Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T S-AWC Instyle

Tekst: Dubravko Kuleš

ASX je premalen, Outlander prevelik, a baš želite SUV s dijamantima. Još kad bi bio malo posebnijeg izgleda, onda bi Eclipse Cross mogao biti pravo otkriće. Da, možda se iznenadite što je baš Mitsubishi, ne baš poznat po ekstravaganciji, ponudio ovako poseban i drukčiji auto. Doduše, više izvana nego unutra…

Na temelju starog imena za novi Mitsubishi ne možete biti uvijek sigurni u koji segment sada pripada. „Prevarili“ su nas sa Space Starom koji se iz monovolumena transformirao u gradski auto. Niti Eclipse više nije što je nekad bio. Iz sportskoga kupea pretvorio se u kompaktni SUV ili crossover, ali to dodatak „cross“ u imenu jasno nagoviješta.

Mitsubishi Eclipse se prodavao primarno na američkom tržištu i preživio je četiri generacije od 1989. do gašenja 2011. godine. I dok Lamborghini svoje modele imenuje prema slavnim bikovima, Eclipse je dobio ime po trkaćemu konju koji je svoju slavu stekao u Engleskoj, u 18. stoljeću jer je bio nepobjediv u 26 utrka. Vratimo se iz povijesti u realnost i posvetimo najskupljoj, ali možda ne i najboljoj izvedbi Mitsubishija Eclipse Crossa.

Ovaj Mitsubishi je na hrvatskim cestama od proljeća ove godine, ali nije baš čest gost. Da, nepravedno je zapostavljen jer se radi o vrlo zanimljivom i ljubiteljima benzinaca konkurentnom automobilu. Unatoč svemu, kupcima SUV-ova ili crossovera u Hrvatskoj još uvijek žilama teče dizel. I dok neki proizvođači, posebno japanski izbacuju dizele i kao alternativu uvode hibride, Mitsubishi se ipak odlučio za dizel, ali s osjetnim kašnjenjem i tek treba doći u ponudu. Tko je želio ili još uvijek želi, a ne može se strpjeti, Eclipse Cross s benzinskim motorom jedini je izbor.

Kakav je iznutra?

Iznutra je Eclipse Cross nešto umjereniji i konzervativniji nego što bi se očekivalo nakon ugodnoga šoka uzrokovanog vanjskim vrlo originalnim i modernim dizajnom. Sprijeda je moćan i elegantan, otraga poseban i zanimljiv, iz profila dinamičan i kompaktan. Unutrašnjost je više ugodna nego neobična, ali u Instyle opremi poprilično luksuzna i elegantna.

Sjedala su obložena kožom, grijana, pri pokretanju motora ispred vozačevih očiju se podiže head-up display. Na središnjoj konzoli je ručica CVT mjenjača okružena tipkom za odabir S-AWC pogona i futurističkim touchpadom koji se ne može pohvaliti prevelikom praktičnošću i u kontrastu je s dizajnerski ostarjelim nizom prekidača s lijeve strane ispod upravljača. U vožnji prsti desne ruke dosta klize po kvadratnoj glatkoj površini tražeći funkciju koju žele, ali na prvu ne znaju gdje su pa često pogled skrene s ceste.

Kvaliteta materijala je dobra, pogotovo tamo gdje dolazi do dodira, dok je izvan vidokruga nešto jeftinija i tvrđa. Kupeovska silueta nije naštetila prostranosti tako da putnici imaju dovoljno prostora. Jedini problem nastaje u području koljena straga kad se klupa pomakne za 200 mm prema naprijed kako bi se dobio veći prtljažni prostor, odnosno povećao se s 341 na 448 litara.

Instyle oprema je stvarno bogata i osim spomenute kože i grijanja sjedala u opremu spada i adaptivni tempomat. Kao ljubitelji dobre i glasne glazbe moramo istaknuti Rockford Fosgate audio sustav s osam zvučnika plus 25-cm subwooferom i pojačalom snage 710 W. Pravi zvučni ugođaj počinje kad pojačate na 30+…

Kakav je u vožnji?

Već smo na testu imali crveni Eclipse Cross, ali ovaj bijeli je po pitanju vožnje nešto sasvim drugo. Motor je isti, 1,5-litreni turbo benzinac sa 163 KS. U izvedbi s ručnim mjenjačem motor i sve njegove kvalitete dolaze do izražaja, dok uz CVT mjenjač dosta toga ostaje neizrečeno ili nedorečeno i motor se ne može iskazati u punom svijetlu. CVT kao CVT, guši užitak vožnje. Ipak, s osam virtualnih stupnjeva prijenosa ostavlja djelomično bolji dojam nego što je bio slučaj sa starijim CVT mjenjačima.

Nešto manje tjera motor na iritantno urlanje, ali i dalje ne „šalta“ kad bismo to htjeli, odnosno uz buku nepotrebno i predugo drži okretaje. Djelomična pomoć su fiksne poluge iza upravljača za ručno biranje stupnjeva i malo popravljanje dojma. Kad bismo birali Eclipse Cross, bez razmišljanja bismo odabrali ručni mjenjač i uz bolji gušt vožnje uštedjeli bismo nešto novaca pri kupnji. Od benzinske 163 KS i CVT mjenjača nismo očekivali rekorde u niskoj potrošnji.

U gradu se penje do 12 litara, na otvorenoj cesti teško se prođe s ispod osam i to u eko modu koji treba uključiti samo ako imate dosta strpljenja i vremena ili iznad svega želite potrošiti što manje goriva. Da, spušta potrošnju, ali i osjetno suspregne performanse. Ovjes je nešto tvrđe podešen pa nema naginjanja, ali su prelasci preko ležećih policajaca i sličnih neravnina manje udobni. Ne, nismo rekli neudobni…

Posebnost bijeloga Eclipsa u odnosu na prije testirani crveni je u pogonu, jer ovaj puta je na raspolaganju bio S-AWC (Super All Wheel Control) pogon na sve kotače. Mitsubishi ima preko 80 godina iskustva s pogonom na sve kotače tako da nepoznanica nema. Za raspodjelu momenta po kotačima koristi se inovativan sustav djelovanja kočnica. Moguće je birati auto, gravel i snow način rada.

Trebam li ga kupiti?

Osim CVT mjenjača nemamo većih prigovora pa možemo reći – da, kupio bih ga, ali s ručnim mjenjačem i ne mora biti dizel. Vizualno je vrlo dopadljiv u kombinaciji moći i originalnosti. Ne smeta li vam nešto veća potrošnja benzinca, onda je i s te strane Eclipse Cross poželjan. Prostranost je dovoljna za četveročlanu obitelj, prije svega prema prostoru za putnike, a odlazak na more može se dopuniti nekom krovnom kutijom, ako prtljažnik baš bude nedovoljno velik. Za 249.900 kuna dobijete dobar komad dopadljivog automobila, drukčijeg izgleda i provjerene Mitsubishijeve i japanske  kvalitete. Ako na Mitsubishi gledate kao na konzervativnu marku, Eclipse Cross je sve samo ne konzervativan.

Za: motor, dizajn, opremljenost, pogon na sve kotače, audio sustav
Protiv: CVT mjenjač, nešto tvrđi ovjes, prtljažnik, potrošnja