodir. To su obloge vrata, središnji naslon za ruku, bočne stranice kućišta mjenjača koje se dodiruju koljenom, ručica mjenjača. Testni model je opremljen kožom pa je traženi osjećaj luksuza još izraženiji, a ugodu sjedenja na prednjim sjedalima pospješuju grijači, ali i električno pomicanje sjedala u svim smjerovima.
Središnja konzola je dorađena, a kupci su prigovarali preglednosti i grafikama mjerača i zaslona pa je i to sada čitkije, dopadljivije i zajedničko s ostalim Mitsubishijevim modelima. Sprijeda ima prostora u izobilju, a budući se radi o Double Cab izvedbi ni straga neće biti tijesno. Unatoč luksuznoj opremljenosti interijer i dalje odiše robusnošću u pozitivnom smislu. Stavite li nešto zamazanije na kožna sjedala utisak je da će te to jednostavno i očistiti.
Između sjedala je kružni kontroler za odabir pogona s četiri moda rada: 2H, 4H, 4HLc i 4LLc. Uz izbornik pogona su smještene i dvije tipke. Lijeva je za kontrolu brzine pri spuštanju niz brdo (HDC) i omogućava odabir brzine od dva do 20 km/h. Desna tipka za odabir podloge nudi šest opcija, od suhoga asfalta preko makadama do dubokog snijega, pijeska ili kamene podloge. Off-road sposobnosti L200 nikada nisu bile upitne pa sada možemo reći da su samo još bolje i raznovrsnije.
Dodajmo da je u DC izvedbi duljina tovarnoga prostora 1.520 mm ili 330 mm manje nego kod dvovratne Club Cab izvedbe. Nosivost je 1075 kg, a može vući prikolicu s kočnicom mase do 3.100 kg ili 750 kg bez kočnica.
Kakav je u vožnji?
Novi L200 ima i novi motor. Radi se o DI-D motoru službenog obujma 2,2 litre, mada se 2.268 ccm može matematički zaokružiti i na 2,3 litre. Kako god, motor je manji i sada umjesto 181 ima 150 KS i to mu je i dalje sasvim dovoljno. Od 1.750 do 2.100 okretaja na raspolaganju je velikih, te unatoč dimenzijama i masi sasvim uvjerljivih 400 Nm. Testni L200 nije najskuplji u ponudi zbog opremljenosti ručnim mjenjačem. Tu je najviše izražen radni pick-up karakter jer za vođenje ručice kroz šest stupnjeva treba jača ruka, a i papučicu spojke treba snažnije pritisnuti. Tko to ne želi može na račun opreme uštediti 2.000 kuna i dobiti automatiku ili uz istu opremu doplatiti još 16.000 kuna. Tek da spomenemo da je sve malo grublje u usporedbi sa SUV-om kako ne bi bilo iznenađenja, ali u okvirima pick-up vozila sasvim prihvatljivo i očekivano.
Potvrda onoga što smo čuli na prezentaciji o smanjenju buke u vožnji potvrdila se tijekom testa. Motor je sam po sebi tiši i uglađeniji što se očituje u vožnji, pogotovo auto cestom. I kad je hladan motor ne zvuči grubo, barem ne iznutra. Boljka pick-up-ova je neudobnost neopterećenog vozila i poskakivanje stražnjega kraja. Kod nove generacije L200 je to poboljšano dodavanjem po jednog „lista“ lisnate opruge sa svake strane što vožnju, uz nove i mekanije amortizere, čini osjetno udobnijom.
Sa starim motorom potrošnja je bila oko 10-ak litara s tendencijom prema 11. Novi L200 u prosjeku troši manje od 10 litara, preciznije 9,6 l/100 km, ali na otvorenoj cesti smo uz vožnju 90-100 km/h uspjeli potrošnju skinuti na samo 7,7 l/100 km. Upravljač je pick-up-ovski, ali opet nije neprecizan da treba početi skretati dvije ulice ranije. Što se kočnica tiče, efikasne su, uz računanje na činjenicu koju masu zaustavljaju.
Vožnja L200 nije problematična pa čak ni u gradu, ali problem je parkiranje. Od pomoći su veliki i pregledni retrovizori i dobro je što kamera spada u dio opreme u svim razinama, osim ulazne kod Double Cab. Duljina od 5.305 mm i širina od 1.815 mm problematični su na parkiralištima kad L200 duljinom viri i izlazi iz označenih gabarita, a širina dopušta uparkiravanje, ali često se onemogući dovoljno otvaranje vrata kako bi se moglo izaći. Stoga, ako nemate riješeno parkiranje razmislite i o nekom nekome manjemu autu.
Trebam li ga kupiti?
Ako trebate radno vozilo za ići u lov, ili se probijati makadamom, snijegom do vikendice, ili vučete prikolicu s konjem, ili čamac, jahtu, ili… DA.
Ako želite imati velik auto i uživate u strahopoštovanju drugih sudionika u prometu i volite da se nitko ne gura pred vas – DA.
Ako želite iskazati svoj status –DA, jer sada i L200 može biti statusni simbol.
Ako imate od 244.000 do 325.000 kuna koje želite potrošiti na nešto korisno i zabavno – DA
Ako se imate gdje parkirati – DA
Za: robusnost, motor, prihvatljiva potrošnja, off road sposobnosti, potrošnja, prostranost, nosivost
Protiv: velike dimenzije uzrokuju problem pri parkiranju, teška ručica mjenjača, poskakivanje i neudobnost pri grubljim neravninama, visok ulazak u kabinu